Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی در پی پیش‌بینی ورود سامانه بارشی جدید به کشور و آمادگی دستگاه های ذیربط اخطاریه‌ای صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این اخطاریه آمده است:

"پیرو اطلاعیه شماره ۱۰۳ در تاریخ دوم اسفند ماه وضعیت هوای مناطق متاثر از سامانه بارشی جدید به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

روز پنجشنبه سوم اسفندماه بارش باران و برف دراستان‌های زنجان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،  بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف همچنین در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، قزوین، اصفهان، فارس، شمال و شرق خوزستان،کرمان، جنوب یزد، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ایلام و برخی مناطق خوزستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه چهارم اسفند ماه بارش برف و باران در استان‌های زنجان، کردستان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، همچنین در کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، قزوین، ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و سمنان و در استان‌های گیلان، ایلام، خوزستان، برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی با رعد و برق خواهیم داشت.

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز شنبه پنجم اسفندماه بارش برف و باران در استان‌های زنجان، کردستان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، در کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود همچنین در استان‌های گیلان، قم، اصفهان، کرمان، یزد، شمال هرمزگان، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس بارش تگرگ خواهیم داشت.

در ادامه این اخطاریه آمده است: با توجه به وزش باد شدید در نیمه شرق کشور روز شنبه برای برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین وضعیت جوی منطقه دنا را طی فردا و پس‌فردا به شرح زیر پیش‌بینی کرده است:

"در حال حاضر در منطقه ابرهای جوششی با ارتفاع پایه ابر حدود ۳۰۰۰پا (۹۱۵ متر) همراه با بارش باران و در  ارتفاعات منطقه بارش برف و با توجه به وزش باد شدید همراه با کولاک برف است. این شرایط تا پایان امروز ادامه خواهد داشت و از اوایل فردا وضعیت هوا به طور موقت بهبود یافته ولی مجددا از بعد از ظهر افزایش ابر (ابرهای سطوح پایین)  و بارش باران و برف در منطقه شروع شده که تا اواخر وقت روز جمعه و صبح شنبه ادامه دارد.

این شرایط به تدریج از صبح شنبه در منطقه تشدید شده و بارش برف همراه با کولاک برف، مه غلیظ برای ارتفاعات منطقه پیش‌بینی می‌شود.  

بر اساس مدل‌های هواشناسی و داده‌های رادیو سوند تراز دمای صفر درجه طی امروز و فردا حدود ۷۰۰ میلی باری (۳ کیلومتری از تراز دریا) خواهد بود. کمینه دما شهر یاسوج صبح فردا  ۳ درجه سیلسیوس و بیشینه دما شهر یاسوج فردا  ۱۱  درجه سیلسیوس پیش‌بینی می‌شود."

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز جمعه نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت) شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالی که برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 849062 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • پیش بینی هواشناسی: تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • هواشناسی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ باران در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • هواشناسی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در اغلب مناطق/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید