Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - «بهتاش فريبا» مديرفني اسبق تيم فوتبال استقلال تهران معتقد است برتري آبي پوشان مقابل تيم الهلال عربستان در چارچوب ليگ قهرمانان آسيا دور از دسترس نيست و اين پيروزي مسير صعود آبي پوشان به مرحله حذفي اين مسابقات را هموار خواهد کرد.

بهتاش فريبا در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: استقلال بازي مهم و سختي مقابل الهلال دارد و تيم حريف قوي، قدرتمند، فني و بسيار پولدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نبود احتمالي بازيکناني مانند سلمان الفرج، نواف العابد و عبدالله العطيف به دليل مصدوميت مي تواند در نتيجه گيري براي تيم استقلال موثر باشد. البته پژمان منتظري کاپيتان و ميلاد زکي پور مدافع چپ تيم استقلال نيز به دليل آسيب ديدگي اين ديدار را از دست دادند و اميدوارم مصدوميت جزئي « اميد نورافکن» تا پيش از آغاز اين رقابت رفع شود.
پيشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به اينکه کسب تساوي خارج از خانه آبي پوشان مقابل الريان قطر در ديدار هفته گذشته سبب افزايش شرايط روحي و رواني آنها شده است، اظهار داشت: استقلال در ديدار گذشته خود موفق شد بازي باخته را با گل دقايق آخر«علي قرباني» به تساوي تبديل کند که کسب چنين نتيجه اي در زمين حريف کمک شاياني به تقويت روحيه بازيکنان کرد.
وي درخصوص دو بازيکن جديد و خارجي استقلال گفت: «مامه تيام» بازيکن سنگالي استقلال در ديدار نخست اين تيم مقابل الريان به ميدان رفت و جاگيري، دوندگي، حمل و ضربه به توپ خوبي داشت. به نظرم هرچقدر از حضور او در کنار ساير بازيکنان سپري شود به طور قطع از آمادگي بيشتري برخوردار خواهد شد که مي تواند در ديدارهاي آينده ليگ قهرمانان آسيا براي کمک به تيم استقلال موثر باشد.
فريبا ادامه داد: درخصوص بويان نيز بايد بگويم با توجه به پست هافبک هجومي که او بازي مي کند و حضور بازيکن خوبي به نام «سرور جباروف» به عنوان بهترين بازيکن حال حاضر استقلال در اين پست،شايد «وينفرد شفر» سرمربي تيم فعلا از بازيکن جديد بازي نگيرد.
مدير فني سابق آبي پوشان پايتخت با تاکيد بر اينکه قرار گرفتن استقلال در گروه سخت اين دوره از رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا،يک حسن به همراه دارد، گفت: مزيت قرار داشتن در چنين گروه سختي، امتياز دادن تيم ها به يکديگر است. به گونه اي که هم اکنون چهار تيم العين، الهلال و الريان در کنار استقلال يک امتياز دارند و البته اميدوارم استقلال پيروز رقابت با الهلال باشد.
بهتاش فريبا درباره اينکه کداميک از دروازه بان هاي استقلال شايستگي بيشتري براي حضور در چارچوب دروازه و مصاف با الهلال را دارد؟ بيان کرد: استتقلال در درون دروازه هيچ دغدغه اي ندارد و هرکدام از سنگربانان براي تيم به ميدان بروند موفق خواهد بود.«مهدي رحمتي» تجربه بالايي از حضور در ليگ قهرمانان ٖآسيا دارد و «حسين حسيني» نيز دروازه بان جوان و جسوري است که هر دوي آنها کاملا آماده و آزموده هستند.
پيشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به خط حمله خوب آبي پوشان گفت: شايد علي قرباني به دليل فيزيک بدني،تبحر زيادي در دريبلينگ نداشته باشد. اما توانايي گل سازي خوبي دارد و گل هاي مهمي نيز براي استقلال به ثمر رسانده است. اين درحالي است که قرباني در کنار شوت زني و سر زني بالا، موقعيت هاي خوبي هم براي هم تيمي هايش ايجاد مي کند و در کنار «مامه تيام» بازيکن جديد سنگالي، اين دو مي توانند زوج خطرناکي در خط حمله باشند.
مديرفني سابق آبي پوشان درباره عملکرد شفر در تعويض بازيکنان،گفت: لزوما بازيکنان تعويضي هميشه در ميدان موثر نيستند و در بسياري از مسابقات ممکن است بازيکن 30 تا 40 دقيقه هم بازي کند و تاثير خاصي در روند تيمش نگذارد. البته گاهي اوقات نيز سرمربي بازيکني را در خلال بازي به ميدان مي فرستد که نتيجه بازي را تغيير مي دهد. مانند گلي که «مرتضي آقا خان» مهاجم پيکان پس از ورودش به زمين در ديدار مقابل فولاد و در دقايق پاياني به ثمر رساند تا دو بر يک تيمش پيروز اين رقابت باشد.
فريبا ادامه داد:هر سرمربي از تعويض بازيکن اهدافي را دنبال مي کند که ممکن است فقط رسيدن به گل نباشد و شايد استحکام دفاع، حفظ مالکيت توپ، افزايش قدرت سر زني و تاکتيک هاي ديگري را دنبال کند. اين درحالي است که در بازي گذشته استقلال مقابل ذوب آهن در ليگ برتر، شفر به درستي «لئوناردو پادواني» را براي استفاده از قدرت سر زني او به ميدان آورد اما با وجود اين تعويض درست، استقلال گل خورد. زيرا پادواني به جاي «بهنام برزاي» وارد زمين شد تا غيبت برزاي سبب سانتر از جناحين توسط بازيکنان ذوب آهن و باز شدن دروازه استقلال شود.شايد در دنياي مربيان فوتبال تنها پپ گوارديولا (سرمربي منچسترسيتي) و ژوزه مورينيو(سرمربي منچستريونايتد) پس از تعويض بازيکن کاملا به اهداف مد نظر خود مي رسند.
اين پيشکسوت استقلال درخصوص عملکرد ساير نمايندگان ايران در ديدار نخست اين دوره از رقابت هاي آسيا،گفت: حق تراکتورسازي از ديدار نخست مقابل تيم عربستاني شکست نبود و آنها مي توانستند حداقل به نتيجه تساوي برسند. همچنين ذوب آهن نيز در 10 دقيقه اواخر بازي با الدحيل قطر، بازي برده را با سه گل واگذار کرد تا اشتباهات دفاع وسط آنها در اين نتيجه موثر باشد.
به گفته فريبا،پرسپوليس در ورزشگاه آزادي درحالي مقابل نصف قارشي به برتري قاطع سه بر صفر رسيد که اين تيم ازبکستاني کمي از سطح آسيا پايين تر نشان داد.
مديرفني سابق استقلال ابراز اميدواري کرد که هر چهار نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا در ديدارهاي پيش روي خود موفق و پيروز باشند.
بهتاش فريبا درخصوص حواشي بوجود آمده بين فدارسيون فوتبال، «علي کريمي» ملي پوش اسبق و سرمربي فعلي تيم سپيد رود رشت و همچنين کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي فوتبال کشور، اظهار داشت: به نظرم در مرحله اول بايد براي تمام افرادي که براي فوتبال زحمت مي کشند چه در مقام فدراسيون يا کادر فني و بازيکن، قداست و احترام قائل شد. هرچند که شخصا به اجراي چنين مناظره هايي در تلويزيون اعتقاد ندارم.
وي ادامه داد: البته علي کريمي مورد وثوق مردم است و علاوه بر بار فني بالايي که در فوتبال داشته و دارد، صراحت لهجه، گفتار و رفتارش سبب شده جايگاه خوبي بين مردم داشته باشد و اگر قرار است اين جايگاه از طرف بعضي از افرادي که زياد درگير ورزش نبوده اند خدشه دار شود، تنها هرج و مرج در فوتبال را به همراه خواهد داشت.
پيشکسوت استقلال افزود: البته شنيده ام که «کارلوس کي روش» سرمربي تيم ملي نيز براي پاسخ به صحبت هاي کريمي به دنبال حضور در برنامه 90 است که به نظر من در آستانه جام جهاني 2018 روسيه، چنين رفتارهايي تنها سبب ضربه زدن به تيم ملي مي شود. زيرا در اين شرايط تيم ملي نياز به وفاق ملي و آرامش همه جانبه دارد و بهتر است پس از جام جهاني به بررسي اين موضوعات و ابهاماتي که اتفاقا مردم هم دوست دارند از آن مطلع شوند، پرداخته شود.
استقلال در گروه چهارم ليگ قهرمانان آسيا با تيم هاي الريان قطر، الهلال عربستان و العين امارات هم گروه است که در نخستين بازي اين مرحله هفته گذشته در مقابل الريان قطر به تساوي دو بر دو در خانه حريف دست يافت و سه شنبه يکم اسفند ماه در دومين ديدار خود از ساعت 19 در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط کشور عمان ميزان الهلال عربستان است.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با کانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد
ورزشي**9029** 1701
مصاحبه ا زمحمد مهدي موذن**انتشار: حميد قديمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۶۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع سابق پرسپولیس غایب مقابل سرخ‌ها

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم اراک در چارچوب مسابقه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبان پرسپولیس است و آنها نیز مانند سرخ‌ها به دلیل مصدومیت تیم کاملی در اختیار ندارند.

ابوالفضل سلیمانی، مدافع سابق پرسپولیس که در این فصل به آلومینیوم اراک پیوسته، به دلیل شکستگی بینی در بازی قبلی برابر ذوب‌آهن، نمی‌تواند مقابل سرخ‌ها به میدان برود.

همچنین مرتضی تبریزی و اسماعیل شریفات نیز همچنان مصدوم هستند تا آلومینیوم مثل بازی‌های گذشته حداقل سه غایب داشته باشد.

دیگر خبرها

  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا
  • برتری 1-0 اتلتیکو مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل دیدنی سائول نیگز (لیگ قهرمانان اروپا - 2016/4/28) / فیلم
  • غیبت دومین ستاره سپاهان مقابل پرسپولیس!
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • سرمربی تایلند: هدف ما برتری برابر ایران در دیدار نهایی است
  • حسینی: ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • مدافع سابق پرسپولیس غایب مقابل سرخ‌ها
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • انگیزه سرمربی الهلال: فرصت جدید برای موفقیت!