Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات کوهنوردی استان اصفهان گفت: نامساعد بودن شرایط آب و هوایی کار امداد در منطقه سانحه هوایی را سخت و در زمان حاضر متوقف کرده و گروه جدیدی از کوهنوردان بزودی وارد عمل خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازدرچه نیوز؛مهدی نصر در مصاحبه با خبرنگار این پایگاه خبری، اظهار کرد: بعد از وقوع این حادثه، دو روز طول کشید تا کوهنوردان به ۳۰۰ متری منطقه شناسایی شده سقوط هواپیمای تهران یاسوج رسیدند و با توجه به شدت باد و برف کوهنوردان به عقب فرا خوانده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از شناسایی منطقه محل سقوط هواپیما، جلسه ای با حضور مجموعه مدیریتی بحران استان اصفهان در بخش دناکوه سمیرم تشکیل شد و  تصمیم گرفته شد ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شود.

وی با اشاره به این موضوع که این عملیات باید به صورت حرفه ای انجام می شد و این موضوع از طرف هیات کوهنوردی استان اصفهان نیز مطرح شد که فقط افراد زبده و حرفه ای  از این منطقه می توانند عبور کنند.

رئیس هیات کوهنوردی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط موجود افراد ورزیده که در ارتفاعات و شرایط یخ و برف کار کرده بودند و با توجه به دمای هوای ۱۵ الی ۴۰ درجه زیر صفر و وزش باد ۱۰۰ کیلومتر در ساعت وجود داشت تیمی از کوهنوردان ورزیده آماده شدند و در نهایت اولین گروه کوهنوردان جامعه کوهنوردان استان اصفهان بودند به ارتفاع سعود کردند.

این مسئول ورزشی خاطر نشان کرد: ابتدا ۳۱ جسد شناسایی شد و ۱۰ جسد از افراد را با مشکلات زیاد به پایین انتقال دادند اما در زمان حاضر کار به دلیل بدی آب و هوا کار متوقف شده و گروه جدیدی از کوهنوردان وارد عمل خواهند شد.

رئیس هیات کوهنوردی استان اصفهان با گلایه از مسئولان در خصوص عدم تجهیز کوهنوردان ورزیده و آموزش دیده هیات کوهنوردی، تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه پشتیبانی لازم از نظر امکانات و تجهیزات از هیئت کوهنوردی استان اصفهان بعمل نیامد و کوهنوردان با لباس های شخصی و بخشی که در اختیار هیات کوهنوردی استان بود در منطقه حضور یافتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

 بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با ۱۶۹، خیابان احمدآباد ۱۸۰، بزرگراه خرازی ۱۵۶، خیابان زینبیه ۱۷۵، خیابان فرشادی ۱۶۷، بولوار کاوه ۱۶۸، کردآباد ۱۵۵ و ایستگاه ولدان ۱۶۰ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.


شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۲۵، پارک زمزم ۱۴۵ و رهنان ۱۳۶ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و هوای سپاهان شهر با عدد ۳۵ پاک است.

کیفیت هوا در ایستگاه خیابان پروین اعتصامی با عدد ۹۰، خیابان فیض ۹۹ و خیابان میرزا طاهر ۸۰ AQI در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۹، سجزی با میانگین ۹۲، شاهین‌شهر ۶۴، کاشان ۵۱ و قهجاورستان ۷۹ در وضعیت قابل قبول، مبارکه با میانگین ۴۴ پاک و نجف آباد ۱۰۴ و زرین‌شهر ۱۰۳ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • خوشحالی ستاره بارسا: روزهای سخت تمام شد
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد