Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن - ايرنا - گارد ساحلي ژاپن امروز پنجشنبه اعلام کرد لکه هاي نفتي که به ساحل ژاپن رسيده است به احتمال زياد متعلق به تانکر غرق شده سانچي است.

به گزارش ايرنا از رويترز، گارد ساحلي ژاپن اعلام کرد با توجه به شباهت زياد لکه هاي موجود در سواحل ژاپن با لکه هاي ايجاد شده در محل غرق سانچي و همچنين نبود يک نشتي ديگر در منطقه، به اين نتيجه رسيده که لکه هاي موجود در منطقه، از تانکر سانچي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گارد ساحلي ژاپن 20 روز پيش اعلام کرده بود لکه هاي نفتي در جزيره آمامي - اوشيما در سواحل ژاپن ديده شده است و احتمال اينکه اين لکه ها متعلق به نفتکش غرق شده سانچي باشد وجود دارد، گارد ساحلي ژاپن از همان روز تحقيق در مورد اين موضوع را آغاز و دولت يک واحد ويژه براي هماهنگي و تحقيق در اين زمينه ايجاد کرد.
اوشيما بخشي از مجمع الجزايري است که شامل اوکيناوا است و به خاطر سواحل بکر و سيستم صخره اي معروف است.
تانکر سانچي که حدود 50 روز پيش بعد از يک هفته سوختن در درياي چين شرقي غرق شد يکي از بدترين حوادث دريايي در دهه هاي گذشته بود.
ژاپن آن هنگام همچنين تاثيرات ورود لکه هاي نفتي بر محيط زيست و اکوسيستم دريايي خود را بررسي کرد.
گارد ساحلي اين کشور بعد از بررسي نمونه هايي از آب دريا در 14 نقطه مختلف در ساحل درياي جنوبي ژاپن، اعلام کرد که هيچ آلودگي نفتي از تانکر غرق شده در محل وجود ندارد.
اين مقايسه ها نشان مي دهد در نمونه هاي آب دريا قبل و بعد از حادثه تغييري در مقدار نفت موجود در آب ديده نشده است.
16 دي يک کشتي فله بر چيني حامل 64 هزار تن گندم در 200 مايلي شانگهاي به نفتکش ايراني سانچي که حامل بيش از 130 هزار تن ميعانات گازي بود، برخورد کرد.
پس از اين واقعه، نفتکش سانچي با 30 تبعه ايراني و دو بنگلادشي دچار حريق و انفجارهاي سنگين شد و بعد از يک هفته سوختن، در نهايت 24 دي در دريا غرق شد.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد مسعودنیا، رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به کاشت درخت حرا در سواحل مناطق پیرامونی داشته و در این مسیر گام‌های مهمی برداشته است.

وی افزود: با انجام اقدامات لازم و برنامه‌ریزی در جهت توجه به مسائل زیست محیطی مناطق پیرامونی، مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را به محیط زیست استان بوشهر اهدا و این تعداد در سواحل شهرستان‌های مناطق پیرامونی کاشت گردید.

مسعودنیا گفت: عملیات پاکسازی سواحل مناطق پیرامونی یکی از برنامه‌های مهم حوزه محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از ۷۰ عملیات پاکسازی سواحل با تلاش و اقدامات شاخص متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده‌گانه و با مشارکت پیمانکاران، جوامع محلی و سمن‌های فعال در منطقه به ثبت رسیده است.

مسعودنیا گفت: سال گذشته، بیش از ۶ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف بومی و سازگار با منطقه در طبیعت شهرستان‌های همجوار با همکاری پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی کاشته شد.

دیگر خبرها

  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • داور مشهور: به‌خاطر گارد افتخار رئال محروم شدم!
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • (عکس) مگس دم‌عقربی، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها!
  • مگس دم‌عقربی ، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها! (عکس)
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه