Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا- استاندار تهران در آيين افتتاح آبرساني از سد لار به روستاي کلان و پرديس گفت: با اجراي طرح فاضلاب مي توانيم از پسآب صنعتي براي ايجاد و رشد صنايع و به دنبال آن ايجاد اشتغال در پرديس بهره ببريم.

به گزارش ايرنا، محمدحسين مقيمي روز پنجشنبه در حاشيه اين مراسم گفت: تلاش مي کنيم که همزمان با آبرساني و بهره برداري از مسکن مهر در شهرستان پرديس، فاضلاب اين شهرستان هم به بهره برداري برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به فرصت ها و جاذبه هاي سرمايه گذاري در اين شهرستان گفت: پرديس ظرفيت الگو شدن در کشور را دارد و همه ما بايد تلاش کنيم که پرديس محلي براي آسايش و آرامش فکري مردم اين شهرستان باشد.
مدير عامل آب منطقه اي تهران نيز در اين آيين گفت: منابع تامين آب شرب استان تهران تهران سد لار، ماملو، طالقان، امير کبير و لتيان است و بعد از سيستان و بلوچستان فقيرترين به لحاظ منابع آبي است.
رضا بختياري افزود: براي برون رفت از اين بحران در سه بخش تامين، تعامل بخشي و رودخانه ها برنامه ريزي کرديم ولي به دليل مشکلات نتوانستيم طي 35 سال گذشته تاسيسات قديمي تهران را نوسازي کنيم.
وي با اشاره شرايط بحراني دشت هاي استان تهران و فرونشست زمين گفت: اين فرونشست در برخي نقاط براي خطوط راه آهن مشکل ايجاد مي کند بطوريکه در جنوب تهران تا 25 سانتيمتر زمين فرونشسته است.
مدير عامل آب منطقه اي استان تهران با اشاره به ساماندهي رودخانه ها گفت: آزاد سازي و پاکسازي رودخانه ها و راه اندازي ديسپاچينگ ، پايش آنلاين رودخانه هاي تهران براي رصد آلودگي در 11 ايستگاه هر 15 دقيقه رودخانه هاي تهران را کنترل مي کنيم.
وي افزود: در پرديس بارگذاري اضافه جمعيت داريم مسکن مهر و صنايع آلاينده که تنها 10 درصد آنها مجوز دارند در حوزه آبريز ماملو و شهرستان پرديس هستند که براي رفع اين مشکل بايد به دنبال راهکار اساسي باشيم.
شهرستان پرديس با 138 هزار نفر جمعيت در شرق استان تهران واقع شده است. از شرق با دماوند و از غرب با شهرستان تهران مرز مشترک دارد.
تهرام/9441//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای پیشگری از خسارت‌ به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری شامگاه _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد بحران استان، اظهار کرد: با توجه بارش‌ها دو شهرستان اردل و کوهرنگ بالای ۴۰ میلی‌متر بوده همچنین بارندگی‌های را در دو روز آینده در پیش داریم که نیازمند مراقبت بیشتر فرمانداران این دو شهرستان و شهرستان‌های دیگر است.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل کوچ نزدیک است فرمانداران مرزی و مدیران کل منابع طبیعی و امور عشایر در جلساتی با همتای خود در استان خوزستان، برای رعایت تقویم کوچ اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سعی شود که این کوچ به تأخیر بیفتد و در سر موعد خودش یعنی همان ۲۵ اردیبهشت انجام شود، همچنین برای پیشگیری از خسارت به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

حیدری اضافه کرد: نباید هیچ جاده استان اعم از اصلی، روستایی و عشایری مسدود شود، برای جاده‌های که احتمال رانش برای آن‌ها وجود دارد آماده‌باش لازم به دستگاه‌ها زده شود.

وی عنوان کرد: در سه شهرستانی که جمعیت عشایری بالایی وجود دارد اسکان و مواد غذایی مورد نیاز تأمین شود و تمام ظرفیت‌های موجود اعم از سپاه، هلال احمر و مدیریت بحران در این خصوص آماده باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که فرمانداران خسارات وارده را به گزارش کنند، تاکید کرد: ساخت ایستگاه‌های هواشناسی به خصوص در شهرستان بن تسریع شود.

حیدری افزود: با توجه به نزدیکی فصل آبیاری ترمیم کانال‌های آبرسانی کشاورزی انجام شود همچنین مراقبت‌های لازم برای کاهش آسیب به گندم‌زار و شیلات صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که عملیات‌های جاده‌ای تسریع شود و نقاط حادثه خیز بررسی شود، گفت: با توجه به اینکه فردا آخرین روز تعطیلات است و شاهد موج جدیدی از مسافرت‌ها خواهیم بود. پلیس راهور، راهداری، هلال احمر و اورژانس در خصوص تصادفات یک مراقبت ویژه صورت دهند و عوامل خود را تقویت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسؤلیت غرق‌شدگی ها در رودخانه‌ها با هلال احمر است و باید در این خصوص بدون فوت وقت اقدام کند.

کد خبر 750416

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار