Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ناتو گفت، کشورهای عضو این ائتلاف نظامی به دنبال همکاری با روسیه در منطقه شمالگان هستند.

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با مجله فارن پالسی همچنین  در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ناتو باید با اقدامات نظامی روسیه در شمالگان مقابله کند یا خیر، گفت: ما شاهد تنش‌های رو به رشد در قطب شمال هستیم اما برای کاهش این تنش‌ها و ایجاد همکاری چندین دهه است که با ناتو همکاری داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حتی در دوران جنگ سرد نیز ما شاهد همکاری میان متحدان ناتو با شوروی در شمالگان بودیم. حالا نیز باید این مساله را ادامه دهیم.

دبیرکل ناتو همچنین به این مساله اشاره کرد که ائتلاف نظامی مذکور روسیه را تهدیدی علیه کشورهای عضو نمی‌داند وی گفت: از جانب مسکو علیه هیچ یک از متحدان ناتو تهدیدی دیده نمی‌شود. ما همواره درباره اوضاع پیچیده موجود گمانه‌زنی‌های لازم را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ائتلاف ناتو با آنچه که روسیه در کشورهای حوزه بالتیک انجام داد و در اوکراین نیز به وقوع پیوست، رویارویی می‌کند یا خیر گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که آنچه در شبه جزیره کریمه و اوکراین رخ داد باعث ایجاد واکنشی از سوی تمامی کشورهای عضو ناتو شد چون این ائتلاف برای دفاع و حفاظت از تمامی متحدان در برابر هرگونه تهدید در آنجا حضور دارد.

استولتنبرگ همچنین گفت: ناتو گروه‌های نظامی خود را برای نخستین بار در این بخش از اروپا مستقر کرد. هدف از حضور ما برای بروز درگیری نیست بلکه برای جلوگیری از وقوع یک جنگ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بعد از دبیرکل سازمان ملل، روسیه نیز خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه شد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه درخواست کرد تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای دسته جمعی یافت‌شده در نوار غزه بعد از هجوم زمینی صهیونیست‌ها، انجام شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نبنزیا در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: «یک تحقیق مستقل بین‌المللی برای محاکمه عاملان آن لازم است».

پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار تعیین فوری بازرسان بین‌المللی برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه به منظور مشخص شدن شرایط مرگ صدها فلسطینی شده بود.

دیگر خبرها

  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است