Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@10:23:40 GMT

خط و نشان «معاون ترامپ» برای برجام

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۴۴۳۲۷

خط و نشان «معاون ترامپ» برای برجام

ترامپ در روز ۲۱ مهر ماه (۱۳ اکتبر) سال جاری، تحت یکی از قوانین داخلی کشورش که اجرای یک تعهد بین‌المللی به اسم برجام به آن منوط شده، باید کنگره را از پایبندی یا عدم‌پایبندی ایران به برجام مطلع می‌کرد؛ رئیس‌جمهور آمریکا به رغم اطلاع از گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پایبندی کامل ایران به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک، مدعی عدم پایبندی ایران به این توافق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا که امروز در کنگره محافظه‌کاران آمریکا حضور یافته بود، از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورش برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام خبر داد؛ این دومین «عدم تأیید» ترامپ خواهد بود.
ترامپ در روز ۲۱ مهر ماه (۱۳ اکتبر) سال جاری، تحت یکی از قوانین داخلی کشورش که اجرای یک تعهد بین‌المللی به اسم برجام به آن منوط شده، باید کنگره را از پایبندی یا عدم‌پایبندی ایران به برجام مطلع می‌کرد؛ رئیس‌جمهور آمریکا به رغم اطلاع از گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پایبندی کامل ایران به مفاد برنامه جامع اقدام مشترک، مدعی عدم پایبندی ایران به این توافق شد.
ترامپ نامه عدم تأیید را برای کنگره فرستاد تا قانون‌گذاران این کشور، طبق قانون خودساخته‌شان، ظرف ۶۰ روز درباره خروج یا عدم خروج از برجام تصمیم بگیرند؛ تا امروز از تصمیم کنگره خبری نشده است.
مایک پنس امشب در کنگره محافظه‌کاران، به برنامه‌های ترامپ برای سال جاری میلادی اشاره کرد و پس از برشمردن دستاورد‌های اقتصادی و نظامی کشورش، گفت که روند اجرایی شدن قول‌های انتخاباتی ترامپ ادامه خواهد داشت.
سپس نوبت به برنامه سیاست خارجی آمریکا رسید. وی گفت: «آمریکا می‌خواهد باز هم به جایگاه رهبری جهان آزاد برسد.»
مایک پنس سپس در میان تشویق ممتد حاضر، به عملی شدن یکی از قول‌های مهم ترامپ در عرصه روابط خارجی پرداخت و گفت: «روسای جمهور یکی از پس از دیگری قول می‌دادند که سفارتخانه ایالات متحده را به پایتخت محبوب‌ترین متحدمان (یعنی اسرائیل) منتقل کنند، اما این رئیس‌جمهور ترامپ بود که در ۶ دسامبر، این گام تاریخ‌ساز را برداشت.»
پنس سپس به سراغ دشمنان آمریکا رفت و ابتدا از مبارزه با داعش گفت. اسناد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سقوط رقه (پایتخت خودخوانده داعش) در حقیقت، ورود نیرو‌های کرد تحت حمایت آمریکا پس از هلی‌برن داعشی‌ها به بیرون از شهر بوده است. از محل انتقال سران داعش توسط هلی‌کوپتر‌های آمریکایی خبر دقیقی در دست نیست.
پنس سپس به سراغ ایران رفت و گفت: «به بزرگ‌ترین حامی تروریسم دولتی هشدار دادیم؛ ایالات متحده دیگر اقدامات ثبات‌زدای ایران در منطقه را تحمل نخواهد کرد.
مایک به موعد بعدی تأیید یا عدم تأیید پایبندی ایران به برجام یعنی ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) هم اشاره کرد و گفت: «این کشور (آمریکا) دیگر توافق فاجعه‌بار هسته‌ای با ایران را تأیید نخواهد کرد.»
پنس به کره شمالی هم هشدار داد و گفت: «دوره صبر راهبردی ما تمام شده است.»
کره جنوبی که پایتختش با توپ‌های مرزی کره شمالی فقط ۵۵ کیلومتر فاصله دارد و مردمش هم زبان و تاریخی مشترک با مردم همسایه شمالی دارند، در سایه المپیک زمستانی، میزبان ورزشکاران و حتی مقامات ارشد کره شمالی شده تا مشکلاتش با همسایه اتمی شمالی را حل کند.
آمریکا، اما اصلاً از این رویه راضی نیست و در اثنای همین دیپلماسی المپیکی کره جنوبی، اعلام کرد که با همکاری سئول و توکیو، قصد ادامه اعمال فشار بر پیونگ‌یانگ را دارد. کد مطلب: 350986 مرجع : فارس 

کلان‌نگری؛ حقله مفقوده توسعه در مازندران

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

فاطمه(س)؛ الگوی تمام عیار انسانیت در اعصار تاریخ

روسای قوا درگذشت پدر شهیدان عبوری را تسلیت گفتند

چرایی ادامه‌دار بودن فروش اسلحه با وجود کشتار دانش‌آموزان در آمریکا  

بازار همچنان در خواب زمستانی/ خبری از تب‌وتاب بازار شب عید نیست

    خط و نشان «معاون ترامپ» برای برجام اتهام‌زنی مرد عصبانی به کره شمالی طرح جدید انصارالله برای پایان دادن به بحران یمن نتانیاهو: برجام ایران را جسورتر کرده است توضیح وزارت خارجه درخصوص مصاحبه ظریف با شبکه آمریکایی روحانی گفت: صادرات به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد/ آمار گمرک: رشد منفی داشته‌ایم وزیر دولت اصلاحات: با برجام امیدوار شدیم که ۲۵۰ هواپیمای جدید به کشور وارد شود علت قدردانی نوخت از مجلس لاوروف: آتش‌بس در سوریه نباید شامل تروریست‌ها بشود ایهود باراک: نتانیاهو تمام شد صدور کیفرخواست برای عامل شهادت مأموران ناجا سخنان مهم رئیس شورای عالی سیاسی یمن با سران این کشور سرلشکر رضایی: رژیم صهیونیستی کوچکترین اقدامی علیه ایران کند تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم عراقچی: برجام برای ایران منفعت اقتصادی نداشته باشد از آن خارج می‌شویم کُردهای عفرین: فقط به سپاه و ایران اعتماد داریم/ پشت پرده توافق روس‌ها با اردوغان چیست؟ شمخانی: با بانیان آشوب‌های اخیر قاطعانه برخورد خواهد شد واکنش وزیر به اظهارات خادم درمورد رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی پشت پرده تاسیس اولین هنرستان موسیقی توسط رضاخان پشت پرده جنایات دراویش آشوبگر در خیابان پاسداران/ طراحی نقشه عملیات در آمریکا با حضور عناصر نفوذی صدور بیانیه ۲۰۱ نماینده مجلس در محکومیت غائله خیابان پاسداران  

بمباران «صرواح» در مارب یمن از سوی جنگنده‌های سعودی

خط و نشان دوباره عادل الجبیر برای قطری‌ها

پروژه تخریب ایران و زمان تصمیم بزرگ

احتمال وجود مدیر 3 تابعیتی!

آمار تلفات داعشی‌ها در افغانستان

۱۸ شهید در جدیدترین یورش جنگنده‌های سعودی به یمن

ظریف: اقداماتی که صورت می‌دهند حباب روی آب است

عباس: آماده تبادل اراضی مطابق مرزهای ۶۷ هستیم

زمان نشان دادن مشت آهنین همین حالاست

دومین شب مراسم ایام فاطمیه با حضور رهبر انقلاب

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟