Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@08:03:13 GMT

فضای جشنواره فیلم فجر را دوست ندارم

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۳۵۱۶۱

فضای جشنواره فیلم فجر را دوست ندارم

رکنا: کریم لک زاده بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت های جدید خود گفت: ایده هایی در ذهن دارم که در سال 97 مخاطبان از من را خواهند دید ولی در حال حاضر هنوز قطعی نشده است.

وی درباره فیلمنامه فیلم هایی که در جشنواره سی و ششم فیلم فجر به نمایش در آمدند بیان کرد: من در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا نکردم چون فضای آن را دوست ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه سال پیش در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردم حتی دو سال پیش که فیلم "قیچی" را در بخش هنر Art و تجربه داشتم نیز به جشنواره نرفتم.

نویسنده سریال "نوار زرد" ادامه داد: جشنواره فیلم فجر با جشنواره های فیلم کوتاه قابل مقایسه نیست. ممکن است آن جشنواره ها مشکلاتی در خود داشته باشند اما از آن جا که کیفیت داشته و نتیجه بهتری برای هنرمندان در سینما Cinema به همراه دارند و آثار در این جشنواره ها بیشتر از سایر جشنواره ها دیده می شود.

لک زاده درباره حضور مجدد خود در تولید فیلم های کوتاه که بستری برای رشد این هنرمند Artist در سینما و تلویزیون ایران است خاطرنشان کرد: قطعا بستر هنر من کار در عرصه فیلم کوتاه است هر چند که مدتی است وارد عرصه فیلم بلند در سینما و سریال شده ام اما فکر می کنم ساخت فیلم کوتاه تخصص من و تنها کاری است که خوب بلد هستم به ویژه که فیلم کوتاه بخشی از سینماست.

وی خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه گستره ای است که فیلمسازان می توانند به واسطه آن بسیار بهتر از فیلم بلند هنر خود را به نمایش گذاشته و دیده شوند.

گفتنی است؛ کریم لک زاده کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی که فیلم هایی چون "کله سرخ" و "قیچی" و سریال "نوارزرد" را که چندی پیش پخش شد در کارنامه دارد فیلم‌های کوتاهی چون "صبح کنار جاده"، "غم‌ها و غریزه‌ها"، "جنایت و مکافات"، "فرشته زرد"، "من آبادان رفتم جنگ"، "ژیلا"، "قمارباز" و "دختری در میان اتاق" را ساخته است. او همچنین جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌نامه از بخش فیلم کوتاه هفدهمین جشن خانهٔ سینما برای "قمارباز"، بهترین فیلم کوتاه در هفدهمین دورهٔ جشنواره فیلم بیروت برای "دختری در میان اتاق" و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای "دختری در میان اتاق" را کسب کرده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»

اولین تصویر از «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» پیش از رونمایی در جشنواره کن ۲۰۲۴ منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نخستین تصویر از فیلم سینمایی «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» که با سرمایه شخصی او ساخته شده است با حضور «آدام درایور» و «ناتالی امانوئل» منتشر شد.

این پروژه سینمایی که جشنواره‌های مهم سینمایی در رقابت برای نمایش آن بودند، سرانجام به جشنواره کن رسید و سازنده سه‌گانه «پدرخوانده» فیلم جدید خود را در بخش مسابقه کن رونمایی خواهد کرد. 

 «مگالوپولیس» پروژه‌ای است که کاپولا برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ شروع به نوشتن آن کرد و با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده که بخشی از آن با فروش بخش قابل توجهی از املاک او تامین شده است.

«مگالوپولیس» با دو ساعت و ۱۵ دقیقه مدت زمان داستان یک کلان شهر را پس از ویرانی تصادفی آن دنبال می کند، با دو دیدگاه رقیب؛ یکی از یک معمار ایده آلیست (آدام درایور)، دیگری از طرف شهردار عملگرا (جانکارلو اسپوزیتو).

در فیلم سینمایی «مگالوپولیس» بازیگران دیگری چون «فارست ویتاکر»، «ناتالی امانوئل»، «جان وویت»، «لارنس فیشبرن»، «اوبری پلازا»، «شیا لابوف»، «کلوئه فاینمن»، «کاترین هانتر» و «داستین هافمن»، «دی بی سوینی»، «تالیا شایر»، «جیسون شوارتزمن»، «جیمز رمار» و «جیانکارلو اسپوزیتو» مقابل دوربین رفته‌اند.

«آناهید نظریان»، «بری آزبورن» و «دارن دیمتر» تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم سینمایی هستند.

«فرانسیس فورد کاپولا» از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۵ برای «پدرخوانده‌۲»، جایزه بفتا بهترین کارگردانی در سال ‌۱۹۷۸ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ‌۱۹۹۱، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌۱۹۷۹ برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مکالمه»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال ۱۹۸۰ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن‌سباستین در سال ‌۲۰۰۲، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ‌۱۹۹۲، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن‌سباستین و ... اشاره کرد. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود و امسال «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی ریاست هیات داوران را بر عهده دارد و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و استودیو ژاپنی جیبلی هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد