Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد توکلی فرزند احمد توکلی عضو تشخیص مصلحت نظام و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت پس از تحمل سال‌ها بیماری، در شیراز درگذشت.وی دارای دو فرزند (۱ دختر ۱ پسر) و از طراحان و گرافیست خوش‌ذوق و بنام بوده است. وی همچنین سابقه عکاسی خبری داشته است. ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ رسانه ها عکس خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،محمد توکلی فرزند احمد توکلی عضو تشخیص مصلحت نظام و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت پس از تحمل سال‌ها بیماری، در شیراز درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دارای دو فرزند (1 دختر 1 پسر) و از طراحان و گرافیست خوش‌ذوق و بنام بوده است. وی همچنین سابقه عکاسی خبری داشته است.


درخواست احمد توکلی از شرکت کنندگان در مراسم ترحیم فرزندش
دکتر احمد توکلی طی تماسی اعلام کرد: از همه شرکت کنندگان در مراسم یادبود‌ی که طی روزهای آینده در تهران و بهشهر برگزار میشود درخواست می‌کنم از چاپ پیام تسلیت در مطبوعات ، ارسال دسته گل و بنر تسلیت خوداری نمایند . وی افزود : نیازی به هزینه های زاید و تشریفاتی در این موارد نیست و اطمینان دارم روح فرزندم از این اقدام عزیزان شاد خواهد شد.

*شفافیت وپاسخگویی در هنگامه بلا
‍ محسن مهدیان نیز طی یادداشتی نوشت: دکتر احمد توکلی (رئیس انجمن دیدبان شفافیت و عدالت) در مراسم تدفین فرزندش میکروفون رو گرفتند و ضمن دادن برخی تنبهات درباره مرگ و اعمال و سرنوشت انسان‌ها به این نکته اشاره کردند که وقتی توی خانواده صحبت شد که فرزندشون رو کجا دفن کنند، امام زاده عینعلی پیشنهاد شد ولی من عرض کردم که قبر توی این امام زاده گران است و ما نمی‌تونیم هزینه‌اش رو بپردازیم. بعد یکی از آشنایان که پدر شهید هم هستند تماس گرفتند و گفتند من توی امام زاده مذکور دو تا قبر دارم که نیت دارم یکی‌اش رو برای ایشون اختصاص بدم.

این روحیه شفاف سازی و پاسخگویی درباره خصوصی‌ترین مساله خانوادگی آن هم در چنین موقعیتی، یعنی بالای سر قبر و جنازه فرزند جوان حاکی از سعه روحی و باورمندی ایشان نسبت به تعالیم اسلامی است و مرا یاد فرازی از عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر انداخت:

{وَإِنْ ظَنَّتِ الرَّعِیَّةُ بِکَ حَیْفاً فَأَصْحِرْ لَهُمْ بِعُذْرِکَ، وَاعْدِلْ عَنْکَ ظُنُونَهُمْ بِإِصْحَارِکَ، فَإِنَّ فِی ذَلِکَ رِیَاضَةً مِنْکَ لِنَفْسِکَ، وَ رِفْقاً بِرَعِیَّتِکَ، وَإِعْذَاراً تَبْلُغُ بِهِ حَاجَتَکَ مِنْ تَقْوِیمِهِمْ عَلَى الْحَقِّ.}
اگر رعیت بر تو به حیف و میل گمان برد، عذر خود را به آشکارا با آنان در میان نه و با این کار از بدگمانیشان بکاه، که چون چنین کنى، خود را به عدالت پروده‌اى و با رعیت مدارا نموده‌اى. عذرى که مى‌آورى سبب مى‌شود که تو به مقصود خود رسى و آنان نیز به حق راه یابند.













 

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R30411/P30411/S9,1297,1299,1300/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

امام جمعه کرمان، گفت: عملیات وعده صادق یک حرکت تاریخی ماندگار است که ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین و اهداف آن باید برای همه به ویژه نسل جوان تبیین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در دیدار فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله و جمعی از سبزپوشان ثاراللهیان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و شهادت استاد مرتضی مطهری با تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و تبریک مهم، تاریخی و ماندگار عملیات وعده صادق، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات اقدامی انجام داد که در دنیای امروز دل همه مظلومان عالم، مسلمانان و مردم عزیز کشورمان را شاد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق یک حرکت تاریخی ماندگار است که از ابعاد مختلف و متعددی قابل تحلیل و بررسی و افتخار است، گفت: ابعاد مختلف این عملیات غرورآفرین و اهداف آن برای همه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به تسلیت شهادت آیت‌الله مطهری، گفت: شهید مطهری مردی اندیشمند و تئوری پرداز، عمیقاً مومن و دارای قدرت بیان فوق‌العاده قوی بود؛ شهید مطهری مجهز و آماده در صحنه‌ها دفاع از دین و جزو افتخارات حوزه علمیه و تاریخ تشیع است.

وی با بیان اینکه انحرافات انسان‌ها دو ریشه بیشتر ندارد و ریشه آن یا شبه علمی و یا شهوت عملی است، ادامه داد: انسان‌ها یا در عمل مشکل داشته و اخلاق ضعیفی دارند و یا در شبه علمی دچار مشکل می‌شوند که بخش مهم آن اعتقادی و بخشی از آن هم سیاسی است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه این گونه نیست که هر کس در حوزه اعتقادی محکم بود در حوزه سیاسی نیاز به توجیه نداشته باشد، گفت: افرادی را داریم که در عقاید خود خیلی محکم هستند اما در تحلیل سیاسی و تشخیص مصداق‌های سیاسی با آنچه که در اعتقاداتشان است دچار شبه شده‌اند، این افراد برای اسلام مشکلات و آسیب‌هایی را ایجاد می‌کنند و مسیر را برمی‌گردند.

وی با اشاره به اینکه حوزه عقیدتی سیاسی سپاه رسالت مهمی را در حوزه اعتقادی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور که خاستگاه آن در واقع دفاع از انقلاب است، به عهده دارد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی مسلح استثنایی در شکل‌گیری و ماموریت است و هیچ نیروی مسلحی چنین ماموریتی را ندارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ماموریت سپاه دفاع از دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف است، ادامه داد: این دفاع الزاماتی دارد که یکی از آنها این است که سپاه در چارچوب مبانی اهل‌بیت علیه السلام عمیقاً اعتقادی و عمیقاً سیاسی باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیاسی بودن با جناحی بودن متفاوت است، افزود: سپاهیان باید سیاست روز را بدانند، دشمن‌شناس باشند و اطلاعات کافی از شرایط، زمان و مکان داشته و تحلیل واقعی از میدان داشته باشد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است