Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ ماهر اونال معاون رییس و سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه گفت: ائتلاف حزب حاکم ترکیه و حزب حرکت ملی با یکدیگر تا انتخابات سال 2023 ادامه دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اونال با حضور در برنامه تلویزیونی خبر تورک اظهار کرد: احزاب عدالت و توسعه و حرکت ملی به ویژه پس از کودتای نافرجام 15 جولای 2016، در خصوص امنیت ملی، مبارزه با گروه های تروریستی و تجزیه طلب و تامین امنیت مرزها دارای رویکردها و دیدگاه های مشترکی هستند و به همین دلیل با مذاکرات صورت گرفته میان اعضای ارشد این دو حزب، ائتلافی موسوم به 'جمهور' میان این دو تشکیلات سیاسی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: ائتلاف جمهور به هیچ عنوان محدود به سال 2019 نخواهد بود بلکه تا سال 2023 پابرجاست و انتخابات آن سال را نیز در بر می گیرد.
وی مدعی شد: امرو احساسات وطن پرستانه و ملی گرایانه در کشور رو به افزایش است و سیاست حزب حاکم نیز این روزها با تامین امنیت مرزها و مبارزه با گروه های تروریستی در همین راستا حرکت می کند.
به گزارش ایرنا، اردوغان روز گذشته پس از نشست گروه با اعضای حزب عدالت و توسعه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی در انتخابات سال 2019 با هم ائتلاف خواهند کرد و نام آن جمهور خواهد بود.
در همین ارتباط روزنامه سوزجو در گزارشی نوشت: ائتلاف حزب حرکت ملی و حزب عدالت و توسعه در آستانه همه پرسی قانون اساسی ترکیه آغاز شد و بعد از چندین مذاکره دو جانبه میان رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه با 'دولت باغچه لی' رئیس حزب حرکت ملی، ائتلاف این دو رهبر حزب به صورت رسمی برای انتخابات 2019 میلادی ترکیه نیز اعلام و نام ائتلاف جمهور را به خود گرفت.
به نوشته این رسانه، ائتلافی که پیش از این تحت عناوینی مانند ائتلاف ملی – میهنی، ائتلاف ماه و ستاره از آن یاد می شد، بعد از سه دور مذاکره اردوغان با باغچه لی و 9 دور مذاکرات مختلف میان سران احزاب عدالت و توسعه و حرکت ملی، روز گذشته در نهایت ائتلاف به صورت رسمی اعلام و نام جمهور بر آن نهاده شد.
این رسانه افزود: طرح ائتلاف جمهور با 26 ماده به مجلس ارائه خواهد شد و پس از تصویب، حزب حرکت ملی به صورت رسمی موتلف حزب عدالت و توسعه در انتخابات سال 2019 خواهد بود.
به گزارش ایرنا، تابستان سال 2016 میلادی مرال آکشنر به علت انتقاد از کادر رهبری حزب حرکت ملی از این حزب اخراج شد و اواخر سال گذشته ضمن تاسیس حزبی جدید به نام نیک به رهبری این حزب نیز برگزیده شد.
حزب حرکت ملی به دلیل اعلام حمایت هایش از اردوغان و جدایی مرال آکشنر، دچار کاهش محبوبیت شده و دولت باغچه لی ضمن آگاهی از وضعیت متزلزل حزب متبوعش، اواخر سال گذشته در سخنانی اعلام کرد که شرط کسب 10 درصد آرای انتخابات برای ورود احزاب به مجلس در ترکیه بسیار بالاست و باید این معیار با توافق سران احزاب معین شود.
بدین ترتیب حزب حرکت ملی ترکیه که بعد از برگزاری همه پرسی تغییرات قانون اساسی و همچنین تشکیل حزبی تحت عنوان حزب نیک با ریاست مرال آکشنر از اعضای قدیمی و مهم حزب حرکت ملی به شدت تضعیف شده و بر اساس تمامی نظرسنجی های صورت گرفته در ترکیه، زیر حدنصاب لازم انتخابات برای ورود به مجلس قرار گرفته و به همین علت با ائتلافی که با حزب عدالت و توسعه انجام داده و بدین صورت می خواهد از ماندن زیر حدنصاب 10 درصدی انتخابات فرار و در سایه حزب حاکم، حضور خود را در مجلس ملی ترکیه تداوم خواهد بخشد.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۳۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی شامگاه سه شنبه در دومین گردهمایی بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش در گرامیداشت هفته معلم در اردبیل اظهار کرد: جایگاه معلم از نظر فضیلت و قداست جایگاه همتراز با انبیا و اوصیای الهی است و قعا حرکت بشریت در طول تاریخ برمبنای هدایتگری و علم آموزی معلمان و فرهیختگان جامعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش عمر خود را صرف انسان سازی و بهترین فضیلت معنوی در تربیت و تعالی نیروی انسانی کرده اند که امروز بزرگترین ذخیره و منبع ارزشمند کشور محسوب می شوند.

استاندار اردبیل کار معلم را دارای شرافت، فضیلت و قداست بیشمار توصیف کرد و گفت: این کار با مادیات و پرداختی های اندک قابل قیاس نیست و ضروری است تا شان و منزلت معلمان به عنوان انسان های فرهیخته و دانایی محور مورد توجه قرار گیرد.

عاملی مهمترین مساله استان را حرکت در مسیر رشد اقتصادی و تکمیل زیرساخت ها برای تقویت این حوزه اعلام و تصریح کرد: در اکثر حوزه های رشد اقتصادی جایگاه استان اردبیل بیست و پنجم و بیست و ششم بوده در حالی که ما با ظرفیت های بینظیر کشاورزی، گردشگری و بخش صنعت و معدن و مهمتر از همه سرمایه های انسانیو منابع ارزشمند در این حوزه روبرو هستیم.

وی بیان کرد: اگر همه این قابلیت ها بکارگیری شود استان اردبیل به سرعت رشد خواهد کرد و ما نیز در دولت سیزدهم در این مسیر گام برمی داریم.

استاندار اردبیل به تکمیل زیرساخت ها در تولید ثروت مردم استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی است که راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها نتظار مردم در نیمه اول امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

توسعه بزرگراه های اردبیل تا ۱۸۵ کیلومتر

عاملی ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و وصل شدن به روسیه و حرکت تا هلسینکی را یادآور شد و بیان کرد: این توسعه ریلی می تواند استان اردبیل را به چهارراه اقتصادی تبدیل کند.

وی از توسعه بزرگراه های استان تا ۱۸۵ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: در دولت سیزدهم سال اول ۵۲ کیلومتر و سال دوم ۸۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد و قرار است امسال نیز ۶۰ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره برداری برسد.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل به کاهش کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل تا ۱۷ مورد اشاره کرد و گفت: پروازهای اول صبح و آخر شب راه اندازی شده و در کنار آن امکان دایر شدن پرواز به سایر مناطق کشور نیز فراهم است.

عاملی از تکمیل زنجیره فیبر نوری برای تقویت ارتباطات مخابراتی و تلفن همراه خبر داد و بیان کرد: در بخش گازرسانی خط دوم انتقال گاز به استان تا شهریور ماه تکمیل شده و احداث ۱۰ پست برق را نیز در این استان برای تقویت نیرورسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی شاهدیم.

تزریق ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح های اقتصادی اردبیل

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح ها و پروژه های اقتصادی تزریق شده و سایر طرح های عظیم آبرسانی، تکمیل سه سد و پایاب سد خداآفرین برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در حال انجام است.

استاندار اردبیل از افزوده شدن ۱۵ بنگاه اقتصادی اردبیل به مجموع باشگاه هزارتایی ها خبر داد و اظهار کرد: ۵ مورد از این طرح های صنعتی و معدنی امسال افتتاح می شود و استان اردبیل به مجموع باشگاه هزارتایی ها در حوزه اشتغال می پیوندد.

عاملی از تکمیل زنجیره گردشگری و احداث سه هتل پنج ستاره در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این برنامه ریزی ها و تلاش ها برای افزایش سرانه درآمدی مردم استان است که در دولت سیزدهم حرکت جهشی در این بخش آغاز شده است.

در این مراسم از پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش تجلیل شد.

کد خبر 6093878

دیگر خبرها

  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود