Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبستر – مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجانشرقی از پرداخت ۳۳۰میلیاردریالی دولت به دهیاری‌ها در راستای حمایت از روستائیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی کرمی شامگاه روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال شبستراظهار کرد: از زمان تاسیس دهیاری ها ۳۳۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های منطقه شبستر پرداخت شده که ۷۰ میلیارد ریال آن قبل از دولت روحانی و مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال آن در زمان دولت روحانی پرداخت شده است، لذا دهیاران باید به آنچه بر عهده ی آنها گذاشته شده است و در حیطه ی وظایف آنها به شمار می رود به صورت دقیق آشنا شده و بدون فوت وقت و بدون وقفه به انجام وظایف بپردازند و از فرصت ایجاد شده در خدمت به روستائیان تلاش  نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی در صورت نیاز جهت تامین ماشین آلات به دهیاران تسهیلات لازم پرداخت می گردد.

 مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان شبستر با اشاره به بزرگی دانش، فرهنگ وکارآفرینی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز اشتغال بزرگترین بحران کشور و دغدغه خاطر مسئولان و مردم است، هر کس نسخه ای شفابخش برای آن می نویسد که تسهیلات روستایی نیز از این نوع بوده و امیدواریم در روستاها اثربخشی مفید داشته باشد.

کرمی افزود:  امروز ۲۸ درصد مردم در حوزه کشاورزی و دامداری مشغول هستند ولی متاسفانه تنها ۹ درصد در ثروت ملی نقش دارند. لذا کشاورزی و دامداری با این روش سنتی در هیج جای دنیا متداول نبوده و موجب ضرر و زیان برای تولیدکنندگان می باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجانشرقی ادامه داد: هدف دولت در پرداخت تسهیلات در حوزه روستایی، توزیع پول نیست چرا که این تجربه را در پرداخت تسهیلات بانکی در بنگاههای زودبازده اقتصادی دیدیم که بدون نظارت انجام شد.

کرمی در کارگروه اشتغال با اشاره به توزیع متفاوت اعتبارات بین شهرستان ها تاکید کرد: متاسفانه در توزیع اعتبارات مزبور شاخص های جمعیت، نرخ بیکاری و مرزی بودن شهرستان ها مورد توجه بوده که هماهنگی لازم جهت اصلاح میزان اعتبارات تخصیص یافته انجام گرفته  ولی مدیران در حوزه ماموریت های خود در خصوص ایجاد اشتغال نگاهی عمیق تر، اساسی تر، کلی تر و جامع تر داشته باشند.

در این نشست که با حضور اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و دهیاران منطقه شبستر برگزار شد فرماندار شهرستان شبستر طی سخنانی وظایف کارگروه اشتغال را تعیین فعالیت های اولویت دار از نظر استفاده از تسهیلات بانکی با رعایت تصمیمات این کارگروه، بسترسازی های مناسب برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بخش های مختلف اقتصادی با اولویت ایجاد اشتغال، وضعیت بازار کار و ارایه راه حل جهت کاهش میزان بیکاری به ویژه در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان عنوان کرد.

حسن مستفید فرماندار شبستر بر برنامه ریزی برای بهبود وضعیت اشتغال تاکید کرد و افزود: این شهرستان ظرفیت ارائه ی نظرات، رویه ها و پیشنهادات مشخص برای بهبود وضعیت اشتغال را دارد و بر همین اساس نیاز لازم در افزایش تخصیص تسهیلات در توسعه ی اشتغال دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر با بیان اینکه ارائه تسهیلات برای روان سازی است، افزود: اصل مهم برای ایجاد و حفظ اشتغال موجود و امکانات است که باید مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک کار زیربنایی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شبستر با اشاره به صنعتی بودن این منطقه اظهارداشت: برای پیشبرد اهداف کارگروه نیاز به هم افزایی و استفاده از دانش و تجربه ی همه ی مدیران و انسجام در برنامه ها و پیگیری های مضاعف برای رفع مشکلات هستیم.

وی همچنین به تعدد تعداد شهرها و اینکه اکثر روستا های این شهرستان پرجمعیت هستند افزود: این شهرستان دارای یک شهر با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت و هشت شهر با کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت می باشد. لذا استفاده از تسهیلات اشتغالزایی توسعه روستای و مشاغل خانگی فرصتی مناسب برای کمک به اشتغال شهرستان و جذب سرمایه‌گذاران می باشد.

در این جلسه دبیر کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شبستر ضمن ارائه گزارش مصوبات قبلی، مدیران دستگاه های اجرایی و بانکهای عامل و نمایندگان دهیاران به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص اجرای طرح پرداختند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب دهیاری‌های اردبیل شارژ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهپور آذروند در نشست با دهیاران استان اظهار کرد: حساب دهیاری‌های استان اردبیل با واریز ۷۰۰ میلیارد ریال شارژ شد.

وی افزود: این اعتبار از محل اعتبارات بند الف ماده ۳۹، جهت عمران و آبادانی روستاها به حساب دهیاری‌های استان واریز شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل بیان کرد: دهیاران باید اعتبارات تخصیص یافته را در چهارچوب آئین نامه مالی دهیاری‌ها، بخشنامه بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ و با رعایت ضوابط و مقررات قانونی هزینه کنند.

آذروند تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال به حساب دهیاری‌ها واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۵۰ درصدی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام با تلاش و پیگیری معاونم عمرانی و دفتر امور روستایی استانداری صورت گرفته هست.

کد خبر 6100538

دیگر خبرها

  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • حساب دهیاری‌های اردبیل شارژ شد
  • اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است
  • تخصیص ۴.۳ میلیارد ریال تسهیلات به مردم تنگستان
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه