Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر دبستان سما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این همایش کیوان شافعی رئیس واحد سقز گفت: «یکی از اهداف تأسیس مدارس سما، زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان است و این مهم از طریق تدوین برنامه‌های جامع در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و ورزشی محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «یکی از الزامات شناسایی و تربیت دانش‌آموزان خلاق و مبتکر، وجود معلمان نوآور و خلاق و مدیران باتجربه و تحول آفرین است و مدیران مدارس باید از همه امکانات و پتانسیل‌های داخل و خارج مدارس برای ارتقای سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان بهره ببرند.»

شافعی با بیان اینکه مهمترین هدف مدارس سما تربیت دانش آموزان پژوهشگر و کارآفرین است، خاطرنشان کرد: «زمینه سازی برای پژوهش و تحقیق باید از مدارس آغاز شود و معلمان باید فرهنگ تعقل، تفکر و پرسشگری را در کودکان ترویج دهند و با توجه به اینکه مبنای تحول، تخیل است با تشویق کودکان به خواندن داستان و رمان، می‌توان قوه تخیل آنان را تقویت و با آموزش فلسفه، دانش‌آموزان را از انجماد فکری دور کرد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز اظهار کرد: «تشکیل بانک ایده و هدایت دانش‌آموزان به سمت استعدادهای آنان، آموزش کار دسته جمعی و گروهی و آموزش نظم و انضباط و قانون گرایی باید از برنامه‌­های مدارس باشد.»

عباس قادری معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز نیز با تجلیل از پژوهشگران و خیر مقدم به حاضران، گفت: «پژوهش در مدارس باید به اندازه آموزش مدنظر مدیران و معلمان باشد و دانش آموزان ما باید از همان دوران ابتدایی پرسشگر و مطالبه گر باشند و به دنبال کشف ناشناخته ها هدایت شوند.»

وریا نوروزی مدیر دبستان سما نیز با تشکر و قدردانی از حمایت‌های بی دریغ واحد سقز از مجموعه سما، بیان کرد: «یکی از مهمترین اهداف این مدرسه ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزان و نهادینه کردن روحیه پژوهشگری در کودکان است و برای تحقق این مهم دوره‌های درس پژوهی برای معلمان، برگزاری جشنواره پروژه‌های علمی دانش آموزی(جابر ابن حیان) با شرکت بیش از 40% از دانش آموزان، اعزام دانش آموزان به اردوهای مختلف علمی و دعوت از مشاهیر علمی و نخبگان حوزه پژوهش سطح شهرستان را در دستور کار خود قرار داده و این سمینار نتیجه چنین اقداماتی است و مدرسه در آینده نیز برنامه‌های خاصی برای حوزه پژوهش دارد.»

در پایان این همایش از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر تجلیل شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله

شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آنها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • تجلیل از معلمان نمونه فارس
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری