Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: شهرداری همدان دست‌فروشان را با در نظر گرفتن منافع اصناف ساماندهی کند

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان صبح چهارشنبه در کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان با بیان اینکه دستفروشی به عنوان بخشی از اقتصاد غیررسمی، سابقه‌ای دیرینه دارد، گفت: ساماندهی دست فروشان در شهر همدان از سال‌های گذشته آغاز شده و اقداماتی هم در این زمینه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در اوایل بحث ساماندهی دست‌فروشان، قرار بر این بود پس از تغییر زمان فعالیت آنها از روز به شب، محدودیت‌هایی همچون متراژ و نوع اجناس عرضه شده نیز اعمال شود، گفت: متأسفانه پس از تغییر زمان، اقدامات لازم انجام نشد و طرح نیمه‌تمام باقی ماند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورا عنوان کرد: طرح ساماندهی این گروه از جامعه تهیه و به شهرداری ارسال شده اما به دلیل بازخوردهای اجتماعی اجرایی نشد؛ هرچند در حال حاضر باید این طرح‌ها اجرایی شود.

گردان ادامه داد: ضمانت اجرایی این طرح، رعایت قانون، همراهی افکار عمومی، رسانه‌ها و مسئولان است.

وی همچنین گفت: با شرایط اقتصادی سختی که در حال حاضر وجود دارد باید محلی برای کسب درآمد این افراد وجود داشته باشد؛ از این رو مدیریت شهری دست‌فروشان را با در نظر گرفتن منافع اصناف و کسبه ساماندهی می‌کند.

گردان در ادامه بیان کرد: مشکل سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان از موضوعات و مشکلات مهم شهری به شمار می‌آید و افرادی که مانع تردد عابرین پیاده‌رو و خودروها می‌شوند، باید با تدابیر لازم تذکر داده شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه ساماندهی دستفروشان باید بدون درگیری و منع کاسبی کردن آنها انجام شود، اظهار داشت: اجرای تدابیر لازم در این بخش به تنهایی از عهده شورای شهر و شهرداری برنمی‌آید و برای ساماندهی باید ادارات مرتبط هم به وظایف خود عمل کنند.

گردان همچنین تأکید کرد: پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی طرح ساماندهی دست‌فروشان باید برای تهیه شود تا  بتوان این مهم را به درستی عملیاتی کرد.

وی در ادامه گفت: براساس ماده ۱۶ قانون مستمر محیط کسب و کار، شهرداری‌ها موظفند به منظور بالا بردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایران به بازار مصرف و ایجاد امنیت برای فروشندگان کم سرمایه با استفاده از زمین‌های متعلق به خود و یا وزارت راه‌وشهرسازی، مکان‌های مناسبی برای عرضه کالاهای تولید داخل آماده کند.

گردان در زمینه ساماندهی دست‌فروشان گنجنامه نیز عنوان کرد: در مسیر کتیبه و آبشار گنجنامه باید غرفه‌هایی اجرایی شود تا بتوان این دستفروشان را ساماندهی کرد، در غیر این صورت ساماندهی موفق نخواهد شد.
 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون ماده ۵ استان همدان به ریاست علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد.

استاندار همدان در این نشست اعلام کرد: محدوده بازآفرینی ۹ شهر شامل مراکز شهرستان‌ها، از جمله همدان، ملایر، اسدآباد، تویسرکان، نهاوند، رزن، کبودراهنگ، بهار و فامنین در سال ۹۵ مصوب شده بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: در سال گذشته محدوده‌های بازآفرینی سه شهر لالجین، گیان و قهاوند مصوب شد و امروز نیز محدوده ۲۰ شهر دیگر به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: محدوده‌های بازآفرینی شهرهای نهاوند و بهار مورد بازنگری قرار گرفت و برای شهرهای جورقان، مریانج، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه، اسلامشهر آق‌گل، فیروزان، برزول، آجین، پالیز، سرکان، فرسفج، صالح آباد، مهاجران، شیرین سو، گل‌تپه، قروه درگزین، کرفس و دمق مورد موافقت نیز قرار گرفت.

قاسمی‌فرزاد گفت: با ضوابط تشویقی کالبدی بافت‌های ناکارآمد شهرهای لالجین، قهاوند، جورقان، مریانج، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه، اسلامشهر آق‌گل، فیروزان، برزول، آجین، پالیز، سرکان، فرسفج، صالح‌آباد، مهاجران، شیرین‌سو، گل‌تپه، قروه درگزین، کرفس، دمق و کبودراهنگ موافقت شد.

کد خبر 6095966

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد