Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بر مساله عدالت بسیار تاکید شد و بعضی از دولت‌ها نیز ادعای عدالت فراوان داشتند اما کارکردها احیانا عادلانه نبود.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره بیانات رهبری در جمع مردم تبریز مبنی بر اینکه "ممکن است فردی از شخص بنده نیز انتقاد داشته باشد اما انتقاد هیچ منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی ندارد" گفت: در انتقاد از مسوولان کشور از جمله رهبری باید توجه داشت انتقاد و یا نقد به معنای سره از ناسره است و کسانی که دست به انتقاد می‌زنند باید نسبت به موضوع کاملا آگاهی و آشنایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقد بیان درستی‌ها و نادرستی‌ها در کنار هم است، گفت: اشخاصی که نقد می‌کنند باید صاحب نظر و اهل فن باشند. فردی که به موضوع آگاهی ندارد نباید نقد کند. به هنگام نقد ما باید ابتدا نقاط و نکات مثبت را مطرح کرده و سپس نقد را بیان کنیم. به طور مثال اگر بخواهیم دولت را نقد کنیم ابتدا باید جنبه‌های مثبت بیان و سپس ایرادات را با نظر کارشناسی بگوییم که این یک نقد منصفانه است.

وی تاکید کرد: هر ناقدی باید به صورت دلسوزانه نقدش را بیان کند حال سوال پیش می‌آید که نقد دلسوزانه چگونه است؟ زمانی می‌توانیم بگوییم که یک نقد دلسوزانه است که لحن نقاد حاکی از دلسوزی باشد و نقاد باید راه‌حل نشان دهد و یاری رساند.

وی تاکید کرد: همه در این نظام باید پاسخگو باشند و در پاسخگویی به سوالات هیچ‌کس مستثنی نیست.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مقام معظم رهبری عنوان کردند ما «در زمینه عدالت عقب هستیم» برای این عقب‌افتادگی چه باید کنیم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران داعیه اسلام ناب محمدی را دارد. اسلام یک دین مبتنی بر عدالت است اصولا انبیای الهی برای این آمده‌اند تا بستر را فراهم کنند که مردم به عدل قیام کنند.

وی با اشاره به این‌که عدالت در درآمد، ثروت، برخورداری از فرصت‌ها باید فراگیر باشد،گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بر مساله عدالت بسیار تاکید شد و بعضی از دولت‌ها نیز ادعای عدالت فراوان داشتند اما کارکردها احیانا عادلانه نبود.

مصباحی مقدم تشریح کرد: علت آن این بود که بعضی از سیاست‌ها ولو بر حسب ظاهر در تصور مدیران و مجریان سیاست در راستای عدالت بود اما کارکردی غیر از این داشت. به طور مثال توزیع یارانه‌ها به ‌گونه‌ای صورت گرفت که عادلانه نبود. این بسیار واضح و روشن است که یارانه را باید به نیازمندان بدهند نه به افراد ثروتمند تعلق بگیرد و از اول هم نحوه پرداخت آن غلط بنا نهاده شد.

وی با بیان اینکه قصد مجریان از توزیع یارانه‌ها عدالت بود اما در اجرای آن خلاف قانون عمل کردند، گفت: قانون اقتضا می‌کرد به تناسب درآمد یارانه به خانوارها تعلق بگیرد نه این‌که همه از یک حق برای برای دریافت یارانه برخوردار باشند. باید یارانه بیشتری به خانواده‌های کم‌درآمد داده شود و خانواده‌هایی با درآمد بیشتر کمتر یارانه بگیرندکه توزیع آن این گونه صورت یارانه باید به تولید کمک می‌کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد بیانات رهبری در مورد مردم‌سالاری و اصل بودن مردم در یک حکومت گفت: اصولا نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظامی است که مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است. حکومت اسلامی بدون وجود رضایت مردم، حمایت و نصرت آنان واقعیت نخواهد یافت.

مصباحی مقدم ادامه داد: بدون مردم برپا کردن حکومت کار دشواری است. پیامبر اکرم و امیرالمومنین هم حکومتشان را بر پایه مردم بنیان‌گذاری کردند. حتی پیامبر چندین بار در طول حکومتش از مردم بیعت گرفت. این یعنی اینکه مردم نقش بسزایی در یک حکومت اسلامی دارند. اعلام می‌کنم که حاضر به مناظره با کسانی هستم که می‌گویند حکومت اسلامی بدون حمایت مردم می‌تواند برپا شود.
27215

کلید واژه‌ها : دولت دهم - غلامرضا مصباحی مقدم - آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب - محمود احمدی‌ نژاد -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۴۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟