Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید برزی مؤلف کتاب حدیث سرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛

به ارائه توضیحاتی پیرامون این کتاب که اخیرا به زیور طبع آراسته شده است پرداخت و بیان کرد: در صدد هستیم تا مجموعه‌ای عرفانی در حوزه اخلاق را منتشر کنیم و حدیث سرو دومین کتاب از این مجموعه است که زیر نظر آیت الله مبشر کاشانی و طبق راهنمایی‌هایی ایشان تألیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: کتاب به صورت پرسش و پاسخ طراحی شده و سؤالات نیز در مورد اخلاق، عرفان و مباحث سلوکی است که در واقع مبانی نظری و عملی سیر و سلوک و فهم احادیث در این زمینه و ... بر پایه آیات و روایات در این کتاب آورده شده است تا بتواند نیاز‌های علاقه‌مندان در این زمینه را پاسخ‌گو باشد.

برزی با اشاره به فصل‌های این کتاب بیان کرد: این کتاب در حدود ۲۰ فصل سامان یافته که عنوان فصل‌ها نیز عبارت از «محاسبه عمر، حق الله و حق‌الناس و طریق جبران آنها»، «انسان کامل طبق روایات»، «چگونگی توسل به معصومان (ع)»، «اذکار و ختومات و شرایط بهره‌گیری از آنها»، «بررسی رهبانیت و اعتکاف در اسلام»، «اولیاء الهی، گفتار، کردار و سیره آنها»، «نماز و مسائل آن»، «حب دنیا و مدح و ذم آن»، «آسیب‌های سلوکی و طریقه رهایی از آنها»، «قرآن و طریق بهره‌گیری از آن»، «توصیه‌های نورانی»، «عشق و محبت به حق»، «اصلاح باطن، مراقبه و محاسبه»، «سلوک عملی»، «مسائل معرفتی»، «رویای صادقه»، «گناه و توبه»، «انسان شناسی عرفانی»، «عوالم غیب و کشف و شهود»، و «نظرات سلوکی» هستند.

وی در ادامه به ارائه توضیحات مختصری پیرامون فصل «انسان کامل» از این کتاب پرداخت و گفت: در این فصل سعی شده که مقام اهل بیت (ع) تبیین شود و با توجه به راهنمایی آن‌ها مقامات انسان کامل را توضیح دهیم و گفته‌ایم که مصداق اتم انسان کامل اهل بیت (ع) هستند و کسانی که در مسیر آن‌ها گام برمی‌دارند و تکامل می‌یابند، انسان متکامل هستند.

برزی بیان کرد: علاوه بر این نظر برخی از بزرگان مانند ابن عربی در مورد انسان کامل که گویی برگرفته از زیارت جامعه کبیره بوده و صحیح بوده است آورده شده و گفته‌ایم که پس از گذشت مدتی این عنوان را به اساتید خود اطلاق کرده‌اند، در واقع گاهی اهل سنت به دلیل دوری از آموزه‌های اهل بیت (ع) در تعیین مصداق اصلی انسان کامل دچار اشتباه شده‌اند و این مطلب آورده شده که همین مسئله یکی از بزرگترین انحرافات در زمینه سلوک بوده است.

مولف «حدیث سرو» بار دیگر با تأکید بر این که این کتاب تحت اشراف علمی آیت الله مبشر کاشانی سامان یافته است تصریح کرد: برای نمونه در همین فصل انسان کامل سؤالات و مسائل به وجود آمده با ایشان مطرح شد و ایشان هم با توجه به این که شاگرد بسیاری از بزرگان اهل معنا بودند طبق آن مبانی و با انجام کار تحقیقاتی مسائل را تبیین کردند، همچنین ایشان دلایل قرآنی و روایی نظرات خود را نیز بیان کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که در بخش اذکار و ختومات در واقع اذکاری مطرح شده که در روایات آمده و اذکار عمومی محسوب می‌شوند، ضمن اینکه هدف دیگر این بوده تا نشان دهیم عرفان اهل بیت (ع) خود دارای سبک مستقل در همه زمینه‌ها و در زمینه‌های عملی و دستورالعمل‌ها بوده و از همه نحله‌های عرفانی در دنیا بی‌نیاز است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر نقش پیشرو و بی‌بدیل در کاهش آلام و رنج انسان‌ها دارد و در کشور ما نیز این نهاد عملکردی شایسته از خود به جا گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله عبدالحسین معزی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل، اظهار داشت: هلال احمر نه تنها در سیل و زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه بلکه در کاهش آلام و درد انسان‌ها بدون شناخت مرز و ثغور ورود پیدا کرده و توانسته مأموریت انسانی خود را به شایستگی انجام دهد.

وی اصول اساسی هلال احمر را در برقراری صلح و سازش و ایجاد فضای وفاق در بین همه انسان‌ها اعلام کرد و گفت: از گذشته تاکنون این نهاد توانسته مأموریت و مسئولیت خود را انجام داده و در این 45 سال نیز با تکیه بر ارزش‌های الهی و اعتقادی زمینه‌ساز خدمات فراوان و ماندگار شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اصالت این مجموعه کرامت انسان به عنوان مخلوق ممتاز الهی است و قطعا احترام به انسان‌ها نتیجه بینش و نگرش ارزشی این مجموعه در همه ابعاد و حوزه‌ها است.

معزی به تلاش فداکارانه نیروهای هلال احمر در حوادث و رخدادهای متعدد اشاره کرد و افزود: هلال احمر در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم شهدایی ممتاز سعی کرده تا به وظیفه ارزشی و انسانی و انقلابی خود عمل کند.

وی به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد اجرای عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق در ضربه زدن به هیمنه استکبار جهانی بودیم که قطعا این حرکت‌ها می‌تواند نمود و نشانی از عزت و سربلندی ملت ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی از بین رفتنی است و قطعاً امت اسلامی پیروز این میدان بوده و حرکت اخیر در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نمودی از این اضمحلال قطعی است.

معزی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی و حامیان آنها در منطقه به خفت و خواری افتادند و جنبش خروشان آغاز شده جوانان دانشجو از آمریکا گرفته تا اروپا و کشورهای منطقه این رژیم را سیل‌آسا به مرز نابودی خواهد کشید.

وی از خیران فعال و کمک‌کننده به مجموعه هلال احمر قدردانی کرده و از جوانان خواست تا با عضویت در این مجموعه به انجام مأموریت ارزشی و انسانی در این نهاد کمک کنند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از زحمات مسئول نمایندگی هلال احمر استان قدردانی و «حجت الاسلام قیامی» به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل معارفه شد.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش