Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار همدان با اشاره به روند کند اعطای تسهیلات در اشتغال روستایی و مشاغل خانگی گفت: همکاری بانک ها در این موضوع ضعیف است و اغلب به دلیل تضامین بانکی روند اشتغال کوچک و روستایی به کندی پیش می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،علی تعالی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان ضمن تأکید بر این امر که مسأله بیکاری و اشتغال جوانان امروز از مهمترین مشکلات اساسی جامعه است اظهار کرد: یکی از اهداف همه دولت‌ها بهبود فضای اشتغال و سرمایه‌گذاری است و ما موظف هستیم در این شرایط فرمول‌های ظریفی را در بهبود وضعیت اقتصادی اعمال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: یکی دو فرمول اقتصادی دولت در هفته‌های اخیر موجب به هم خوردن نظم بازار و افزایش قیمت ارز و سکه شد به همین علت اقدامات ما در موضوع اشتغال باید با ظرافت و حساسیت مطرح و برنمامه‌ریزی شود چراکه مباحث اقتصادی ظریف و حساس هستند.

 

فرماندار همدان با اشاره به رسالت کارگروه اشتغال شهرستان در ورود به کسب و کارهای کوچک .و خانگی گفت: اشتغال خانگی از دیرباز در کشور رایج بوده‌است و سرمایه‌گذاری در این حوزه محدود است بنابراین ما باید برای تقویت این فضا و افزایش سرمایه‌گذاری‌های این بخش ورود جدی داشته باشیم.

 

وی افزود: مبلغ کلان صندوق توسعه ملی اگر برنامه‌ریزی شده و مدبرانه هزینه شود می‌تواند در تقویت فضای اشتغال خانگی و بهبود کسب و کارهای کوچک و زودبازده مؤثر باشد.

*عملکرد ضعیف بانک صادرات در اعطای تسهیلات اشتغال

تعالی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن حدود 350 نفر در ماه در سرفصل بیمه اجباری متذکر شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در خواشتغالی افراد تحت پوشش 40 درصد توفیق داشته و نسبت به چندماه قبل که حدود 17 درصد بود رشد مطلوبی شکل گرفته‌است.

 

وی همچنین از عملکرد ضعیف بانک صادرات در اعطای تسهیلات اشتغال ابراز گلایه کرد و افزود: در استان همدان همکاری بانک‌ها با بخش توید و صنعت و کشاورزی مطلوب است اما در زمینه اشتغال‌های کوچک‌تر روند کار در بخش تضامین بانکی کند است که ما تقاضا داریم بانک‌ها در موضوع تضمین به ویژه در بخش روستایی که مدارک کمتری دارند همکاری بیشتری داشته باشند.

فرماندار همدان با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، گسست خانواده و ... وابسته به مسأله اشتغال جوانان است عنوان کرد: استان همدان متعهد بوده‌است حدود 19 هزار شغل در استان ایجاد کند که استاندار همدان در جلسه با هیئت دولت و سایر استانداران این ظرفیت را تا ایجاد 30 هزار شغل افزایش داده‌است.

 

وی تشریح کرد: شهرستان همدان موفق بوده در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن و کمیته امداد 64 درصد از سهم اشتغالزایی منظور شده را محقق کند که البته برخی از اشتغال‌های ایجاد شده به‌علت عدم ثبت در سامانه منظور نشده‌است.

 

*حداد همدانی: شهرستان همدان 22 درصد بالاتر از میانگین اشتغالزایی استان قرار دارد

دبیرکارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه سهمیه اشتغالزایی شهرستان همدان در سال جاری ایجاد 6 هزار و 227 نفر است اظهار کرد: در سامانه رصد سه هزار و 999 فرصت شغلی ثبت شده که معادل 64 درصد سهمیه است.

 

جمال حداد همدانی با بیان اینکه سهمیه تخصیص داده شده به دستگاههای اجرایی در موضوع تسهیلات مشاغل خانگی 49 میلیارد و 200 میلیون ریال است گفت: در حوزه تسهیلات خود اشتغالی یک هزار و 867 طرح معرفی که تاکنون 173 میلیارد و 532 میلیون ریال پرداخت شده است.

 

وی همچنین عنوان کرد: تاکنون قرارداد 771 طرح به ارزش 58 میلیارد و 500 میلیون ریال منعقد و به بانک ها معرفی شده که 18 میلیارد و 330 میلیون ریال آن پرداخت شده است.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان از افزایش آمار بیمه‌شدگان اجباری خبر  داد و افزود: از ابتدای سال 96 تا پایان آذر ماه سه هزار و 98 نفر تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفته‌اند.  

 

وی با بیان اینکه  امسال استان همدان ایجاد 19 هزار و 800 شغل را تعهد کرده که تاکنون بیش از 80 درصد معادل 16 هزار شغل ایجاد شده است  متذکر شد: در حوزه اشتغال فراگیر سهمیه شهرستان همدان یک هزار و یک نفر است که 127 طرح به میزان یک میلیارد و 320 میلیون ریال در کمیته فنی مصوب شده است.

 

حدادهمدانی افزود: درصد مصوب نسبت به سهمیه 132 درصد است که در این باره شهرستان همدان از میانگین استان در زمینه ایجاد اشتغال فراگیر 22 درصد بالاتر است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد سه شنبه شب در نشست با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن استان بوشهر و مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان اظهار داشت: مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح تسهیلات مسکن روستایی در بخش آب‌پخش مربوط به مالکیت اسناد اراضی مسکونی است که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم آب‌پخش، هنوز نتیجه عملی مطلوبی در این زمینه حاصل نشده است.

بخشدار آب‌پخش با اشاره به تبلیغات صورت گرفته افزود: حجت السلام خداداد رضایی امام جمعه محترم آب‌پخش، بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های این بخش تبلیغات لازم در خصوص ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات را انجام داده‌اند اما شرایط سخت اعمال شده توسط بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی یکی از مشکلات عمومی مربوط به این طرح است که منجر به کاهش انگیزه مردم در خصوص دریافت این تسهیلات شده است.

کد خبر 6093643

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی