Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@03:38:34 GMT

◄ رشد 20 درصدی گردشگری خروجی ایران در سال 96

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۵۷۹۱۱

◄ رشد 20 درصدی گردشگری خروجی ایران در سال 96

تین‌نیوز | 

براساس آمارهای موجود، در سال ۹۵، ۹میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ ایرانی به دیگر کشورها سفر کرده‌اند؛ آماری که البته به گفته مسئولان گردشگری کشور تقریبا نیمی از آن را گردشگران زیارتی تشکیل می‌دادند. طبق اعلام دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه معاونت گردشگری، در پنج ماه نخست سال ۹۶ نیز ۳میلیون و ۴۷۴هزار و ۶۹۲ نفر به خارج از کشور سفر کرده‌اند؛ آماری که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد ۹/  ۲۰ درصدی را ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز، طبق آمارهای بانک جهانی نیز در سال ۲۰۱۶ حدود ۹میلیون و ۷ هزار نفر، طی سال ۲۰۱۵، بالغ بر ۶ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر و در سال ۲۰۱۴ نیز ۷میلیون و ۶۹۸ هزار ایرانی به خارج از کشور سفر کرده‌اند. کارشناسان معتقدند عواملی مانند غیرواقعی بودن نرخ ارز، فقدان زیرساخت‌های مناسب گردشگری و هزینه‌های بالای سفرهای داخلی به نسبت خدمات موجود از دلایل رشد سالانه گردشگری خروجی ایران است.

بررسی گزارش‌های آماری مراکز معتبر جهانی حاکی از آن است که حدود ۳ میلیون و ۶۹۱ هزار ایرانی در سال ۲۰۱۷ از ۴ مقصد ترکیه، دبی، جمهوری آذربایجان و گرجستان بازدید کرده‌اند. از این میان حدود ۵/ ۲ میلیون نفر گردشگران بازدیدکننده از ترکیه بوده‌اند که موجب شده‌اند ایران به‌عنوان مبدا سوم گردشگری ترکیه جایگاه خاصی در این صنعت داشته باشد.

بررسی‌های مربوط به گزارش‌های آماری دبی نیز نشان می‌دهد که ایرانیان ورودی به این امیرنشین در سال ۲۰۱۷ به بیش از نیم میلیون نفر رسیده‌اند و در رتبه دهم مبادی گردشگری این شهر قرار گرفته‌اند.

همچنین حدود ۳۶۳ هزار ایرانی در سال ۲۰۱۷ از جمهوری آذربایجان بازدید کرده بودند و این آمار، ایران را در رتبه سوم مبادی گردشگری این کشور قرار می‌دهد. افزون بر این موارد، حدود ۳۲۳ هزار گردشگر از ایران به گرجستان رفته‌اند و کشورمان با ثبت این تعداد گردشگر از مجموع گردشگران وارد شده به گرجستان رتبه پنجم را در مبادی آن کشور در اختیار داشته است.

براساس گزارش دنیای اقتصاد این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد گردشگران خروجی ایران به این ۴ مقصد، حدود ۲ میلیون و ۵۳۴ هزار گردشگر بوده؛ امری که به معنای افزایش یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفری گردشگران خروجی در سال ۲۰۱۷ یا به عبارتی رشد بیش از ۶۶/ ۴۵ درصدی در این ۴ مقصد برتر گردشگری ایرانیان است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به پرشدن ۸۱ درصدی مخازن سدهای خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر گفت: ۱۰۰ درصد مخزن سد دز پر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عباس صدریان‌فر با بیان اینکه شاهد 2 موج قوی بارشی در روزهای 13 و 14 اردیبشهت‌ماه در خوزستان بودیم که حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داد، اظهار داشت: سامانه‌های بارشی از 10 روز گذشته مورد رصد کارشناسان سازمان آب وبرق خوزستان قرار گرفت، بررسی سامانه‌های بارشی به دلیل نوسانات زیاد دشوار بود که با مدیریت خوب و ایجاد ظرفیت در سد توانستیم سیلاب اخیر را به درستی مدیریت کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز دانست و افزود: ورودی سد دز حدود 2هزار متر مکعب بر ثانیه بود لذا خروجی سد را از روزهای قبل به حدود 500 مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود 65 میلیون مترمکعب ایجاد کنیم و اگر خروجی سد افزایش نمی‌یافت مجبور بودیم آب ورودی به سد دز را خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این ظرفیت توانستیم از سیل پایین دست جلوگیری کنیم، تصریح کرد: همزمان با این بارش، در پایین‌دست سد دز، حوضه‌های میانی از جمله سیلاب‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دبی حدود 900 متر مکعب بر ثانیه تولید کردند که اگر مقاومت ما برای خروجی سد نبود همپوشانی این 2 خروجی می‌توانست برای مردم مشکلاتی ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنیم، گفت: از مردم تقاضا داریم در پایین‌دست مراقبت کنند و فرمانداران مربوطه نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

صدریان‌فر درخصوص آبگیری انجام شده نیز گفت: حدود 81 درصد مخازن سدهای خوزستان آبگیری شده است؛ میزان آبگیری سد کارون به 91 درصد و سد دز به 100 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲