Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: ایران از مشارکت شرکت‌های هلندی در طرح‌های انرژی، محیط زیست، کشاورزی، حمل‌ونقل و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و گردشگری حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه هلند گفت:ایران از حضور و مشارکت شرکت‌های هلندی در پیشبرد طرح‌های مرتبط با حوزه‌های انرژی، محیط زیست، کشاورزی، حمل‌ونقل و صرفه‌جویی در مصرف انرژی  و گردشگری حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «انرژی امروز« حجت الاسلام والمسلمین حسن‌ روحانی رئیس جمهور در دیدار سیخرید کاخ وزیر امور خارجه هلند، با تشکر از ابراز همدردی دولت هلند به‌مناسبت حادثه غمبار سقوط هواپیما گفت: هیچ مانعی در روند روابط رو به رشد دو کشور نیست و ما آماده توسعه این روابط در همه بخش‌ها هستیم.

وی به ظرفیت‌های گسترده برای تقویت همکاری‌های ایران و هلند اشاره کرد و اظهار داشت: سطح مبادلات تجاری دو کشور هم‌اکنون حدود یک میلیارد یورو است که این رقم باید ارتقاء یابد.

رئیس جمهور تقویت همکاری‌های بانکی را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ضروری خواند و با تأکید بر اهمیت تشویق و ترغیب بانک‌های هلندی به ایجاد پیوندهای استوارتر با طرفهای ایرانی خود  از سوی دولت هلند، گفت: ایران از حضور و مشارکت شرکت‌های هلندی در پیشبرد طرحهای مرتبط با حوزه‌های انرژی، محیط زیست، کشاورزی، حمل‌ونقل و صرفه‌جویی در مصرف انرژی  و گردشگری حمایت می‌کند.

روحانی همچنین با یادآوری نقش برجام در تقویت همکاری‌های مشترک و با تأکید بر اینکه «برجام یک مجموعه‌ای است که نمی‌توان چیزی به آن افزود و یا از آن کم کرد»، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که طرف‌های مقابل به تعهداتشان در برجام پایبند باشند، برای حفظ آن، همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرد و بی‌تردید میان هفت کشور، آغازگر نقض برجام نخواهد بود.

روحانی با بیان نقش اتحادیه اروپا در روند تدوین برجام و ضرورت تداوم این نقش ارزشمند و سازنده برای حفظ و ثبات آن، گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خوبی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است و ۹ گزارش آژانس تأیید می‌کند که تهران به‌خلاف برخی طرف‌ها که صددرصد به تعهداتشان عمل نکرده‌اند، به همه تعهداتش پایبند بوده و به آنها عمل کرده است.

وزیر امور خارجه هلند نیز در این دیدار با تسلیت به دولت و ملت ایران به‌مناسبت حادثه سقوط هواپیما و جان باختن شماری از ایرانیان گفت: اتحادیه اروپا و هلند به‌عنوان عضوی از این اتحادیه مصمم‌اند که روابط خود را در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران گسترش و توسعه دهند.

خانم سیخرید کاخ اظهار داشت: شرکت‌های هلندی آماده‌اند که مشارکت فعال‌تری در روند پیشبرد طرح‌های ایران در ارتباط با فناوری‌های نوین، کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشند و دولت هلند این شرکت‌ها را برای گسترش فعالیت‌هایشان در ایران، تشویق و ترغیب می‌کند.

وی با تأکید بر تعهد اتحادیه اروپا به اجرای برجام، به نقش برجام در توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف اشاره و بر ضرورت تداوم روند گفت‌وگوها میان ایران و اتحادیه اروپا برای تقویت اعتمادسازی در حوزه‌های مورد علاقه تأکید کرد.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین