Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسامی معابر شهر مرزی سردشت به سبب رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس به نام شهدای شیمیایی تغییر نام می‌یابد. ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در جلسه شورای استانی نظارت بر نام‌گذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و مؤسسات عمومی، اسامی معابر تازه احداث شهرهای سردشت و اشنویه تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی، فرماندار اشنویه و شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای سردشت و اشنویه برگزار شد، اسامی پیشنهادی شورای نام‌گذاری این شهرستان‌ها برای خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی بررسی شد.

در این جلسه نام‌های جدید برای معابر 15 محله شامل 236 نام در شهر سردشت و خیابان‌های 14 محله تازه احداث شده در اشنویه به تعداد 74 نام مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با تاکید بر رعایت ضوابط و معیارهای نام‌گذاری معابر شهری بر اساس آیین نامه اجرایی مصوب توسط شهرداران گفت: بر اساس این آیین نامه به منظور حفظ و تحکیم یکپارچگی سیاسی و فرهنگی کشور و حفظ هویت ملی، نام‌ها باید فقط به زبان فارسی باشند.

تقی کهوریان خاطرنشان کرد: در انتخاب اسامی به نام‌های شخصیت‌های برجسته مذهبی و بزرگان اسلام، شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، مشاهیر ملی، محلی و اسامی که بار معنایی که در فرهنگ عمومی و بومی منطقه مورد پسند همگان است توجه شود.

وی در خصوص نام‌گذاری معابر سردشت نیز تاکید کرد: سردشت تنها شهری است که در جنگ تحمیلی مورد هجوم بی‌رحمانه دشمن بعثی و بمباران شیمیایی قرار گرفت و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و به منظور پاسداشت نام این شهدا از اسامی شهیدان این حمله ناجوانمردانه نیز در نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی بهره‌برداری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای نظارت بر نام‌گذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و مؤسسات عمومی استان، شهرداران در تابلوهای که اسامی شهیدان و نامداران ملی و محلی به‌کاررفته شرح حال مختصری از زندگی آنان را برای آشنایی بیشتر جوانان و نسل‌های آینده نصب کنند.

انتهای پیام/ ع

R41361/P1494/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام زمان استقبال و وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام، از تغییر در میزبانی خبر داد.

محمود مهدوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ در فرودگاه کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا در شهرهای رفسنجان و کوهپایه کرمان جمعه شب برگزار می شود، افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا روز شنبه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در رفسنجان از میدان شهید سلیمانی تا میدان حضرت ابراهیم (ع) و در کوهپایه کرمان از روستای عبدالله‌آباد تا منطقه سیمک برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: شهید متعلق به شهرستان رفسنجان ۲۴ ساله و در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله و شهید متعلق به کوهپایه کرمان ۱۹ ساله و در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

به گزارش ایمنا، پیش از این مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از ورود چهار پیکر شهید گمنام به استان کرمان در سالروز شهادت امام صادق(ع) خبر داده بود که به نظر می‌رسد فراهم نبودن شرایط میزبانی در دو شهرستان دیگر علت تغییر در میزبانی استان کرمان ذکر شده است.

کد خبر 749253

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد