Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران عضو پروژه سپیدار ۲و۳ تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پیرامون انتشار گزارشی درباره مشکلات مالیاتی تعاونی مسکن کارکنان شرکت واحد و اهمال پیمانکار در تکمیل و تحویل بلوک‌ها، توضیحات زیر را در ۸ بند به خبرگزاری ایلنا، ارسال نمودند:

احتراما در پاسخ به ادعاهای مدیرعامل و رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی در مورد بدعهدی تعاونی نسبت به تحویل واحد مسکونی کارگران عضو پروژه سپیدار ۲و۳ تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و مشکلات پیش روی ادامه ساخت پروژه، موارد ذیل باستحضار می‌رسد و توقع و درخواست کارگران است که عینا از طریق خبرگزاری ایلنا منتشر گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- رابطه کارگران با تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی از نوع مرسوم آن که کارگران به عنوان عضو تعاونی باشند و در تعیین هیات مدیره و تصمیمات تعاونی نقش داشته باشند، نیست و اعضای تعاونی مسکن، سی تن از مدیران و منتخبین شرکت واحد هستند و افراد مذکور در تعیین هیات مدیره صاحب رای هستند. در این مدل از تعاونی کارگران به عنوان سهامدار هستند و به واسطه قراردادی که با تعاونی دارند به ازاء پرداخت مبلغ قرارداد واحد مسکونی‌ای را در واقع از تعاونی خریداری می‌کنند و به هیچ وجه در سود و زیان تعاونی شریک نخواهند بود.

۲- بدهی مالیاتی به هیچ وجه به کارگران عضو پروژه‌های تعاونی مسکن ارتباطی ندارد. در سال ۸۷ با موافقت شهردار دو قطعه زمین شرکت واحد در خیابان هنگام به متراژ ۲۳۰۰۰ متر و ۱۱ هکتار به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به شهرداری منطقه ۴ واگذار گردید مشروط به اینکه با برنامه‌ریزی مدیریت شرکت واحد این مبلغ مصروف هزینه مسکن کارگران شرکت واحد گردد. با هدف پرداخت تسهیلات بلاعوض مسکن از مبلغ مذکور با تصمیم غلط مدیریت شرکت واحد، تعاونی مسکن شرکت واحد با شرایط فوق‌الاشاره تاسیس و بنا بر ادعای مدیریت مبلغ ۷۵ میلیارد تومان که از فروش زمین‌های شرکت واحد حاصل شده بود به حساب تعاونی مسکن واریز شد. بنابراین بدهی مالیاتی که تعاونی مسکن ادعا دارد مربوط به فروش زمین‌های شرکت واحد می‌باشد و اصلا ارتباطی با کارگران عضو پروژه سپیدار ۲و۳ تعاونی مسکن ندارد.

۳- کلیه کارگران با تصمیم مدیریت برای دریافت تسهیلات بلاعوض مسکن که شهرداری مقرر کرده بود پرداخت شود می‌بایست حتما به عنوان سهامدار در تعاونی مسکن شرکت واحد ثبت نام می‌کردند. بنابراین کارگران به اجبار در این تعاونی ثبت نام کرده‌اند.

۴- اینکه در نتیجه شکایت مابین تعاونی مسکن و پیمانکار، به موجب رای دادگاه پیمانکار محکوم شده است به هیچ وجه دلیلی بر بی‌حقی کارگران نسبت به تعاونی مسکن در مورد تاخیر در تحویل واحد مسکونی‌شان نمی‌باشد و تعاونی مسکن نسبت به تعهدات خود و حتی خسارت تاخیر عدم تحویل مسکن کارگران در موعد مقرر مسئولیت دارد.

۵- در هنگام شروع پروژه هر متر مربع از آپارتمان‌هایی که قرار است ساخته شود به کارگران ۶۵۰ هزار تومان فروخته شده درحالیکه که در همان بازه زمانی آپارتمان با موقعیت پروژه سپیدار ۲و۳ در همان منطقه نهایتا ۴۵۰ هزار تومان بوده است. بنابراین تعاونی مسکن از این بابت به کارگران بدهکار است درحالیکه اکنون تعاونی مسکن مبالغی بیش از دو برابر مبلغ تعیین شده اولیه می‌خواهد از کارگران دریافت کند که به هیچ وجه مورد قبول کارگران نیست.

۶- تعاونی مسکن نسبت به کارگران هیچگاه شفافیت نداشته است و در حال حاضر علی‌رغم مبالغی که کارگران پرداخت کرده‌اند هیچ برگه‌ای راجع به مالکیت آپارتمان در پروژه مذکور با مهر و امضای تعاونی مسکن به کارگران داده نشده است. این عدم شفافیت در مورد دارایی‌های تعاونی مسکن و ادعای مسدود بودن حساب‌هایش از طرف اداره مالیات نیز وجود دارد. و علی‌رغم اینکه مدعی است حساب‌هایش مسدود است ادعا دارد مبلغ ۸.۵ میلیارد تومان اضافه دارد در پروژه هزینه می‌کند.

۷- برابر رای دادگاه پیمانکار ۲۳ میلیارد تومان باید به تعاونی به عنوان خسارت بپردازد و با توجه به اینکه پیمانکار مالک قطعه زمینی در جوار پروژه است و سند آن زمین به عنوان حسن انجام کار در اختیار تعاونی مسکن است؛ اما تعاونی مسکن هیچ اطلاعاتی راجع به دریافت خسارت از پیمانکار به کارگران نمی‌دهد و در عوض از کارگران درخواست پرداخت پول اضافه بر قرارداد اولیه دارد.

۸- بنا بر آنچه ذکر گردید؛ کارگران به اعتبار شرکت واحد اتوبوسرانی در تعاونی مسکن شرکت واحد ثبت نام کرده‌اند و شرکت واحد در قبال مشکلات بوجود آمده مسئولیت دارد و با توجه باینکه شرکت واحد جز شرکت‌های تابعه شهرداری تهران است؛ بنابراین شهرداری و شورای شهر در قبال مشکلات بوجود آمده برای کارگران در رابطه با تاخیر در واگذاری مسکن‌شان، مسئولیت دارد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت

بذرپاش در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه