Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: اجتماعی نشدن نظام تعلیم و تربیت، مهمترین مشکل کنونی در حوزه آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی، چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: اجتماعی شدن نظام تعلیم و تربیت موجب می شود تا این نظام با حضور مردم و برای مردم ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: نظام سلامت و امنیت در کشور هم اکنون اجتماعی شده و همین امر موجب می شود تا شاهد بهبود مدیریت در این بخش ها باشیم.
این مسئول تاکید کرد: رکن اصلی اجتماعی کردن نظام تعلیم و تربیت کاهش فاصله جامعه با این نظام است.
وی ادامه داد: به دلیل اهمیت اجتماعی کردن تعلیم و تربیت، ایجاد و طراحی نظام مهندسی اطلاع رسانی، فرهنگی سازی، اجتماعی شدن آموزش و پرورش را باید در دستور کار قرار داد.
حسینی گفت: نهاد ایجاد تحول کیفی در جامعه آموزش و پرورش است و به همین دلیل باید مدیریت آموزشگاهی در مدارس اصلاح شود .
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: شکی نیست که نظام آموزش و پرورش باید متحول شود بنابراین سند تحول بنیادین برمبنای تحول در این نظام تهیه و آماده سازی شده است.
حسینی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به دغدغه اصلی دستگاه ها و نهادها تبدیل شود، بیان کرد: تحول در جامعه بر مبنای تحول در نظام آموزش و پرورش، مدرسه و معلم محقق می شود.
در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات 'علیرضا کاظمی' مدیرکل پیشین آموزش و پرورش خراسان رضوی، که اکنون به سمت معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش منصوب شده، 'علی خدابنده' به عنوان مدیرکل جدید اداره کل آموزش و پرورش در این استان معرفی شد.
استان 6.5 میلیون نفری خراسان رضوی با 1.2 میلیون نفر دانش آموز، 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد.
7496/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۱۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح شنبه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

وی ادامه داد: انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده هست، به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که این خطه، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی بوده و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد هست که متأسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این خصوص نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در راستای آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

کد خبر 6089702

دیگر خبرها

  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد