Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:43:25 GMT

وداع مازندرانی ها با 12 شهید خوشنام دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۹۶۷۷۲

وداع مازندرانی ها با 12 شهید خوشنام دفاع مقدس

ساری - ایرنا - همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) ، مراسم وداع با 12 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس دوشنبه شب با حضور خانواده های شهدا ، اقشار مختلف مردم و مسئولان در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پیکر این شهدای خوشنام بعد از ظهر امروز از جاده فیروزکوه وارد مازندران شد و توسط مردم پل سفید و زیراب با چشمانی اشکبار در هوای بارانی مورد استقبال قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام ناصر خلج از سخنرانان مسایل دینی کشور در این مراسم گفت : امروز همه ما با آمدن به این مکان مقدس میهمانان شهدا هستیم و شهدا میزبان ما در این مراسم هستند .
وی با بیان اینکه شهدا کسانی بوده اند که محبت صدیقه طاهره (س) را کسب کرده اند ، افزود : در این راستا ایزد منان به آنان پاداش عطا فرمود و به مقام والای شهادت نائل امده اند.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه محبت اهل بیت (ع) را کسب کردن از ارزش بالایی برخوردار است ، گفت : شهدای ما به این محبت و ایمان دست یافته اند ، بنا بر این همه ما باید با امدن به اینگونه مراسم از شهدا درس بزرگی بگیریم .
مراسم تشییع پیکرهای شهدای گمنام ساعت 9 صبح سه شنبه اول اسفند به طور همزمان در شهرهای قائمشهر و ساری برگزار می شود. قرار است پیکر یکی از شهدا در قائشهر و 11 شهید گمنام دیگر شهرستان ساری تشییع شود.
شهید گمنامی که قرار است در روستای قراخیل قائمشهر خاکسپاری شود ، 28 ساله است و در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.
پیکر 2 شهید گمنام هم قرار است پس از تشییع در ساری به شهرستان محمودآباد منتقل و در محوطه دانشگاه آزاد این شهر به خاک سپرده شود. این دو شهید یکی 25 و دیگری 19 ساله است که به ترتیب در عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات محرم در منطقه شرهانی به شهادت رسیدند.
پیکر 2 شهید گمنام 24 و 20 ساله هم که در عملیات والفجر 1 در منطقه فکه و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند به سیمرغ انتقال یافته و در بوستان عمومی این شهر دفن خواهند شد.
شهرستان ساری هم میزبان پیکر پنج شهید گمنام است که پیکر 2 شهید در اداره کل اطلاعات و سه شهید دیگر در محمدآباد در بخش دودانگه به خاک سپرده می شود.
مازنداران تاکنون بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است .
7334/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران