Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: با تحلیل مسائل پیش رو آرمان های مردم از ایجاد انقلاب اسلامی در سال 57 و درصد تحقق آن روشن می شود و نقشه راه مسئولان و مدیران را برای برطرف کردن ضعف و تقویت نقاط قوت بیان می کند.
وی گفت: مردم ما انقلاب نکردند که فقط افراد عوض شوند بلکه انقلاب ما انقلاب ارزش ها بود پس آنچه که باید تغییر کند، فرهنگ هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: مردم ایران در سال 57 سلسله ای را ساقط کردند که وابسته با نظام ستمشاهی، اهل تاج و تخت و مالک بیت المال بود و برای حفظ آن بخش های مختلفی از خاکش را از دست داد.
وی گفت: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، خود و دست اندرکاران ملت را خدمتگزاران آنها می دانست و امروز با رهنمودهای مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی 40 ساله شده و درخت انقلاب به ثمر نشسته است اما برای حفظ آن باید تمام مردم به ویژه مسئولان خود را در مسیر انقلاب قرار دهند.

** انقلابی گری مردم و مسئولان
وی مردم و مسئولان را به انقلابی گری دعوت کرد و افزود: مدیر انقلابی واقعی کسی است که با مردم رو در رو صحبت کند، حرف آنها را بشوند و با آنها همدردی کند تا عزت و احترام مردمش حفظ شود.
حجت الاسلام مختاری پنهان شدن برخی مسئولان پشت درهای بسته را جزو رفتارهای ضد انقلابی دانست و گفت: این رفتارها برای ملت ما قابل تحمل نیست و جزو روحیه های اشرافی گری است.
وی اظهار کرد: تحلیل اوضاع کشور موجب ایجاد آرامش و آسایش در مردم می شود و از طرفی زمینه سوء استفاده دشمن، با آگاهی بیشتر مردم کاهش می یابد.
وی گفت: انقلابی گری یعنی اینکه از نظام و انقلاب توقع مطلق نداشته باشیم، ادعا نمی کنیم که انقلاب 100 درصد خواسته ها را حل کرده اما در مقایسه با گذشته ثمرات خوبی را در پی داشته که اگر باز هم به سال 57 برگردیم حتما با رژیم ستمشاهی مبارزه خواهیم کرد زیرا انقلاب ما اسلامی بود و مدیران باید سعی کنند که مشکلات پیش رو را با تکیه به موازین اسلامی حل کنند.
امام جمعه موقت بیرجند پیروزی جبهه مقاومت را از برکت های انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: وجود عده ای نااهل در هر مکانی اجتناب ناپذیر است و انقلابیون باید به فکر چیدن شاخه های نفوذ در انقلاب اسلامی باشند.
وی یادآور شد: کشور ما در مرحله خصومت اقتصادی از سوی کشورهای معاند است و آنها از هیچ تلاشی برای ایستا کردن انقلاب چشم پوشی نمی کنند پس وظیفه ماست طوری رفتار کنیم همانگونه که در این 40 سال هیج غلطی نتوانسته اند بکنند همواره سرافکنده باشند.

** علت سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج پیگیری شود
حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج برای مردم ایران بسیار دردناک بود و مسئولان مربوطه باید تمام تلاش خود را برای پیگیری علت این حادثه انجام دهند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برف و بوران، روند برگرداندن جنازه ها را کند کرده اما باید به جد به دنبال جعبه سیاه هواپیما بود که اگر قصور احتمالی باعث ایجاد این حادثه باشد مورد برخورد قاطعانه قرار گیرد.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه این حادثه به وجود آمده و قابل برگشت نیست، عنوان کرد: مسئولان باید در نظر داشته باشند که عده زیادی از هموطنانمان داغدار شده اند و باید تمام تلاش خود را به کار گیرند که حوادث اینچنینی به وجود نیاید.

** حمایت قاطع مردم از نیروی انتظامی
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مردم ایران قاطعانه از نیروی انتظامی حمایت می کنند افزود: رفتار بی شرمانه عده ای اخلالگر در خیابان پاسداران تهران را محکوم و از نحوه مدیریت حادثه توسط نیروی انتظامی قدردانی می کنیم.
وی گفت: در این حادثه عده ای از مزدوران وابسته به یک فرقه خاص انحرافی از صبر و حوصله نیروی انتظامی سوء استفاده کردند و تعدادی از هموطنان زحمتکش ما را در نیروی انتظامی و بسیج به شهادت رساندند.
حجت الاسلام مختاری نیروی انتظامی را نیرویی شجاع و مقتدر دانست و گفت: مسئولان و فرماندهان باید با تدبیر موقعیتی را فراهم کنند که با قدرت جلوی اخلال گران بایستند.
وی با بیان اینکه تا کی باید نیروهای ارزشی ما به شهادت برسند تصریح کرد: ما حمایت قاطع خود را از نیروی انتظامی در برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنیت کشور اعلام می کنیم.
وی همچنین از اقدام های بی شائبه نیروی انتظامی خراسان جنوبی در برخورد با اخلالگران فرهنگی و مفسدان اخلاقی قدردانی کرد و از دادگستری استان خواست تا کمال همکاری را با نیروی انتظامی داشته باشند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خصوص بحث حجاب گفت: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده اما آنچه مهم تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آن ها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که 45 سال است در معرض تهاجمات و تحریم های پیوسته دشمن هستند اما نه تنها عقب ننشسته اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان داری می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می کنید اما پیش از این ها، در دفاع مقدس بود که جهان درک کرد ایرانی ها حتی اگر هم با گوشت و پوست باشد اما در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی کنند.

وی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام(ره) می گفتند شما با چه قدرتی می خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده ایم و شنیده اید، یکبار دیگر در خیابان های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد. امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود. وقتی بینش های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم ها متوجه زرق و برق جریان های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت.

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

 علم الهدی گفت: اینکه شما بنده را ببینید و بابت حضور بانوان بدحجاب در بافت پیرامون حرم گلایه کنید، این همان منطق مشتری مداری است. عزیز من، فقط به گفتن ما نیست بلکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند. از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه های اجرای فرهنگ را بپردازد چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

وی بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می شود.

امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیم. به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، موردتکرار مستمر قرار می گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند. این چه بساطی است؟ رهبری می فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

وی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل های مردمی همت کنند تا افراد از جریان های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند. این مبنای کلام و عمل است اما گاهی اوقات حرکت های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می شود که وقتی پیگیر می شویم، جواب می دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می خواهید به بهانه پرکردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مثلاً همین اواخر، اینکه پیوسته بر بازگشت عناصر ناپاک، ضدانقلاب و خارج نشین تأکید می شود، این از همان مصادیق تحریف است. وقتی هم که سوال می کنیم می گویند به خاطر جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با آوردن اینها جذب می شود، نه جذب شما بلکه جذب همین افراد می شود. این چه منطقی است که شما دارید؟

وی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت ها و جریان های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم برپایه دستگاه های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه های مختلف شود.

دیگر خبرها

  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند