Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکرم جدیدی ممتاز - ایسکانیوز: هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پرواز ۳۷۰۴ در ساعت ۸ صبح 29 بهمن از فرودگاه مهر‌آباد به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم پرواز کرد و 50 دقیقه پس از پرواز این هواپیما در رادار محو شد. این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک‌خلبان بود با وجود شرایط خاص منطقه سقوط تشخیص محل دقیق حادثه 2 روز به درازا کشید اما در این مدت تمام نیروها اعم از محلی،کشوری و لشگری برای یافتن این هواپیما بسیج شدند و سرانجام سه شنبه اول دی ماه لاشه هواپیما توسط بالگرد های شناسایی پیدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت بحران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز از شرایط منطقه گفت: حدود ساعت 11 روز گذشته که دقیقا محل سقوط هواپیما مشخص شد یک اکیپ کوهنوردی با تجهیزات کامل و یک کوهنورد محلی به منطقه و محل سقوط اعزام شدند و ارزیابی اولیه را انجام دادند و پس از ارزیابی روز گذشته 20 نفر از کوهنوردان مجرب با تجهیزات و امکانات کافی با 7 پرواز به منطقه رفتند.

وی گفت: یاد آوری می کنم از جایی که بالگرد کوهنوردان را پیاده کرده بود 3 ساعت تا محل حادثه فاصله دارد که کوهنوردان بایستی این مسافت را در برف و شرایط سخت طی کنند این اکیپ تا تاریکی هوا به محل رسیدند و با توجه به تاریکی هوا عملیات متوقف شد.

نجار ادامه داد: امروز قرار بود کار ادامه یابد اما متاسفانه به دلیل ابر متراکمی که در منطقه بود و بارش برف و بادهای شدید در ارتفاع 4 هزار و 100 متری محل سقوط هوتپیما و از طرفی به دلیل شیب تند محل سقوط کار فعلا متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه کوهنوردان با توجه به وضعیت آب و هوایی از ادامه عملیات سوال کردند که با این وضعیت چکار کنند؟ گفت : ما با توجه به وضعیتی که فقط کوهنوردان می توانستند برآورد و بررسی کنند خواستیم چنانچه امکان ادامه عملیات وجود ندارد به کمپ برگردند.

نجار گفت: در این جستجو تعداد کمی از قطعات هواپیما و چمدان های جانباختگان به دست آمد که پس از بسته بندی با کوله های خودشان در حال حمل به پایین قله هستند. امروز صبح هم 40 نفر را با تجهیزات و امکانات کامل به سمت محل حادثه اعزام کردیم این اکیپ ازکوهنوردان مجرب و داوطلبان محلی هستند اما متاسفانه به دلیل وضعیت جوی هنوز به محل حادثه نرسیده اند زیرا هوا در اینجا بسیار بسیار نامناسب است .

معاون وزیر کشور گفت: تمام تلاش ما بر این است که در این کار کسی آسیب نبیند و همه دستگاه های اجرایی، هلال احمر، سپاه، ارتش ،اورژانس ،دستگاه قضایی،امنیتی و مدیریت بحران دو استان همه در حال انجام وظایف خود هستند و می کوشند که در کوتاهترین زمان ممکن برای انتقال جانباختگان حادثه اقدام شود.

نجار با اشاره به اینکه با توجه به این وضعیت، خانواده جانباختگان باید همکاری بیشتری کنند گفت : به همه خانواده جان باختگان تسلیت مجدد می گویم و تقاضا می کنیم با همان صبر و حوصله که داشتند ادامه بدهند و اطمینان داشته باشند که همه ما با تمام وجود در تلاشیم که اجساد عزیزان را به پایین منتقل و شناسایی لازم صورت بگیرد تا پس از شناسایی هویت در اختیار بازماندگان عزیز قرار گیرد.

وی افزود: مقرر شده اجساد پیدا شده ساماندهی و سپس به پایین کوه انتقال داده شوند و پس از فرستادن اجساد به پزشکی قانونی یاسوج با هماهنگی دادستانی کارهای قانونی انجام خواهد شد.

نجار در مورد بازماندگانی که در محل حضور دارند گفت: با وجودی که این عزیزان حق دارند که پیگیر و مطالبه گر باشند و ما نیز به آنها حق می دهیم و درکشان می کنیم اما باید همکاری کنندکه دستگاه های خدمتگزارشان بتوانند وظایفشان را انجام دهند حضور این عزیزان نه دردی را دوا می کند و نه مشکلی را حل و فقط در این هوای سرد ما را بیشتر شرمنده حضورشان می کنند و خواهش می کنیم که در محل حادثه حضور پیدا نکنند و از طریق رسانه ملی وضعیت را دنبال کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: نیروهای امدادی در منطقه پادنای اولیا در شهرستان سمیرم حضور دارند این منطقه که نزدیک استان اصفهان و شمال دنا است فاقد امکانات و تجهیزات و حتی جایی برای ماندن است و سه شبانه روز است که مردم این منطقه و اهالی روستاهای منطقه پادنا از خادمان و تلاشگران پذیرایی می کنند.

وی افزود: من شب گذشته مهمان یک خانه بودم و اهالی این خانه پذیرای ما بودند و انصافا به تمام معنا شرمنده محبت های این خانواده شدم و دوستان و همکاران حاضر دیگر هم می گفتند که اهالی تمام امکاناتشان را در اختیار عملیات نیروهای امدادی قرار داده اند که جای تشکر و قدر دانی دارد.

705

یاسوج سقوط هواپیما سانحه مدیریت بحران اجساد پادنا امداد و نجات اسماعیل نجار

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌های ناشی از سامانه قوی بارشی اخیر در استان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود بارش‌های خوبی که از اواسط هفته گذشته آغاز و تا روز گذشته تداوم داشت ولی مشکلات ناشی از این بارش‌ها در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بود.

وی افزود: در شش مورد آب گرفتگی که در مناطق شهری کرمانشاه، منطقه سر فیروزآباد، عشایر دالاهو، منطقه ازگله ثلاث باباجانی و روستای قلاجی اسلام‌آباد غرب روی داده بود این جمعیت به ۱۲۲ نفر متأثر از این آب گرفتگی‌ها در قالب ۲۶ خانوار کمک رسانی‌های لازم از جمله تخلیه آب از واحدهای مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادگران این جمعیت از همان ساعات اولیه حضور پررنگی را در مناطق حادثه دیده داشتند، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به خانوارهای حادثه دیده نیز خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی با بیان اینکه این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت، گفت: در همین مدت همچنین پنج حادثه کوهستان و جاده‌ای نیز در استان به وقوع پیوست که بلافاصله به افراد نیازمند کمک امدادرسانی شد.

کد خبر 750852

دیگر خبرها

  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • حادثه برای یک هواپیما در هنگام فرود + فیلم
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • امام جمعه قم: مردم قدردان پلیس برای اجرای طرح نور باشند