Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-02@02:28:15 GMT

لبنان از حقوق نفتی خود کوتاه نمی‌آید

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۲۷۵۹۹

لبنان از حقوق نفتی خود کوتاه نمی‌آید

«دیوید ساترفیلد» معاون «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با سفر به لبنان امروز (چهارشنبه) با «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد تا میانجی‌گری خود درباره منابع نفتی موردمنازعه میان تل‌آویو و بیروت ادامه دهد.به گزارش بلاغ، وزیر خارجه لبنان در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا بر حقوق نفتی لبنان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«دیوید ساترفیلد» معاون «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با سفر به لبنان امروز (چهارشنبه) با «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد تا میانجی‌گری خود درباره منابع نفتی موردمنازعه میان تل‌آویو و بیروت ادامه دهد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، باسیل در این دیدار تأکید کرده لبنان از حقوق نفتی خود کوتاه نخواهد آمد.

شبکه « OTV» لبنان هم اعلام کرد باسیل بر موضع لبنان نسبت به بلوک نفتی شماره 9 تأکید کرده است.

دیوید ساترفیلد بیستم ماه گذشته (بهمن ماه 1396) در سفر به لبنان با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد؛ در این دیدار درباره تحولات اخیر در جنوب لبنان در راستای تهدیدات اسرائیلی صحبت شد و ساترفیلد پیشنهاداتی با هدف حفظ آرامش کنونی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی مطرح کرد.

6 روز بعد، خودِ رکس تیلرسون نیز وارد لبنان شد و در همین رابطه با مقامات این کشور صحبت کرد (جزئیات بیشتر).

تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان زمانی آغاز شد که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود بلوک نفتی شماره 9 (واقع در مرز آب‌های منطقه‌ای لبنان و فلسطین اشغالی) متعلق به تل‌آویو است نه لبنان (+)؛ به علاوه قصد این رژیم برای ساخت یک دیوار حائل در مرز با لبنان منجر به تنش‌های دیگری میان دو طرف شد.

لبنان اعلام کرد این اقدامات را نقض حاکمیت خود می‌داند و شورای عالی دفاعی لبنان با تشکیل جلسه‌ای به ارتش این کشور دستور داد در مقابل تعرض‌های اسرائیلی بایستد. کد مطلب: 350690 مرجع : فارس 

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

فاطمه(س)؛ الگوی تمام عیار انسانیت در اعصار تاریخ

صادرات پیشکش، واردات را دریابید/ مازندران در چنبره بی‌تدبیری‌ها می‌سوزد

چرایی ادامه‌دار بودن فروش اسلحه با وجود کشتار دانش‌آموزان در آمریکا  

لوازم بهداشتی قاچاق بلای جان مردم/ افزایش ارز ؛ عامل اصلی گرانی کالاها

داستان بی‌کفایتی وزیر راه کی تمام می‌شود؟

    لبنان از حقوق نفتی خود کوتاه نمی‌آید عنصر گاز در معادلات امنیتی رژیم صهیونیستی شما باید توضیح بدهید که چرا هواپیماهای برجامی نیامد پیوست رسانه‌ای موساد! چرا آخوندی در منطقه سقوط هواپیمای آسمان حضور ندارد؟ برگزاری جلسه دادگاه متهمان به ترور سیسی پایان جلسه علنی مجلس/ جلسه بعدی؛ فردا چرا از خلبانان چک‌های ۴۰۰ میلیونی گرفته می‌شود؟ حریری: لبنان از تنش‌های امنیتی به دور است نوبخت: دولت آمادگی قطع یارانه خانوار‌های پردرآمد را دارد روحانی از وزیر کشور گزارش شفاف حادثه پاسداران را خواست یک ساختمان دولتی در مجاورت کاخ سفید تخلیه شد ظریف: برجام قرارداد دوجانبه نیست پیام تسلیت روحانی در پی شهادت نیروهای انتظامی و بسیج چرا هواپیماهای برجامی نیامد؟ جنایت تفاله های داعش در پوشش دراویش نیروی مظلوم انتظامی بین دو لبه قیچی فتنه و فرقه اقطاب منحرف گنابادی از امام رضا(ع) خرقه گرفتند؟! پروژه تخریب ایران و زمان تصمیم بزرگ عباس: آماده تبادل اراضی مطابق مرزهای ۶۷ هستیم  

بمباران «صرواح» در مارب یمن از سوی جنگنده‌های سعودی

خط و نشان دوباره عادل الجبیر برای قطری‌ها

تبارشناسی فعالیت اسلام گرایان در ترکیه نوین

احتمال وجود مدیر 3 تابعیتی!

پروژه تخریب ایران و زمان تصمیم بزرگ

با خبر بودن اف‌بی‌آی از احتمال تیراندازی در فلوریدا

آمار تلفات داعشی‌ها در افغانستان

هشدار مصر درباره حضور عناصر فراری داعش در شمال آفریقا

اتهام دخالت در انتخابات آمریکا به ۱۶ فرد و نهاد روس

۱۸ شهید در جدیدترین یورش جنگنده‌های سعودی به یمن

 

نگاهی به بدترین مصاحبه محمدرضا پهلوی

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۲۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تأکید بر اینکه حرکت بزرگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در بالادست صنعت نفت در تاریخ ثبت می‌شود، گفت: قدردان وزیر نفت برای جهاد و تحول انقلابی در کوتاه‌کردن فرآیند مجوزها در وزارت نفت هستیم.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد مهدوی‌ابهری امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید بیان کرد: امروز شاهد حرکتی سازنده و اقتصادی برای کشور در اوضاع جنگ اقتصادی و سیاسی هستیم.

وی با اشاره به منابع غنی هیدروکربوری ایران افزود: باید از این نعمت به‌شکلی مطلوب حفاظت و استفاده کرد. بهره‌گیری صحیح از منابع هیدروکربوری به‌منزله تبدیل آن‌ها به ارزش‌ افزوده است تا اقتصاد کشور شکوفا شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: وزارت نفت با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، حرکت‌های بسیار ارزشمندی در کشور انجام داده است؛ ازجمله توسعه فازهای پارس جنوبی، به‌ویژه فاز ۱۴ که شاهکاری برای کشور بود و بدون حضور خارجی‌ها به سرانجام رسید.

مهدوی‌ابهری با اشاره به توانایی‌های بالای صنعت پتروشیمی در کشور، گفت: پتروپالایشگاه کنگان، پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس و پتروشیمی کاویان، بدون حضور خارجی‌ها، از سوی صنعت پتروشیمی اجرا شده‌اند، بنابراین صنعت پتروشیمی توانایی فنی لازم برای اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور را نیز دارد.

وی با قدردانی از دولت سیزدهم برای ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بالادست نفت که در این دولت کلید خورد، بیان کرد: با توجه به ناترازی گاز در کشور، پتروشیمی‌ها برای هر ۲ راهکار سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفت و گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به اختیاراتی که رئیس‌جمهوری در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی به وزیر نفت برای اخذ مجوزهای لازم از دولت، به‌منظور تسریع توسعه میدان‌ها داد، تصریح کرد: خوشبختانه در سه ماه گذشته، جهاد و تحول انقلابی برای کوتاه‌کردن فرایند دریافت مجوزها در وزارت نفت شکل گرفت و قدردان وزیر نفت برای ایجاد این تحول هستیم.

مهدوی‌ابهری با تأکید بر اینکه این اقدام در اقتصاد ملی مؤثر است و خوراک پایدار برای پتروشیمی‌ها تأمین خواهد شد، افزود: برای تحقق شعار سال، فضای کسب‌وکار مناسب لازم است، تا درنتیجه بخش خصوصی و مردم نیز وارد سرمایه‌گذاری در صنعت شوند.

وی سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در توسعه میدان‌ها را حرکتی همسو با شعار سال دانست و گفت: با این اقدام بخش خصوصی وارد یکی از حساس‌ترین سرمایه‌گذاری‌های صنعت می‌شود که افزون بر رفع نیاز صنعت پتروشیمی، به اقتصاد ملی نیز کمک خواهد شد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: تحقق افزایش تولید گاز از میدان‌های گازی می‌تواند افزون بر تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی، ناترازی گاز کشور را نیز رفع کند.

مهدوی‌ابهری در پایان، با اشاره به اینکه آغاز این حرکت بزرگ در تاریخ ثبت می‌شود، تأکید کرد: معنای سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در بالادست نفت این نیست که پروژه‌های توسعه‌ای این صنعت کند یا متوقف شود، بلکه هردو همسو با هم پیش می‌روند.

دیگر خبرها

  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد