Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که از ابتدای عملیات «شاخه زیتون» تا کنون، 415 کیلومتر مربع از منطقه عفرین به کنترل نیروهای ترکیه و همپیمانانش درآمده است.

اردوغان طی سخنرانی در جمع سران استانی حزب عدالت و توسعه (آ.ک.پ) گفت: «تا صبح امروز 1873 تروریست از پای درآمده و 415 کیلومتر مربع (از منطقه عفرین) تحت کنترل ما قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1000 روستا از دست تروریست‌ها آزاد شده است.»

وی با بیان اینکه هدف عملیات‌های نظامی ترکیه در شمال سوریه، بازگرداندن 3.5 میلیون آواره سوری حاضر در ترکیه به خانه‌هایشان است، توضیح داد: «تابستان امسال برای تروریست‌ها و حامیانشان بسیار سوزان خواهد بود.»

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر اینکه مرحله بعدی شاخه زیتون به دلیل پاکسازی بلندی‌های استراتژیک از شبه‌نظامیان کُرد، سریعتر پیش خواهد رفت، افزود: «بعد از محاصره کردن مرکز شهر عفرین، عملیات (شاخه زیتون) با استراتژی جدید پیش خواهد رفت.»

اردوغان درباره این استراتژی جدید توضیح داد که بعد از عفرین، به سراغ شهر منبج خواهند رفت و پس از پاکسازی آن از نیروهای کُرد، ارتش ترکیه غرب رودخانه فرات را به کنترل خود درمی‌آورد.

وی سپس با لحنی کنایه‌آمیز به روسیه گفت: «روز گذشته وزیر دفاع یکی از این کشورها گفت از دیدن کشته شدن غیرنظامیان (در عفرین) ناراحت است. شما از کشته شدن روزانه صدها نفر در غوطه شرقی ناراحت نمی‌شوید اکنون از نبرد ما با تروریست‌ها ناراحت هستید.»

ارتش ترکیه پیشتر از هدف قرار دادن کاروانی شامل 30 تا 40 خودروی نظامی متعلق به ی.پ.گ در جنوب عفرین که قصد رساندن سلاح و مهمات به نیروهای حاضر در این شهر را داشتند، خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

ترکیه شاخه زیتون را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از 90 راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه باعث کشته و زخمی شدن بیش از 120 نفر شده است. همچنین تا کنون 33 نظامی ترکیه کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

ادعاهای اردوغان در حالی است که در عرصه میدانی ترکیه عملا تا کنون به غیر از حملات هوایی و توپخانه‌ای نتوانسته موفقیت چندانی در جبهه عفرین به دست بیاورد و فعلا در حد اشغال چند تپه و روستا پیشرفت داشته است. حملاتی که به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، 150 غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و 300 مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر