Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای صنفی دانشگاه اراک گفت: دانشگاه اراک به عنوان دانشگاه مادر استان مرکزی، در مقایسه با تعداد رشته‌ها و دانشجویان جذب شده از فضای محدود و نامساعد آموزشی رنج می برد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا؛ پیشرفت و ترقی روزافزون جوامع پیشرفته در خلال سالیان را می توان ناشی از توسعه و پیشرفت در آموزش عالی، ایجاد فضاهای آزاد اندیشی در دانشگاه ها و تخصیص بودجه های مناسب جهت فعالیت های علمی و فرهنگی و در نتیجه، سرمایه گذاری در افزایش شور و نشاط دانشجویان این جوامع دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دانشگاه های ایران، شورای صنفی دانشجویان به عنوان مرجعی که وظیفه دارد مشکلات آموزشی-رفاهی دانشجویان را برطرف کند و دغدغه های دوران تحصیل آنان را به حداقل برساند، از آن جهت اهمیت دارد که نباید متعلق به گروهی از دانشجویان با خط فکری و سیاسی خاصی باشد و به دور از بازی ها و جریان های سیاسی می تواند به حل مشکلات و معضلات صنفی دانشجو بپردازد.

محدودیت فضای آموزشی؛ مهم‌ترین مشکل فعلی دانشگاه اراک

آقابابایی، دبیر شورای صنفی دانشگاه اراک در گفتگو با پایگاه خبری نسل فردا؛ در خصوص مشکلات پیش روی این دانشگاه، هدف از تشکیل شورای صنفی در دانشگاه ها را پیگیری مطالبات و مشکلات دانشجویان به شکل موثر دانست و افزود: وظیفه شورای صنفی احقاق حق دانشجویان و ایجاد رفاه برای آنان بوده و در جهت این هدف حرکت می کند. شورای صنفی در تمام بخش های دانشگاه ازجمله بخش های خدماتی، رفاهی و آموزشی قابلیت ورود و تصمیم گیری دارد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه اراک مهمترین معضل دانشگاه اراک را مشکلات آموزشی دانست و گفت: مشکل اصلی دانشگاه اراک در حال حاضر، فضای محدود و نامساعد آموزشی است. دانشگاه اراک به عنوان دانشگاه مادر استان مرکزی، در مقایسه با تعداد رشته ها و دانشجویان جذب شده فضای محدودی برای کلاس ها دارد.

آقابابایی افزود: برخی از کلاس های دانشکده های کشاورزی و علوم انسانی، از نظر بافت ساختمانی فرسوده هستند و این مسئله برای دانشجویان خطرناکی محسوب می شود. همچنین پردیس سردشت نیز با مشکل فضای آموزشی از قبیل کمبود کلاس روبرو هستند که امیدواریم با پیشرفت و تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر پروژه های عمرانی پردیس سردشت این مشکلات حل شود.

وی تأکید کرد: قطعا تکمیل پروژه های عمرانی و افزوده شدن فضای آموزشی به مجموعه دانشگاه اراک در بحث آموزش تاثیر به سزایی دارد، چراکه علاوه بر اینکه دست مدیران گروه های آموزشی برای تدوین برنامه های کلاسی در زمان های مناسب تر باز می شود و بلکه برخی از دروس به دلیل کمبود کلاس، فشرده سازی نمی شوند.

اوضاع خوابگاه‌های خصوصی نامناسب است

دبیر شورای صنفی دانشگاه اراک خوابگاه های دانشجویی را چالش بزرگی خواند و بیان کرد: اوضاع خوابگاه های خصوصی بسیار نامناسب است. دانشگاه اقدام به جذب دانشجو و ایجاد رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می کند، در حالی که امکانات کافی و مناسب را ندارد.

وی اظهار کرد: باید از مسئولان پرسید، هدف از جذب دانشجو، تولید علم و افزایش سطح دانش و پیشرفت کشور است یا دریافت بودجه های مقطعی؟ خوابگاه های خصوصی و دانشجویان به خصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد وضعیت رفاهی مناسبی ندارند که این امر دور از شأن آنهاست.

آقابابایی در پایان خاطرنشان کرد: از زحمات مسئولان دانشگاه و حمایتشان سپاسگزاریم و امیدواریم مشکلات و معضلات دانشجویان را مهم بدانند و برای حل آن ها با همکاری شورای صنفی اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛  امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه خوارزمی همصدا با دانشجویان آزادی خواه جهان که دست به اعتراض علیه جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی زده بودند با تجمع در دانشگاه، حمایت خود را از این جنبش ومردم مظلوم غزه اعلام کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود