Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@12:31:57 GMT

مجوز موقت فعاليت براي 645 خانه مسافر در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۷۲۴۴۹

مجوز موقت فعاليت براي 645 خانه مسافر در مشهد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- جانشين معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: مجوز موقت فعاليت در ايام تعطيلات نوروز براي 645 خانه مسافر در کلانشهر گردشگرپذير مشهد صادر شده است.

يوسف بيدخوري عصر يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد خانه مسافر با گنجايش 25 هزار نفر براي تعطيلات نوروز 1397 در نظر گرفته شده و مجوز فعاليت و اسکان مسافران را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: فعاليت هر خانه شخصي در زمينه اسکان مسافران که فاقد مجوز لازم از اداره کل ميراث فرهنگي باشد از سوي اداره اماکن نيروي انتظامي و واحدهاي نظارت بر عملکرد خانه مسافرها مورد برخورد قانوني قرار مي گيرد.
جانشين معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي خراسان رضوي به شناسايي خانه هاي شخصي غيرمجازي که اقدام به اسکان مسافران مي کنند نيز اشاره و بيان کرد: تاکنون دو هزار و 800 خانه شخصي غيرمجاز در کلانشهر مشهد شناسايي و به منظور جلوگيري از فعاليت آنها مکاتبات لازم با اداره اماکن نيروي انتظامي انجام شده است.
وي گفت: آمار مختلفي از شمار فعاليت خانه هاي شخصي در زمينه اسکان مسافران در مشهد ارائه مي شود که هيچيک از آنان صحيح نيست و بيشتر اغراق و بزرگنمايي است. نمي توان آمار دقيق و روشني از شمار خانه هاي شخصي فعال در زمينه اسکان مسافر ارائه کرد.
بيدخوري افزود: ساير گنجايش اقامتي ويژه که قرار است در کنار واحدهاي رسمي اقامتي طي ايام نوروز آتي در مشهد فعال شوند در حال بررسي است و به زودي اعلام نهايي در اين زمينه انجام مي شود.
کلانشهر سه و نيم ميليون نفري مشهد سالانه پذيراي 28 ميليون زائر و مسافر از اقصي نقاط ايران و جهان است. ايام نوروز يکي از شلوغترين پيکهاي مسافري اين شهر با سفر تا حدود هشت ميليون مسافر و زائر به مشهد است.
7496/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت گام به گام هند در صنعت فضایی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینس، آژانس فضایی هند در سال‌های اخیر بسیار موفق بوده و اعتبار این کشور را در صحنه جهانی افزایش داده است. اگرچه هند دیر به صحنه عملیات‌های اجرایی فضایی پیوست، اما آژانس فضایی این کشور برای دهه‌ها به آرامی و پیوسته در حال رشد بوده و همسو با فعالان این صنعت پیش رفته است. 

رئیس سازمان فضایی هند می‌گوید: «آنچه اکنون می‌بینید محصول چهار دهه سرمایه‌گذاری جدی در این برنامه است که بسیاری از مردم آن را به‌عنوان برنامه‌ای نامناسب و غیر ضروری برای یک کشور در حال توسعه می‌دانستند و رد می‌کردند، اما معلوم شد که در تمام مدت تصمیم هوشمندانه‌ای بوده است» و منجر به این موضوع شد، کشوری که در گذشته معمولا به عنوان یک کشور در حال توسعه شناخته می‌شد در دهه‌های گذشته توانست در حوزه فضا فعالیت‌های بسیار موفقی انجام دهد و یکی از فعالان اصلی این صنعت به شمار آید.

یکی از عواملی که حضور هند در فضا را تقویت کرده است، تلاش‌های طولانی مدت این کشور برای توسعه و بهبود فناوری‌های نوین است. برنامه فضایی هند از سال ۱۹۶۹ شروع شد و از آن زمان تاکنون، هند توانسته است بهبود‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف مانند ساخت ماهواره، پرتاب موشک‌ها و سایر فعالیت‌های فضایی داشته باشد.

توانایی‌های هند در توسعه و پرتاب موشک و ماهواره به این کشور این امکان را داده که خدمات جهانی دقیق‌تر و قابل اعتماد تری را در زمینه مدیریت آب، کشاورزی، حفاظت زیست‌محیطی و مدیریت بلا‌های طبیعی ارائه دهد.

در نتیجه، هند به دلیل پتانسیل بالای فضایی خود، به یکی از اعضای مهم سازمان‌های بین المللی تبدیل شده و توانسته است با فعالیت‌های ثمربخش به پیشرفت خود در این عرصه مهر تایید بزند.

می‌توان گفت که هند با تلاش‌های مستمر و پیگیری اهداف بلند مدت، به یکی از قدرت‌های برجسته در فضای بین‌المللی تبدیل شده است و با گذر زمان احتمالا نقش بزرگتری در عرصه فضایی جهان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۱۸۴ هزار مسافر از پایانه‌های مسافربری اصفهان به مشهد
  • صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ
  • ریشه و علت گرفتاری‌ها در چیست؟
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • پیشرفت گام به گام هند در صنعت فضایی
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴