Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:18:13 GMT

موافقت مردمچمن گلینبا جابجایی روستا

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۷۰۸۳۱

موافقت مردمچمن گلینبا جابجایی روستا

فرماندار گیلانعرب از موافقت مردم روستای در معرض خطر "چمن گلین" با جابجایی این روستا خبر داد.

 فرهاد همتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، به مرگ یک جوان 31 ساله اهل روستای "چمن گلین" گیلانغرب که براثر ریزش کوه در روز گذشته(28بهمن) جان خود را از دست داد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان دو روستای "چمن گلین" و "انجاوه رود" شهرستان گیلانغرب در معرض خطر ریزش کوه قرار گرفتند، با اعزام تیم های ارزیابی و کارشناسی و نیز بازدید برخی از مسئولین از این دو روستا، مقرر شد از روستای انجاوه رود رفع خطر شده و روستای چمن گلین نیز جابجا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: پس از انجام بررسی ها و به لحاظ حساسیت و خطری که این روستای صعب العبور را تهدید می‌کرد، دشتی را در ارتفاعات حوزه شهرستان سرپلذهاب برای اسکان دائم 22 خانوار این روستا(چمن گلین) در نظر گرفتیم.

فرماندار گیلانغرب تصریح کرد: با موافقت مردم این روستا برای جابجایی، اقدامات لازم و اساسی برای اسکان موقت و دائم آنها در دشت مورد نظر انجام شد، اما متاسفانه با وجود انجام این اقدامات، مردم روستا اعلام کردند از جابجا شدن منصرف شده اند.
 
همتی با تاکید براینکه براثر بارش های چند روز اخیر امکان ریزش کوه در این منطقه  بالا رفته، عنوان کرد: پس از وقوع حادثه ریزش کوه و احساس خطر، مردم این روستا اکنون با جابجایی موافقت کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه از همان روزهای اول پس از وقوع زلزله تمام تلاش خود را برای جابجایی این روستا انجام داده و هیچ کوتاهی نکردیم، افزود: کار اسکان موقت مردم این روستا را از فردا(دوشنبه) آغاز خواهیم کرد.
 
فرماندار گیلانغرب همچنین به بارندگی های چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی بازدیدهایی که از دهستان های زلزله زده و مناطق شهری این شهرستان انجام داده ایم، تاکنون به جز آبگرفتگی معابر مشکل خاصی نداشته‌ایم.
 
وی یادآور شد: تنها نقطه آسیب پذیر در شهر گیلانغرب شهرک انتظامی است که جانمایی این شهرک از ابتدا بر مبنای کار کارشناسی انجام نشده، لذا هرساله با بارش های شدید در معرض سیلاب قرار می گیرد که امسال با انجام برخی اقدامات مانند لایروبی و هدایت آبهای سطحی از وقوع حادثه احتمالی پیشگیری کردیم.

روز گذشته(شنبه) در پی بارندگیهای شدید و بر اثر ریزش کوه یک نفر در روستای چمن گلین گیلانغرب جان خود را از دست داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار

روستای توآباد در شهرستان آوج استان قزوین واقع شده و به شکل دره بین کوه‌های ینگجه محصور شده است. این روستا به دلیل آب و هوای مساعدی که دارد گردشگران بسیاری به سوی خود جلب کرده است. در این روز‌های بهاری که فصل شکوفایی گل‌ها و گیاهان است. طبیعت این روستا چشم نوازی می‌کند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار- قزوین

بیشتر بخوانید:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان