Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه صبح امروز با حضور دکتر حسین آذر رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر زارع مدیر کل فرهنگی دانشگاه تهران در این نشست گفت: این همایش در راستای اهداف برنامه سوم دانشگاه تهران برنامه‌ریزی شده است کارآفرنی مسئولیت‌های اجتماعی و بین‌المللی شدن از اهداف مهم برنامه سوم دانشگاه تهران است و این همایش در راستای افزایش مسئولیت‌های اجتماعی و بین‌المللی شدن دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منابع طبیعی ضامن بقای حیات است و لازم است در زمینه فرهنگسازی وحفاظت از منابع طبیعی اقداماتی را انجام دهیم رسالت دانشگاه فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست در بین عموم مردم است.

زارع اضافه کرد: ما سعی داریم تا انجمن‌های دانشجویی خود در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و فرهنگسازی‌های مناسب اقدام کنند.

نبود برنامه جامع محیط زیست را به قهقرا برده است

در ادامه این نشست دکتر حسین آذر رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه منابع طبیعی هر کشوری محیط زیست آن کشور را می‌سازد، اظهار داشت: محیط زیست کشورمان شرایط مناسبی ندارد و چپو راست تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شود ریزگردها کشور را فراگرفته‌اند و همه اینها به خاطر بی‌اعتنایی و توسعه ناموزن و بی‌توجهی به منابع طبیعی است.

رئیس کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه تاکید کرد: متاسفانه به جای انجام فعالیت‌ها در چارچوب مشخص و بر اساس برنامه جامع هر نهادی کار خود را می‌کند و به همین خاطر محیط زیست ما به قهقرا رفته است.

وی اضافه کرد: وقتی فضایی برای تنفس وجود نداشته باشد مطمئنا بقیه اقدامات ما هم بی‌فایده است. دانشگاه منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه کشور از روز تاسیس خود رسالتش حفظ منابع طبیعی بوده است دانشگاه منابع طبیعی زاییده سازمان ملل در ایران است.

آذر خاطر نشان کرد: قلب تپنده دانشگاه دانشجو است و تمام تلاش دانشگاه این است تا بستری را فراهم کند و این قلب پرتلاش تپش داشته باشد.

وی ضمن تشکر از انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برای برگزاری این کنفرانس گفت: دانشجو نباید بی‌تفاوت باشد وقتی که فعالیت مثبت و علمی داشته باشد می‌تواند تحولات زیادی را خودجوش نه با دستور و ایجاب به سرانجام برساند. خوشبختانه درخواست دانشجویان ما توسط 39 کشور با استقبال خوب و مثبتی پاسخ داده شد و محققان این کشورها در این کنفرانس حضور خواهند داشت.این محققان کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهند کرد و سفری به برخی از مناطق کشور دارند.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه ارتباط دانشجویان داخل و خارج یکی از اقدامات مناسب بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها است، تاکید کرد: با سازمان‌ها و نهادهای مختلف مرتبط با این کنفرانس هماهنگ شده است که با استقبال خوبی مواجه شده و امیدواریم خروجی مناسب را هم داشته باشیم.

حضور 40 محقق از 39 کشور دنیا در کنفرانس مدیریت منابع طبیعی

همچنین در ادامه این نشست حسن خسروی دبیر علمی کنفرانس مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه گفت: بعد از انتشار فراخوان این کنفرانس سه هزار و 750 شرکت‌کننده تمایل داشتند تا در آن حضور داشته باشند اما بعد از بررسی تخصص‌های افراد در مرحله اول 33 نفر و بعد هم 7 نفر دیگر را به آنها اضافه کردیم و در نهایت 40 نفر از 39 کشور جهان در این همایش حضور خواهند داشت.

به گفته خسروی از 88 شهر کشور اساتید و دانشجویان مختلفی به این همایش مقاله فرستادند که جمعا 397 مقاله دریافت شده و 40 مورد آن از محققان خارجی و بقیه از شرکت‌کنندگان داخلی هستند.

برنامه نهایی کنفرانس مدیریت منابع طبیعی به سازمان ملل ارسال می‌شود

دبیر اجرایی همایش مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در این همایش بیشتر دانشجویان مورد تاکید بودند، گفت: دانشجویان را مورد تاکید قرار داده‌ایم تا رهبران آینده محیط زیست را دورهم جمع کنیم و بتوانیم یک برنامه‌ریزی مناسب به لحاظ آکادمیک برای آنها داشته باشیم.

علی حمیدیان اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی برای شرکت‌کنندگان خارجی این همایش در نظر گرفته شده و شب سینما، شب موسیقی و آشنایی با زبان فارسی از جمله این برنامه‌ها است. به عنوان خروجی این همایش نیزقرار است برنامه نهایی تدوین و به حوزه محیط زیست سازمان ملل فرستاده شود.

به گزارش خبرنگار آنا، آبخیزداری، بیابان‌زدایی، مرتع‌داری، تنوع زیستی، ارزیابی محیط زیست و آلودگی‌های آن، شیلات، ماهی‌شناسی، علوم جنگل، علوم وصنایع چوب و کاغذ، اکوتوریسم و فناوری‌های نوین در مدیریت منابع طبیعی از جمله محورهای این کنفرانس است.

کنفرانس بین‌المللی مدیریت منابع طبیعی در کشورهای در حال توسعه در روز 6 اسفند امسال در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران از ساعت 8 تا 18 بعد از ظهر خواهد شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه از نظر تعداد نمایشگاه در سطح کشور در رتبه دوم قرار داریم، گفت: سال ۱۴۰۲ با بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاهی و ۳۰۰۰۰۰ بازدیدکننده سال خوبی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا طحانیان شامگاه شنبه _هشتم اردیبهشت_ در برنامه بهار بهار اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ با بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاهی و ۳۰۰۰۰۰ بازدیدکننده سال خوبی بود و بر این اساس سال ۱۴۰۳ را با نمایشگاه خودروها آغاز کرده و بیش از ۳۰۰۰۰ بازدیدکننده داشتیم.

وی افزود: هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان تلاش شد سهم کوچکی در این بزرگداشت داشته باشیم و بر این اساس نمایشگاه گل و گیاه و سوغات را داریم که تا دهم اردیبهشت ادامه دارد و تا کنون بیش از ۲۵۰۰۰ بازدیدکننده از تمام کشور داشتیم‌.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در خصوص برنامه‌های پیش‌روی نمایشگاه بین‌المللی مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث و هدف‌گذاری‌ها آن است که نقش اصلی خود را ایفا کنیم و در این راستا نمایشگاه‌ها به‌عنوان شتاب‌دهنده و شبکه‌ساز نقشی مهم در مباحث اقتصادی دارند و در کنار این موضوع مباحث اجتماعی نیز قابل اهمیت است.

طحانیان با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ برای ما سالی ویژه است و در این راستا بیش از ۴۵ عنوان نمایشگاهی داریم، اظهار کرد: نیاز بازار موضوعی مهم است که نمایشگاه‌ها متناسب با آن برگزار می‌شود، در کنار نمایشگاه‌ها رویدادهای تخصصی نیز امری قابل توجه است که در سال گذشته بیش از ۱۷۰ رویداد تخصصی برگزار شد.

وی ادامه داد: شروع فاز ۲ نمایشگاه از دیگر موارد قابل توجه در سال گذشته بود و امید است سالن همایش و تجارت به‌زودی به بهره‌برداری برسد و باید گفت نمایشگاه اصفهان از نظر سازه و زیرساخت منحصر به‌فرد است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی در استان عمری بیش از ۳۰ سال دارد، خاطرنشان کرد: از نظر تعداد نمایشگاه در سطح کشور در رتبه دوم قرار داریم و در این راستا نمایشگاه بستری برای نشان دادن صنعت و ظرفیت اصفهان است‌.

طحانیان عنوان کرد: نمایشگاه فرش، طلا، فولاد، فن‌نما، دام و طیور و کشاورزی از جمله نمایشگاه‌های مطرح است که در سطح بین‌المللی نیز حرفی برای گفتن دارد، همچنین ۳ نمایشگاه برای دیگر کشورها برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 748589

دیگر خبرها

  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران