Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دادگاه نظامی بحرین، تجدید نظر در حکم های اعدام صادره بر ضد ۶ جوان بحرینی (یک سرباز و ۵ نفر از جوانان فعال شیعه) را وارد ندانسته و رأی به اعدام‌ آنان، ۱۵ و ۷ سال حبس بر ضد بقیه متهمان پرونده و سلب تابعیت از تمام آنان داد.

این ۱۰ جوان در قضیه ای ساختگی متهم به طراحی نقشه ترور فرمانده نیروهای مسلح بحرین شده اند؛ حال آنکه قاضی های دادگاه نظامی از سوی همین فرمانده که طرف دعوی است تعیین میگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو نفر از جوانانی که حکم اعدام در خصوص آنان صادر شده از مدافعان آیت الله عیسی قاسم بوده و یکی از آنان از اعضای دایره حقوقی جمعیت الوفاق است.

سازمانهای حقوقی بسیاری از جمله سازمان عفو بین الملل و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بارها در خصوص شکنجه، ربوده شدن و محاکمه ناعادلانه متهمان این پرونده بیانیه صادر کرده و خواستار توقف آن و لغو حکم های صادره شده اند.

خبر دیگر اینکه "نبیل رجب" مدافع حقوق بشر بحرینی به اتهام انتقاد به جنگ علیه یمن به رهبری عربستان و با مشارکت بحرین و همچنین افشاگری در خصوص اوضاع غیر انسانی در زندانهای بحرین به ۵ سال حبس محکوم شد.

 همچنین وی ماه گذشته به اتهام نشر شایعات و اکاذیب در خصوص اوضاع داخلی بحرین با هدف کاستن از شأن و اعتبار بحرین در مصاحبه با شبکه های خارجی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶،  محاکمه شده و به تحمل دو سال حبس محکوم گشته است.

رجب ژوئن ۲۰۱۶ (دی ماه ۱۳۹۶) در پی هجوم نیروهای امنیتی و نقاب زده به منزلش در نیمه شب بازداشت شده و تا کنون در حبس بسر می برد.

تا کنون موسسات حقوقی بین المللی بسیاری از جمله دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل و همچنین اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه هایی بازداشت و محاکمه نبیل رجب را محکم نموده، آن را ناقض حق آزادی بیان دانسته و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی گشته اند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت موعود شمخانی تأیید شد

به گزارش تابناک، برنا به نقل از یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

دیگر خبرها

  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد