Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی بر اساس قانون از همان ابتدا ستاد بررسی سانحه را تشکیل داد و ۱۱ گروه مسئول این کار شدند که ببینند نقص در چه مرحله‌ای بوده است

عباس آخوندی با حضور در جلسه کمیسیون‌های مجلس برای توضیح درباره حادثه سقوط هواپیما در جمع خبرنگاران گفت: مجلس باید به این مسائل ورود کند ما از اینکه مجلس جلسه می‌گذارد و پرسش دارد و از این مساله خوشحالیم چون یعنی سیستم نظارتی و مدیریتی کشور زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: جلسه امروز در دو بخش نحوه جست‌وجو و دلایل وقوع سانحه خلاصه می‌شد. در بخش اول سوالات مختلفی شد و توضحات داده شد. سازمان هواپیمایی بر اساس قانون از همان ابتدا ستاد بررسی سانحه را تشکیل داد و ۱۱ گروه مسئول این کار شدند که ببینند نقص در چه مرحله‌ای بوده است.

وزیر راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی کشور پس از این حادثه بلافاصله مدیر ارشد خود را به منطقه فرستاد تا نحوه جست‌وجوی لاشه را هدایت کند، گفت: این کار انجام شد و هماهنگی خوبی داشتند. ستاد بحران استان و ستادهای امدادی تشکیل شد و نیروهای ارتش بسیار کمک کردند. امیر موسوی دستور داد یکی از امیران ارتش در منطقه مستقر شود، تکاوران هم مستقر شدند و هلی برن فعال شد. دوستان سپاه و بسیج و کوهنوردان حرفه‌ای وارد شدند محلی‌ها هم همکاری کردند تا به این مرحله رسیدیم.

آخوندی تاکید کرد: در ارتباط با بحث علت وقوع سانحه باید ستاد بررسی سانحه اظهارنظر کند از کارشناسان فرانسه و شرکت ای تی آر دعوت کردیم که دیروز وارد کشور شدند. الان اصلی‌ترین مساله پیدا کردن جعبه سیاه است. باید ببینیم داخل هواپیما چه اتفاقی افتاده است از فرانسوی‌ها خواستیم به ما کمک کنند. از امیر موسوی خواهش کردم اگر سیستم‌هایی وجود دارد به ما کمک کنند که این جعبه را پیدا کنیم از این به بعد برای بررسی علت سانحه اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کنیم که زودتر علل سقوط را اعلام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به یکی از خانواده‌های جانباختگان سرکشی کردم و به آنها تسلیت گفتم در مورد خانواده بقیه قربانیان هم شرکت آسمان مسئول شده است. استاندا کهگیلویه هم در حال سرکشی است.

آخوندی درباره جلسه‌ای که صبح امروز برای گزارش در مجلس حاضر شد گفت: ما قانون مصوبه مجلس را هم داریم. ما عضو پیمان شیکاگو هستیم. در قانون مشخص است مسئولیت شرکت هواپیمایی چیست و سیستم نظارت سازمان هواپیمایی کشوری چه مسئولیتی دارد. انشاءالله هرگاه گزارش تهیه شد بر اساس رژیم مسئولیت حقوقی افراد باید مسئولیت خود را بپذیرند.

وی تاکید کرد : همه چیز به جعبه سیاه بستگی دارد؛ بقیه اطلاعات را بررسی می‌کنیم. اطلاعات کلیدی به اطلاعات جعبه سیاه بستگی دارد. اگر امروز پیدا شود،  تیم فرانسوی هم اینجاست و اطلاعات بررسی می‌شود. امیدوارم با توجه به اینکه لاشه هواپیما زود پیدا شد، جعبه سیاه هم زود پیدا شود.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند

یک مقام اطلاعاتی اوکراینی از سقوط قریب الوقوع یک شهر راهبردی به دست ارتش روسیه خبر داد که اوضاع جبهه‌ها را به نفع روس‌ها تغییر خواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روسیاالیوم، وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیرو‌های ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیرو‌های این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیرو‌های اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آن‌ها بر شهر‌های بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیرو‌های این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روز‌های گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده اند.

دیگر خبرها

  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با ساسولو؛ احتمال استراحت فرانسوی‌ها مقابل گربه سیاه
  • روزگار سیاه فوتبال خوزستان، تیره‌تر از رنگ نفت؛ محکوم به سقوط!
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • گروه مقاومت بحرینی: شرکت مسئول حمل‌ونقل صهیونیستی را با پهپاد هدف قرار دادیم
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا