Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

اگرچه تسهیلات دولت به راه‌آهن و شبکه ریلی، منافع همه بخش‌های صنعت را در نظر می‌گیرد اما ارائه تسهیلات به شبکه ریلی، بیش از آنکه در متعادل‌سازی نسبت هزینه-درآمد شبکه مسافری ریلی موثر افتد، به‌نفع شبکه باری ریلی است.

به گزارش تین‌نیوز، محمد کریمی مدیرعامل شرکت باری-مسافری جوپار در این‌باره به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر خروجی شبکه ریلی چندان قابل قبول نیست اما در بخش مسافری وضعیت بسیار اسف‌بارتر از بخش باری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی ادامه داد: قیمت‌ 50واگن مسافری نو، با 600واگن باری نو برابری می‌کند. ضمن اینکه در قوانین مربوط به شبکه مسافری نیز گاهی برخوردهای سلیقه‌ای اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت جوپار افزود: همه اینها را در کنار مشکلات واردات واگن مسافری در نظر بگیرید. واقعا برای ما نمی‌صرفد که برای خرید واگن مسافری نو 3میلیارد تومان هزینه بدهیم و بلیت آن را نهایتا به بهای 150هزار تومان آن هم در ایام پیک سفر بفروشیم. برای حل این مشکل لازم نیست که به مسافر با بالاتر بردن نرخ بلیت‌ها فشار بیاوریم بلکه باید حمایت‌های بیشتری از شبکه صورت بگیرد.

محمد کریمی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر روی واگن‌هایی که عمرشان کمتر از 25سال بود اقدامات نوسازی انجام شد و برای از رده خارج کردن واگن‌های بالای 55 سال هم تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و این‌کار نیز انجام شد اما به جرات می‌توان گفت که اگر در حال حاضر در بخش مسافری حدود 2هزار واگن وجود داشته باشد، بیش از نیمی از آن  مربوط به واگن‌های دست دو یا عمر بالای 30 سال هستند.

کریمی بیان کرد: واگن‌های بالای 45 سال هم به‌سازی شده‌اند. اما از طرفی به ما می‌گویند اگر می‌خواهیم بازار مسافری ریلی را پوشش بدهیم، می‌توانیم در کنار واردات واگن‌های دست دوم، یک واگن نو هم با آن وارد کنیم. حال  آنکه بهتر است که برای حل مشکلات بخش مسافری عمر متوسط واگن‌ها را از 25 به 20 سال کاهش دهیم تا به‌عنوان مثال افتتاح قطارهای 5ستاره، با نوسازی همان واگن‌های قدیمی صورت نگیرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۵۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • «فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • «مسافر ری» با چند فیلم جدید در آخر هفته تلویزیون