Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:16:45 GMT

گرگان| درمان بیش از ۴ هزار معتاد در استان گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۲۵۰۰

گرگان| درمان بیش از ۴ هزار معتاد در استان گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: ۲۸ مرکز، کمپ‌ یا مراکز اقامتی میان‌مدت در استان گلستان فعال است که در ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۳۰۶ نفر از معتادان در این مراکز پذیرش و درمان شده‌اند. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابراهیم غفاری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه‌مندی بهزیستی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان اظهار داشت: یکی از دستگاه‌هایی که در حوزه اعتیاد درگیر بوده و خدمات ارائه می‌کند، سازمان بهزیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزیستی در 3 سطح پیشگیری، درمان معتادان و بازتوانی آنها خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه پیشگیری اقدامات خوبی در استان انجام شده است، گفت: سند جامعی توسط ستاد مبارزه با موادمخدر تهیه و ابلاغ شده که امسال اجرایی کردیم و در همین راستا نیز دوره‌هایی برای تربیت مربی برگزار شده است. علاوه بر این 57 محله روستایی و شهری مشغول کار هستیم و در مهدهای کودک هم بحث مصون‌سازی کودکان را داریم.

وی اظهار داشت: در حوزه درمان معتادان 60 مرکز درمان سرپایی در استان وجود دارد که در 9 ماهه امسال 3 هزار و 709 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند. در این مراکز خدمات دارویی به معتادان ارائه می‌شود و پزشک، مددکار پرستار و روانشناس هم حضور دارند.

غفاری افزود: در حوزه کمپ‌ها یا مراکز اقامتی میان‌مدت 28 مرکز در استان فعال است که در 9 ماهه امسال 4 هزار و 306  نفر از معتادان در این مراکز پذیرش شده‌اند که از این تعداد 226 نفر خانم بودند.

وی با اشاره به فعالیت 2 مرکز اقامت شبانه ویژه معتادان گفت: این مراکز در گنبدکاووس و گرگان که بیشترین معتادان را دارند ایجاد شده که ویژه مردان است تا اگر جایی ندارند، به ویژه در شب‌های زمستان در خیابان نمانند. 149 معتاد از این 2 مرکز که خدماتی مانند وعده غذایی گرم، حمام و غیره می‌دهد، استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه تیم‌های مددکاری در مراکز میان‌مدت و در مراکز اقامتی و حتی در نقاط آسیب‌پذیر حضور دارند، گفت: معتادانی که مایل به ترک باشند سریع به مراکز معرفی شده و اقدامات مربوطه انجام خواهد شد تا از یارانه درمان بهره‌مند شوند. سال گذشته به بیش از 735 نفر یارانه درمان داده شد که 135 نفر زنان بودند.

وی افزود: در گرگان در بازدیدهایی که تیم‌های مددکاری و شورای شهر داشتند، مشخص شد که تعدادی از زنان شب‌ها در خیابان هستند که مجوز لازم برای ایجاد مرکز شبانه ویژه زنان انجام شد که در محدوده اوزینه احداث می‌شود و تأمین اعتبارمورد نیاز آن هم انجام شده است.

انتهای پیام/ح

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مراسم متمرکز روز شهادت امام جعفر صادق (ع) فردا شنبه ۱۵ اردیبهشت در شهرستان گرگان مرکز گلستان با حضور آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع گلشن همراه با دسته‌روی به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار خواهد شد.

برنامه دسته روی در دیگر شهر‌های استان نیز به شرح زیر است.

گنبدکاووس ساعت ۱۰ صبح میدان مرکزی.

مینودشت ساعت ۱۰ صبح از مساجد به سمت میدان مرکزی.

آزادشهر ساعت ۱۰ و نیم صبح از مسجد جامع به سمت مصلی.

انبارالوم از ساعت ۱۷ عصر از مسجد المهدی به سمت یادمان شهداء.

بندرترکمن ساعت ۱۸ از یادمان شهدای گمنام به مست مسجد جامع.

بندرگز ساعت ۱۱ صبح از مسجد محمدیه به سمت مسجد جامع.

دلند ساعت ده و ۳۰ دقیقه صبح از مسجد جامع به سمت امامزاده.

رامیان ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح از میدان امام علی (ع) به سمت مسجد شهداء.

علی آباد کتول ساعت ۱۰ صبح از مساجد به سمت گلزار شهدای گمنام و مصلی امام رضا (ع).

خان ببین ساعت ده صبح گلزار شهدای گمنام.

 کلاله ساعت ۹ صبح از میدان مرکزی به سمت مسجد جامع.

کردکوی ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح از حوزه علمیه به سمت میدان معلم.

گالیکش ساعت ۱۰ صبح از ابتدای خیابان منتهی به گلزار شهداء.

بر اساس اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان فردا مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۵ امامزاده شاخص استان نیز برگزار می‌شود.

امامزاده عبدالله (ع) کلاله، امامزاده سید حسن (ع) روستای کیارام شهرستان گالیکش، امامزاده اسحاق (ع) روستای قلمی مینودشت، امامزاده جعفر (ع) مینودشت، امامزادگان آق امام (ع) آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده قاسم (ع) دلند، امامزاده هارون (ع) روستای الازمن شهرستان علی آبادکتول، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده یحیی بن زید گنبد کاووس، امامزادگان نه تن (ع) گرگان، امامزاده نور گرگان، امامزاده سلیمان (ع) گرگان و امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ شهرستان کردکوی مکان‌هایی است که ویژه برنامه‌هایی مانند سخنرانی و مداحی با هدف تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفر صادق (ع) برگزار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود