Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:دستیار وزیرخارجه و مدیرکل آمریکا این وزارت خانه در دیدار با مقامات اکوادوری بر لزوم تعمیق هر چه بیشتر روابط ت ایران و اکوادور تاکید کرد.

 به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، محمد کشاورززاده در سفری دو روزه به کیتو پایتخت اکوادور در دیدار با برخی مقامات سیاسی و اقتصادی این کشور ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دو جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و اکوادور، شرایط فعلی را آماده تعمیق هر چه بیشتر مناسبات به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و همکاری‌های بین‌المللی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار وزیر خارجه کشورمان در دیدارهای جداگانه با معاون وزیر تجارت خارجی و معاونین امور منطقه‌ای بین‌الملل  وزارت امورخارجه اکوادور و همچنین مشاور امور راهبردی وزارت خارجه ، ضمن تشریح شرایط منطقه خاورمیانه برای طرف اکوادوری، بر لزوم حمایت و همیاری کشورهای دوست و همسو از مواضع یکدیگر در مجامع بین‌المللی اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر شاهد تحرکات برخی از کشورهای منطقه و قدرت‌های مداخله جوی فرامنطقه‌ای در ماجراجویی و سناریوسازی‌های تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز بحران یمن، ضمن رد مداخله خارجی و توقف حملات علیه غیرنظامیان ، با ارائه طرح چهار بندی، خواستار برقراری آتش بس، کمک فوری بشر دوستانه به غیرنظامیان، آغاز گفت‌وگوهای یمنی – یمنی و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور شده است.

این مقام وزارت خارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به ظرفیت‌های دو طرف در زمینه همکاری‌های اقتصادی و تجاری، علمی، فناوری و فرهنگی، علاقه‌مندی ایران را به طراحی نقشه راه در خصوص افزایش حجم مبادلات و همچنین برقراری مبادلات تجاری و  گمرکی ابراز کرد.

طرف‌های اکوادوری نیز در این دیدارها، با تاکید بر اهمیت ایران برای اکوادور، پیشنهاد تبدیل ایران به شاهراه منطقه‌ای برای صادرات محصولات این کشور را مطرح کردند .

برچسب ها: اکوادور ، ایران ، شاهراه منطقه‌ای

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

مقامات عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق