Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-04@11:32:50 GMT

تزریق های دردسر ساز

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۱۹۸۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، تزریق بوتاکس و ژل، برای عمل های زیبایی امروزه در میان دختران و بانوان شیرازی عموما زیر 25 سال به امری عادی تبدیل شده است. این موضوع به قدری در شیراز مرسوم شده است که حتی برخی از آرایشگاه های زنانه و پزشکان عمومی و غیر متخصص هم برای کسب درآمد بیشتر به این حوزه وارد شدند و به علت تخفیف در دستمزد، مشتریان بسیاری جذب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير گروه بخش پوست دانشگاه علوم پزشكي شيراز می گوید: هم اکنون شکایات عمده ای که در مركز نظارت دانشگاه علوم پزشكي شيراز به آنها رسیدگی می شود، موضوع بيماراني است كه پس از انجام تزريق بوتاكس و ژل، دچار عوارض مختلف پوستي و زيبايي شده اند.
جوکار ایجاد دانه های قرمز در محل تزریق آمپول، ایجاد کبودی در زیر پوست، افتادگی پلک، دوبینی، اختلال دید، واکنش های حساسیتی به صورت تنگی نفس و تقارن نداشتن ابروها را از مهمترین عوارض تزریق غیر صحیح بوتاکس دانست و ادامه داد: بیشتر این عوارض به علت تزريق ژل هاي تقلبي و حتي تاريخ گذشته اتقاق می افتد.
بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می آید از بین می برد در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد.
مدير گروه بخش پوست دانشگاه علوم پزشكي شيراز با تاكيد بر اينكه هم اينك در شيراز تنها 20 مركز كلينيك تشخيصي پوست و مو وجود دارد، می گوید: در این مراکز خدمات تخصصي ارائه مي شود، اما متاسفانه برخي افراد براي دریافت خدمات ارزان قیمت به اماکن غير رسمي مراجعه می کنند.
در حال حاضر 50 تا 60 پزشك متخصص در شیراز خدمات زيبايي را ارائه می دهند اما در برخی مواقع مشاهده مي شود متقضيان خدمات زيبايي پس از مراجعه به درمانگاه تخصصي بيمارستان شهید فقيهي و مطالبه مبلغ هاي زیاد برای انجام اینگونه جراحی ها از مراجعه به پزشك متخصص صرفنظر و به سراغ افراد سودجويي رفته اند که هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند.
دکتر پیروی یکی از متخصصان پوست ف مو و زیبایی هم می گوید: متقاضيان این نوع خدمات باید بدانند که اقدامات زيبايي، تخصصي و هزينه بر است، بنابراین ارزان بودن این قبیل خدمات بی دلیل نیست.
دکتر حسینی پزشک متخصص زیبایی هم معتقد است برخي از اقدامات زيبايي به نظر ساده مي رسد، اما تصميمی اشتباه مي تواند متقاضي زيبايي را برای يك عمر ناقص و زيبايي خدادادي او را مخدوش کند.
فریدونی بانوی 35 ساله های که از یکی از استان های جنوبی کشور برای جراحی زیبایی به شیراز مراجعه کرده، از اینکه نتوانسته است چهره مورد علاقه خود را پس از عمل زیبایی داشته باشد از پزشک خود شاکی است و می گوید: نداشتن پول زیاد سبب شده برای انجام این عمل سراغ پزشکانی برود که مبلغ کمتری دریافت می کنند اما زیبایی خود را از دست داده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براي جلوگيري از اين نوع سودجويي تدابيري انديشيده است و افراد باید در صورت مشاهده هر گونه تخلف با مراجعه به واحد نظارت و شكايات دانشگاه علوم پزشكي شیراز مشكلات خود را مطرح و پيگيري كنند.
در قانون از سوي وزارت بهداشت تاكيد شده است که انجام هرگونه اقدامات درماني زيبايي توسط غير پزشك ممنوع بوده و افراد غير متخصص اجازه اين کار را ندارند.
بر اساس قانون پزشك موظف است قبل از هرگونه تزریقی به متقاضی، به او مشاوره بدهد و از او بخواهد که برگه رضايت نامه را امضا كند تا نسبت به عوارض احتمالی آگاهی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اولین پست اینستاگرامی نکونام پس از اخراج خطیر؛ چه روز زیبایی + عکس
  • دریچه‌های فاضلاب خیابان ادهم اهواز و دردسر‌های آن برای رانندگان به روایت فیلم
  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • سرخ‌پوست‌ها در بازی پرسپولیس! + عکس
  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سومین گزینه هم پر کشید! دردسر باورنکردنی بایرن مونیخ در انتخاب سرمربی
  • پایان کار خطیر در استقلال؛ 50 میلیارد تومان دردسر آفرین شد!