Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اعمال تعرفه سنگین واشنگتن بر روی فولاد وارداتی از کره جنوبی، تنش ها بین دو کشور بالا گرفت و درنهایت صبح امروز سئول اعلام کرد علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.

ایران آنلاین / به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این کشور تاکید کرده است که اگر تعرفه ها وضع شود چاره ای بجز شکایت از آمریکا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بازرگانی آمریکا به دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور توصیه کرده است که افزایش تعرفه بر روی فولاد وارداتی از چند کشور را مد نظر قرار دهد.
در صورتی که این پیشنهاد مورد تایید قرار گیرد 12 کشور در زمره اعمال تعرفه قرار خواهند گرفت که یکی از آنها کره جنوبی است.
با این حساب خبرگزاری کره جنوبی اعلام کرده است که میزان تعرفه بر روی فولاد صادراتی این کشور به آمریکا با بالا رفتن نرخ به 53 درصد خواهد رسید.
این در شرایطی است که ظاهرا کانادا، ژاپن و آلمان صادر کنندگان بزرگ فولاد شامل این فهرست نیستند اما کشورهای نظیر برزیل و چین که اتحادی با آمریکا ندارند مشمول تعرفه سنگین خواهند شد.
کانگ سونگ چیون معاون وزیر تجارت کره جنوبی در مصاحبه ای خاطر نشان کرد به محض اعمال تعرفه ها ما فورا علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهیم کرد.
وی افزود یکی از بیشترین نگرانی های آمریکا ورود فراورده های فولادی از چین است و قصد دارد این کشور را نیز مشمول تعرفه کند و به دلیل ارتباطات کره جنوبی و چین این کشور نیز تحت تاثیرات منفی آن قرار خواهد گرفت.
وزارت بازرگانی چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که اقدام آمریکا در بالا بردن تعرفه بر روی فولاد صادراتی این کشور را تلافی خواهد کرد.
گزارش حاکی است کره جنوبی در سال گذشته سه میلیون و 600 هزار تن فولاد به آمریکا صادر کرده و پس از کانادا و برزیل بزرگترین صادر کننده این محصول به آمریکا بوده است.
ترامپ تا روز یازدهم آوریل باید در باره افزایش تعرفه ها تصمیم بگیرد و در صورت تایید وی، دیگر نیازی به مصوبه کنگره نخواهد بود./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۹۹۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • مدیرعامل فولاد شکایت مهدی رحمتی را تکذیب کرد