Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیران توسعه طلب باید در کنار توجه به مسائل عمرانی و اقتصادی به فرهنگ و هنر نیز توجه جدی داشته باشند تا توازن و پایداری توسعه محقق شود؛ بی تردید استاندار فعلی همدان نمونه ای از این دست مدیران است.
میزبانی جشنواره پویا نمایی هدیه جدیدی از محمدناصر نیکبخت در آستانه سال نو بود که بار دیگر مردم همدان را شاد کرد و انیماتورها را شادتر .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
نامگذاری سه سال پیاپی همدان به نام مفاخر و مشاهیری همچون میرسید علی همدانی، سیدجمال الدین اسدآبادی و باباطاهر گام های محکم نیکبخت برای زنده نگه داشتن هویت فرهنگی این دیار است.
هرچند شاید به دلیل نوپایی این حرکت و آماده نبودن متولیان امر، نتیجه کار آنگونه که خواست استاندار همدان بود، نشده است؛ اما او با درک این واقعیت چشم بر کم کاری ها بست و زمینه وسیعی برای اقدام و عمل متولیان فرهنگی در سال های آتی فراهم کرد.
آوردن جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به همدان پس از پرواز جانسوز پروانه های زرین جشنواره بین المللی فیلم فجر از آسمان این شهر، آب خنکی بر دل سوخته مردم فرهنگ دوست این خطه است.
وعده نیکبخت در اختتامیه این جشنواره برای تبدیل همدان به قطب فعالیت های فرهنگی بویژه در بخش کودک و نوجوان هم عزت نفس مردم را شکوفا کرد؛ تا نشان دهد اگر چه قادر به بازگرداندن زمان از دست رفته نیست، اما حق از دست رفته را می توان به حقدار رساند و حق دارتر و حق بجانب تر از همدان برای میزبانی انواع جشنواره های ملی و فراملی نمی توان یافت.
این حقداری را براساس پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، پایتخت گردشگری آسیا و جهانی شدن سفال همدان و ده ها هنری که از انگشتان همدانی ها می ریزد، مطالبه می کند.
پیشینه فرهنگ و هنر همدان نه تنها فرا منطقه ای بلکه فرا ملی و جهانی است و حال که بواسطه پایتخت گردشگری شدنش مورد توجه جهانی قرار گرفته، باید همگی تلاش کنیم تا این مزیت ها در خدمت توسعه استان قرار گیرد.
نیکبخت با آوردن جشنواره پویانمایی آرام و آهسته به سمت تکمیل مجموعه میزبانی جشنواره های ملی و فراملی هنرهای هفتگانه گام برمی دارد تا در کنار توسعه اقتصادی و جهش اشتغالزایی، پازل فرهنگی استان را نیز تکمیل کند.
میزبانی جشنواره برای همدان هزینه بر است اما نیکبخت بر این باور است که جشنواره ها دست خالی به همدان نمی آیند با خود رونق می آورند، رونق گردشگری، اقتصادی و ... .
همدان نباید در حصار همدان بماند باید جهانی شدنش ملموس باشد؛ این همان چیزی است که نیکبخت همواره برآن تاکید کرد.
مردم باید پویایی و نشاط را در این شهر لمس کنند تا برای کسب رفاه بیشتر از همدان کوچ نکنند. بویژه فعالان انیمیشن که بسیاری از آنها در سال های گذشته به دلیل متمرکز بودن نگاه ها و حمایت ها به سمت و سوی پایتخت، همدان را رها کرده و کوچیده اند.
همدان سابقه طولانی در تولید فیلم انیمیشن دارد و هنرمندان بسیاری در این زمینه تربیت کرده و برخی را حتی به درجه استادی رسانده است. در یک کلام، همدان انیماتور خیز است؛ نه تنها در عرصه کارگردانی، بلکه در طراحی، اپراتور، نرم افزار و کمپوزیت نیز این استان ید طولانی دارد و برخاستن بسیاری از انیماتورهای برجسته کشور از هگمتانه گواه همین ادعاست.
پس چه بهتر که جشنواره انیمیشن میهمان همدان شود که میزبانی مهربانتر از همدانی ها نمی یابد و اینرا نیکبخت خوب می داند و با طیب راحت جشنواره را به سمت همدان هدایت می کند.
در این مسیر، بی تردید انیمیشن سازان همدان به فراخور تجربه و تخصصی که دارند، باید برای تولید آثاری فاخر و بی رقیب سنگ تمام بگذارند.
تا فصل شکوفه های رنگارنگ اردیبهشت و زمان برگزاری جشنواره ملی پویانمایی فرصت زیادی نمانده است و همدان آرام آرام باید مقدمات پذیرایی از انیماتورهای چهار گوشه ایران را برای میزبانی جشنواره ای دیگر فراهم سازد.
7527/2090
گزارش: زهرا زارعی
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با انجام اقدامات تخصصی و با همکاری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم، مأموران از حمل و جابه جایی محموله‌ای از مواد افیونی توسط یک دستگاه کامیون در یکی از محورهای مواصلاتی مطلع شده و اقدامات میدانی خود را برای شناسایی محموله مواد مخدر آغاز کردند.

وی اضافه کرد: در نهایت پس از حضور مأموران انتظامی و کنترل تردد خودروهای عبوری در محور مورد نظر، کامیون حامل مواد مخدر شناسایی و برای بررسی دقیق‌تر به راننده خودرو دستور ایست صادر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: پس از متوقف شدن خودرو و در بازرسی دقیق از آن، مأموران پلیس مقدار ۲۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار گوجه جاساز شده بود را کشف کردند.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به توقیف خودرو حامل مواد افیونی و دستگیری یک سوداگر مرگ خاطر نشان کرد: مأموران پلیس در سطح استان حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد.

کد خبر 6099381

دیگر خبرها

  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • (عکس) مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟