Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس نهاد رهبری در دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه یاد شهدا، آب حیاتی بر دل های مرده ماست، گفت: شهدا، اخلاص را در مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) آموختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام جواد نیری، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه شیراز امروز (29 بهمن) در مراسم بزرگداشت سرداران شهید زهرایی، شهید محمد اسلامی نسب و ابراهیم هادی با عنوان «دوست شهید من» در مسجد دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به رشادت های این 2 شهید گفت: یاد شهدا، آب حیاتی بر دل های مرده ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه شهید ابراهیم هادی، کشتی گیری بی رقیب بود و زمانی که فهمید رقیبش به پول جایزه مسابقات نیاز دارد، باخت و روحیه ای پهلوانی از خود به جا گذاشت، اظهار داشت: در خاطرات هم رزمان این شهید آمده است: «زمانی که کار تسخیر یک تپه گره خورده بود، در زمان اذان صبح شهید هادی رو به دشمن ایستاد و اذان گفت و این اذان باعث شد تا دشمن که خیال می کرد، ایرانیان آتش پرست هستند، پرچم تسلیم بالا بیاورد و تپه را واگذار کند، فرمانده عراقی و 18 نفر همراه او با وساطت آیت الله حکیم به لشکر ایران پیوستند و در عملیات «کربلای 5» همگی آنان به شهادت رسیدند.»، این اذان باعث شد تا آن افراد به جای جهنم، بهشت را انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام نیری با تاکید بر اینکه خداوند هر کس را دوست بدارد، گنج اخلاص را در دل او قرار می دهد و شهدای ما همگی از این گنج بهره مند بودند، اضافه کرد: شهدا هنوز باعث تحول هستند و نفس پاک آنان اثرگذار است و دلیل این مهم تنها، همان اخلاصی است که گفته شد.

 

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه شیراز با یادآوری این مطلب که شهدا، اخلاص را در مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) آموختند، اظهار داشت: هر کس اخلاص داشته باشد و همه کارهایش برای خداوند متعال باشد، به طور حتم خداوند هم بهترین را برای وی رقم می زند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س)، تمام کارهای خود را برای خداوند انجام می دادند و این درسی بود که شهدای ما از این مکتب فرا گرفتند، افزود: شهدای ما در مدار اخلاص با مکتب حضرت زهرا (س)، محشور شده اند.

 

خاطر نشان می شود، این مراسم با خاطره گویی از این شهدا توسط همرزمان آنان ادامه یافت و با تجلیل از خانواده معزز این شهدا به پایان رسید.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۷۶۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند.  

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است.  

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت به تفال حافظ بدین گونه است:‌

گَرَم از دست برخیزد که با دلدار بنشینم

ز جامِ وصل مِی نوشم، ز باغِ عیش گل چینم

شرابِ تلخِ صوفی سوز، بنیادم بخواهد برد

لبم بر لب نِه‌ای ساقی و بِستان جانِ شیرینم

مگر دیوانه خواهم شد در این سودا که شب تا روز

سخن با ماه می‌گویم، پَری در خواب می‌بینم

لبت شِکَّر به مستان داد و چَشمت مِی به مِیخواران

منم کز غایتِ حِرمان نه با آنم نه با اینم

چو هر خاکی که باد آورد، فیضی بُرد از اِنعامت

ز حالِ بنده یاد آور که خدمتگارِ دیرینم

نه هر کو نقشِ نظمی زد کلامش دلپذیر افتد

تَذَروِ طُرفه من گیرم که چالاک است شاهینم

اگر باور نمی‌داری، رو از صورتگرِ چین پُرس

که مانی نسخه می‌خواهد ز نوکِ کِلکِ مُشکینم

وفاداری و حق گویی نه کارِ هر کسی باشد

غلامِ آصفِ ثانی جلالُ الحقِ و الدینم

رموزِ مستی و رندی ز من بشنو نه از واعظ

که با جام و قَدَح هر دَم ندیمِ ماه و پروینم

تعبیر و تفسیر غزل

کنترل و اختیار کار از دستت خارج شده است. کار امروز به فردا مینداز، خودت می‌دانی راهی که انتخاب کرده‌ای بسیار سخت و دشوار است ولی به خاطر نتیجه و مقصود سودمندش همه این سختی‌ها را به جان می‌خری. فکر و خیالات باطل را دور بریز و به خداوند توکل نما که رحمت خداوند شامل حالت می‌شود و خیلی زود به مراد دلت می‌رسی و این از اثرات وفا، صداقت و ایمان تو است. هرکسی از اسرار زندگی آگاه نیست، تنها با افراد روشن‌ضمیر هم‌صحبتی و مشورت کن.     

  tags # فال حافظ سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • کتاب «حضرت فاطمه (س)» رونمایی می‌شود
  • برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی اعلام شدند
  • ۴۰ کاروان «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)