Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@17:37:33 GMT

خطبه فدکیه در طبس به نمایش در می آید

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۸۴۳۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، فدکیه، نام نمایشی میدانی است که قرار است اوایل اسفند ماه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، دختر گرامی رسول خدا، در طبس اجرا شود. در این نمایش سعی می شود گوشه هایی از زندگی پر فراز و نشیب بانوی خوبیها، با محوریت موضوع "فدک" به تصویر کشیده شود.

 

رمضانعلی فرحبخش ثانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: این برنامه که توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان طبس (بسیج جامعه زنان)و به همت هنرمندان بسیجی شهرستان در حال اجراست ، برای اولین بار به زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها با محوریت "فدک" پرداخته و سعی دارد گوشه هایی از زندگی آن حضرت از ولادت تا شهادت ایشان را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی هدف از پرداختن به این موضوع را الگو سازی صحیح برای جوانان عنوان کرد و افزود: در این نمایش میدانی تلاش می شود چهره حضرت زهرا و شیوه زندگی اجتماعی و سیاسی ایشان را برای جوانان به تصویر کشیده شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس با بیان این که این پروژه به دلیل نیاز به امکانات گسترده و ساخت یک شهرک نمایشی ، براورد هزینه ای بالغ بر دویست میلیون ریال داشته است گفت: یک چهارم از این هزینه تا کنون توسط خیرین، پرداخت شده است و مابقی هزینه ها از فروش بلیط تامین خواهد شد.

 

فرحبخش ثانی افزود: مراحل مقدماتی این پروژه از حدود سه ماه قبل آغاز و تا کنون ۸ جلسه تحقیقی_پژوهشی با حضور اساتید مذهبی، تاریخ و صاحبنظران این حوزه برگزار شده است.

 

وی در خصوص ساخت نمایش میدانی نیز گفت: این نمایش به کارگردانی برادر بسیجی حسین نظری در حال انجام است و مراحل مقدماتی، اجرا و دکور ، از یک ماه قبل به طور جدی آغاز و بیش از ۱۰۰ نفر در ساخت آن همکاری دارند.

 

وی در پایان با قدر دانی از کمک و همیاری نهادها و ادارات شهرستان، امام جمعه محترم ، شهرداری و شورای شهر ، اداره راه و شهرسازی و همچنین روحانیون  شهرستان گفت: فعالیت های قابل توجهی در بحث زمینه سازی برای این پروژه از شروع ایام فاطمیه تا کنون انجام شده است‌ که از آن دست می توان اجرای مسابقه هایی در شبکه های مجازی، سخنرانی ها و پرداختن به خطبه فدکیه توسط روحانیون در مساجد را نام برد.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۸۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: برای پروژه آب‌رسانی به روستاهای کم‌برخوردار استان هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، تقی نجمی، امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: مأموریت بسیج سازندگی در سپاه یکی از مأموریت‌های مهم این مجموعه و همواره مورد تأکید فرماندهان است و آذربایجان‌غربی در بحث محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی از استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

وی افزود: پروژه‌های بسیج سازندگی جز پروژه‌های کوتاه مدت است و در کمترین زمان به نتیجه می‌رسید و مردم شیرینی این خدمت را احساس می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: امروزه در تمام عرصه‌ها گروه‌های جهادی فعال هستند و ۶ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

نجمی با اشاره به اقدامات سپاه در هفته بسیج سازندگی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان، افزایش حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم، دیدار با خانواده شهدا توسط جهادگران بسیجی، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در سراسر استان و افتتاح ۷۰ طرح با اعتباراتی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومتی از جمله این موارد است.

وی عنوان کرد: برپایی غرفه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر استان، مرمت و بازسازی ۶۵ واحد منازل مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های متخصص پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، دیدار جهادگران با استاندار آذربایجان‌غربی، توزیع ایزوگام رایگان برای خانواده‌های بی بضاعت، افتتاح راه‌های روستایی به طول ۹ کیلومتر در شهرستان شوط و شش کیلومتر در شهرستان ارومیه از جمله دیگر اقدامات است.

نجمی با اشاره به پروژه بزرگ آب‌رسانی به بیش از ۶۰۰ روستای استان آذربایجان‌غربی که توسط قرارگاه امام حسن (ع)، قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) و بسیج سازندگی سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در دست اقدام است، ادامه داد: برای این پروژه هزار میلیارد تومان جهت حفاری، لوله‌گذاری و همچنین لوله‌کشی به روستاهای کم‌برخوردار هزینه خواهد شد که ۵۰۰ میلیاردتومان آن در شهرستان بوکان خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی در خصوص اقدامات سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: توزیع ۶۴۰ بسته توزیع کیف و کفش، برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به تعداد ۲۳ ایستگاه جهت کمک به مردم مظلوم غزه، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در تمامی شهرستان‌های استان به جز چهاربرج و باروق جهت فروش تولیدات فعالان این حوزه، احداث ۲۲۰ کیلومتر افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه در سطح استان و ایجاد هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی از جمله این موارد است.

نجمی مهمترین فرصت‌های شغلی را تسهیلات در حوزه دامداری، قالیبافی، کشاورزی، چرم‌دوزی عنوان کرد و ادامه داد: تسهیلات ارائه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بود که این رقم ۶۰ درصد اعتبارات تخصیص پیدا کرده بود که ۴۰ درصد به علت مشکلات مربوط به دریافت‌کنندگان تسهیلات پرداخت نشد.

وی با اشاره به تخصیص ۵۰ هزار بسته معیشتی طی سال گذشته گفت: هر بسته یک یا یک‌ونیم میلیون تومان ارزش داشت که به نیازمندان اهدا شد.

کد خبر 750735

دیگر خبرها

  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم