Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ از آغاز نهضت گازرسانی تاکنون بیش از 90 درصد شهرهای کشور به شبکه گاز متصل شده اند. در این میان مردم خوب و لایق شهرستان بهاباد در استان یزد هنوز از این نعمت خدادادی برخوردار نشده بودند که با اجرای سیاست‌های دولت در تداوم خدمت رسانی به نقاط محروم، اهالی این منطقه هم در آستانه فصل زمستان ورود گرما به منازل‌شان را جشن گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه طرح خطوط انتقال گاز که پیش از این با اجرای پروژه‌های ارزشمندی نظیر رشت_سنگر و قوشه_دامغان، زمستانی آرام و بی دغدغه را به ساحل نشینان خزر هدیه کرده بودند، این بار در جغرافیای کویری یزد هم حماسه آفریدند تا نویدبخش رفاه، آرامش و رونق در سرزمین صبوری و امید باشند.

فرهاد حسنی، مجری طرح خطوط انتقال گاز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز اظهار کرد: خط انتقال بافق_بهاباد به طول 70 کیلومتر و قطر 20 اینچ و در راستای سیاست گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته از اوایل سال 95 وارد فاز اجرا شد و با حمایت‌ها و پیگیری‌های مدیران و تلاش همکاران طرح که در دو سال گذشته، پروژه‌های عظیمی را راه اندازی کرده‌اند، در آستانه فصل سرما به ثمر نشست.

او تصریح کرد: با وجود چالش‌های فراوانی که در مسیر اجرای پروژه وجود داشت، ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا با وساطت مدیرعامل استان و فرماندار بهاباد، رضایت معارضان، ذی‌نفعان و صنایع منطقه را برای عبور خط لوله به سرعت طی کنیم و مراحل اداری اخذ مجوزها را شتاب بخشیم. پروژه بافق_بهاباد پس از تامین ورق‌های مورد نیاز شتاب بیشتری به خود گرفت و در نهایت با تاخیر جزئی به راه اندازی رسید. بنده اعتقاد راسخ دارم که با هر روز تاخیر در اجرای پروژه و عقب ماندن از برنامه پیش بینی شده، همه ذی‌نفعان از جمله شرکت، پیمانکار و مصرف کنندگان متضرر می شوند.

مجری طرح خطوط انتقال گاز در پاسخ به این سوال که خط لوله در مسیر اجرا با چه موانع عمده ای مواجه شد، افزود: تمام پروژه‌ها دارای مشکلات خاص خود بوده و دست اندرکاران را با موانع جدیدی مواجه می کنند. مواجهه با معادن باارزش بالا عمده‌ترین مشکل ما در پروژه بافق_بهاباد بود. به طوری که تنها برای عبور 700 متر خط لوله از معادن، 6 ماه پروژه متوقف شد. در آن مقطع، مدیران معدن اجازه فعالیت اجرایی نمی دادند و معتقد بودند احداث خط لوله گاز در نزدیکی مکانی که کانون آتش باری و انفجار برای تخلیه معدن به شمار می آید، خطرآفرین است. در هر صورت ما برای اثبات این نکته که عبور خط لوله منافاتی با فعالیت‌های آتش‌باری معدن‌چیان ندارد از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه شاهرود کمک خواستیم و آنها نیز پس انجام مطالعات زمین شناسی اعلام کردند که عملیات معدن می تواند تا شعاع 250 متری معدن سه چاهون به صورت ایمن و بدون آسیب رساندن به لوله گاز انجام شود.

او ادامه داد: دریافت مجوز از مراجع ذی ربط برای عبور خط لوله از معدن سه چاهون پس از تحقیقات مفصل، آتش باری، اندازه گیری ارتعاشات و شبیه سازی یافته ها در آزمایشگاه میسر شد که جمعا حدود 6 ماه زمان از پروژه گرفت. همچنین تغییر مسیرهای اجباری که برای عبور خط از معدن سه چاهون انجام شده بود در ادامه مسیر، پروژه را به ایستگاه ریل سه چاهون رساند که به دلیل حساسیت ایستگاه راه‌آهن، ناچار به احداث زیرگذر برای عبور از زیر 10 ریل راه آهن شدیم. به دلیل افزایش طول کیسینگ‌ها، سختی و پیچیدگی اجرای پروژه در این مقطع چند برابر شد.

402

گازرسانی معادن بهاباد بافق توسعه مصرف کننده

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله علی خاتمی در مراسم گرامی‌داشت روز کار و کارگر در یکی از معادن شهرستان ماهنشان با بیان اینکه تلاشی که برای آسایش جامعه انجام می‌شود در روشن شدن چراغ زندگی افراد مؤثر است و در دین اسلام ارزش دارد، اظهار کرد، اظهار کرد: کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و رونق و شکوفایی اقتصادی قرار دارند و تلاش‌های آن‌ها بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه نگاه به کار و کارگر در دنیا براساس منفعت اقتصادی و نظام سرمایه‌داری است، عنوان کرد: در اسلام، کار و تلاش از کرامت خاصی برخوردار بوده و بر اساس فرمایش قرآن، پیامبر و ائمه اطهار (ع)، بالاترین و بهترین دریافت و برداشت انسان در دنیا تلاش است.

خاتمی با بیان اینکه کسی که برای امرار معاش خود تلاش می‌کند به مصداق جهاد با دشمن است؛ چرا که فقر یکی از بزرگترین دشمنان به شمار می‌رود.خاطرنشان کرد: مسئولان وظیفه دارند از زحمات این افراد قدردانی کنند و با تضمین امنیت شغلی، در راستای ایمنی محیط کار و ارتقای مهارت‌های شغلی بکوشند.

در ادامه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه معادن سهم بسزایی در ایجاد اشتغال دارند، اظهار کرد: ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است و در این راستا سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است.

مجید گلشنی‌منفرد تصریح کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان، برای ایجاد رفاه و توسعه با اولویت‌بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد که بر این اساس باید ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت، در حالی‌که هم اکنون شاهد اختصاص فقط ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

وی تصریح کرد: این میزان تخصیص یافته تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان است.

گلشنی اظهار امیدواری کرد: با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه گفت: در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیرفعال داریم که دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

کد خبر 6091515

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن