Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@21:32:56 GMT

ضرورت رفع موانع مناسبات اقتصادی ایران و چین

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۴۵۹۵

ضرورت رفع موانع مناسبات اقتصادی ایران و چین

جلسه بررسی راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور چین عصر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه از کشور چین به عنوان شریک تجاری مهم برای جمهوری اسلامی ایران نام برد و با بیان اینکه ارتقاء سطح همکاری های تجاری و اقتصادی با چین از جهت گیری های اصلی کشور است، بر لزوم تلاش در جهت رفع موانع پیش روی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با این کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید جهت گیری روشن و چارچوبی مشخص برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با چین داشته باشیم، از وزارت امور خارجه خواست برنامه ای عملیاتی، قابل اجرا و بلندمدت برای توسعه روابط دو کشور تدوین و زمینه افزایش مناسبات اقتصادی فیمابین را فراهم کند.

در این جلسه که وزاری نفت، امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، رییس اتاق بازرگانی ایران و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند، نماینده وزارت امور خارجه گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و چین و روابط بانکی دو کشور ارائه کرد و به تشریح موانع پیش رو پرداخت.

در این نشست همچنین نمایندگان دستگاه های مرتبط به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون روابط اقتصادی ایران و چین و موانع موجود بر سر راه توسعه این روابط پرداختند و پیشنهاداتی برای رفع موانع و توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مطرح کردند.

در پایان این جلسه مقرر شد وزارت امور خارجه با برگزاری جلسه ای کارشناسی متشکل از نمایندگان دستگاه های مختلف ذی ربط نسبت به تدوین برنامه ای جامع و عملیاتی برای توسعه روابط اقتصادی با چین تدوین و در جلسه آتی ارائه کند تا پس از جمع بندی و تایید به عنوان جهت گیری و برنامه ای راهبردی با افق مشخص و بلندمدت در روابط دو کشور در دستور کار قرار گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند

جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان با موضوع رفع مشکلات کارخانه واگن‌سازی زرند در محل این کارخانه برگزار شد.
امیر حسن زاده در جمع کارکنان کارخانه گفت: مجموعه‌های تولیدی در استان کرمان برای ما مهم است، بنابراین کارگروه رفع موانع تولید را در کارخانه واگن‌سازی زرند برگزار کردیم تا فضا را به‌شکل میدانی ببینیم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون فاصله ای که بین عملکرد و فعالیت واگن سازی زرند با دیگر صنایع استان داشتیم کمترشده و با استقرار تعدادی از مدیران واگن‌سازی در استان کرمان که در تهران فعال بودتد، شاهد نزدیک‌تر شدن این مجموعه به فعالیت صنعتی هستیم.

حسن زاده بیان کرد: وقتی تشکیلات یک مجموعه صنعتی مرتبط با کرمان در تهران باشد دیگر در کرمان استان دیده نمی‌شود، زیرا وقتی کاری در کف کارخانه است باید مدیران هم در استان باشند تا امورات پیشرفت داشته باشد. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: نیاز به خرید واگن در استان وجود دارد اما هنوز فرهنگ خرید واگن از تولیدات داخلی استان جا نیفتاده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا