Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:49:46 GMT

حضرت فاطمه(س) علت بقای دین و معارف اسلامی بودند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۰۶۶۵۳

حضرت فاطمه(س) علت بقای دین و معارف اسلامی بودند

قم- رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه کوثر خیر کثیر است و همه آن در وجود حضرت فاطمه(س) متجلی است، گفت: حضرت زهرا(س) علت بقای دین و معارف اسلامی بودند.

حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سوره کوثر اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یکی از مصادیق سوه کوثر می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوثر در قرآن کریم به معنای خیر کثیر بر محور حقیقت است. کثرتی که برای دستیابی به حقیقت باشد.

وی بیان کرد: در برابر کوثر، تکاثر قرار دارد. تکاثر کثرتی است که بر اساس نقض حق است. کثرت‌هایی که بر محور حق و حقیقت شکل می‌گیرد و بر اساس توحید و برای رسیدن به خدا می‌باشد و در دل خود توحید دارند برخلاف کثرت‌هایی هستند که در حوزه تکاثر شکل می‌گیرند و به توحید نمی‌رسند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) کوثر گفته شده‌اند از این جهت که اسلام کوثر و در کوثر خیر کثیر است. خوبی‌های اسلام بر محور حقیقت است و حضرت زهرا(س) نیز از این حیث کوثر اتلاق شده‌اند.

وی افزود: خوبی‌هایی که در حضرت فاطمه زهرا(س) است بر محور حقیقت و منشأ همه آن توحید است و از توحید سرچشمه می‌گیرد. وقتی ارتباط دینی با کوثر برقرار شود به توحید دستیابی می‌شود.

حجت الاسلام یوسفی مقدم اظهار کرد: خداوند می‌گوید هر چیزی که در برابر کوثر قرار دارد ابتر است پس انسان و جامعه‌ای که در برابر کوثر، خیر کثیر باشند ابتر هستند.

وی با بیان این که ابتر، عقبه نخواهد داشت و فانی است، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های ابتر برخورداری از تکاثر، کثرت‌های دنیایی است اما با حقیقت فاصله دارند.

این قرآن پژوه تصریح کرد: این ویژگی برای کوثر که قرآن کریم آن را بیان می‌کند در حضرت فاطمه زهرا(س)  متجلی است. علاوه بر این جسمی و معنوی، حضرت فاطمه سبب دوام نسل پیامبر گرامی اسلام شدند.

وی عنوان کرد: پبامبر اسلام(ص) علت محدثه دین و معارف دینی هستند و حضرت زهرا(س) با حیث کوثر علت بقا دین و معارف اسلامی بودند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۰۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند

اکثریت شهرک نشینان معترض در اعتراضات هفتگی خواستار توافق با حماس و بازگرداندن اسرای اسرائیلی به خانه هستند. معترضان شهرک نشین معتقدند اگر اسرائیل به رفح برود، هیچ اسیری نخواهد بود که زنده بازگردد.

بسیاری از معترضان اسرائیلی خواستار کناره‌گیری نتانیاهو هستند، زیرا او را مسئول اسارت اقوامشان می‌دانند و عمدتاً او را به طولانی کردن این جنگ برای بقای سیاسی خود متهم می‌کنند.

این در حالی است که نتانیاهو تحت فشار فزاینده‌ای است. از یک سو، وزرای راست افراطی کابینه تهدید کرده‌اند که در صورت موافقت نخست‌وزیر با آتش‌بس و آزادی اسیر‌ها که به جنگ غزه پایان می‌دهد، ائتلاف او را ترک خواهند کرد. او به این ائتلاف برای بقای سیاسی خود وابسته است.

دیروز، ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت که انتظار دارد نخست وزیر به وعده‌هایی که در دیدار اخیر با او داده پایبند باشد و حمله به رفح باید اتفاق بیفتد. اگر این کار را نکند، نخست وزیر می‌داند که عواقب آن چه خواهد بود.

از سوی دیگر، نتانیاهو تحت فشار درخواست‌ها برای آزادی اسرا است. بنابراین، خواندن بین خطوط، می‌تواند به عنوان تهدیدی برای خروج بالقوه او از کابینه تلقی شود.

افرادی که نتانیاهو را می‌شناسند و حرفه سیاسی او را دنبال کرده اند خواهند گفت که اولویت او بقای سیاسی خودش است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ۴۰ کاروان «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • نبود سیل بند و ورود سیلاب به داخل شهرک توحید سبزوار