Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@18:16:42 GMT

200هزار تن شيرخام فرآوري و صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۱۰۵۶

200هزار تن شيرخام فرآوري و صادر شد

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- معاون امور فني و بازرگاني سازمان تعاون روستايي با اشاره به خريد تضميني 200هزار تن شير از دامداران،گفت:امسال شير خريداري شده به صورت محصول شير خشک فرآوري و صادر شد.

حسن شيباني روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار کرد: امسال با فرآوري اين ميزان شيرخام، افزون بر 26 هزار تن شيرخشک به کشورهاي آسياي ميانه صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از خريد تضميني 50 هزار تن سيب درختي در سال جاري نيز خبر داد و گفت:بخش عمده اين ميزان ميوه از استان آذربايجان غربي خريداري شده است که پس از تبديل به عصاره سيب به خارج از کشور صادر مي شود.
شيباني، به خريد و ذخيره سازي بيش از 60 هزار تن ميوه براي توزيع در روزهاي پاياني امسال اشاره و تصريح کرد: از اين ميزان 20 هزار تن سيب درختي مرغوب و مابقي نيز محصول پرتغال است که همه آنها توليد داخل کشور است.
وي تعداد تشکل ها و نظام صنفي در بخش کشاورزي و تعاوني روستاي سطح کشور را 10هزار تشکل اعلام کرد و گفت: بيش از 4 ميليون نفر در کشور عضو و سهامدار بخش کشاورزي و يک ميليون و 200 هزارنفر نيز عضو سهامداران دامپروري هستند.
معاون امور فني و بازرگاني سازمان تعاون روستايي از دستور کار قرار دادن خريد خرماي بم و جنوب استانهاي کرمان و سيستان و بلوچستان از سوي اين سازمان خبر داد و افزود : با خريد و ذخيره سازي خرما مورد نياز کشور، ماه مبارک رمضان سال آينده مشکلي در تامين اين محصول پرمصرف وجود نخواهد داشت.
به گزارش ايرنا، معاون بازرگاني سازمان تعاون روستايي کشور به منظور شرکت در همايش دو روزه هم انديشي و توسعه کسب و کار اشتغال کارآفرينان بخش کشاورزي چهارمحال و بختياري و استان يزد به شهرکرد سفر کرده است.
اين همايش با حضور 300 نفر از نخبگان ، فعالان و توليد کنندگان بخش اقتصادي دو استان به منظور هم انديشي و ارتباط گسترده بين استاني در حال برگزاري است.
6199/2097/1630
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) برداشت و فرآوری جالب هزاران تن پیاز
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران