Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پس از پرتاب يک موشک فالکون 9 کمپاني اسپيس اکس تلاش کرد براي نخستين بار و با استفاده از يک تور بزرگ که در بالاي يک کشتي نصب شده بود قطعه اي از کلاهک محافظ اين راکت را در هوا بگيرد. تلاشي که البته با موفقيت همراه نبود و قطعه مذکور بدون آسيب درون اقيانوس سقوط کرد.
کلاهک مذکور قطعه اي مخروطي شکل است که در نوک راکت نصب مي شود و محموله نصب شده در بالاي آن را در هنگام پرتاب و اوج گرفتن در آسمان محافظت مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين بخش پس از رسيدن راکت به نقطه اي خاص از جو و پايان شتاب گيري آن، به دو نيم شده و از بدنه جدا مي شود و در نهايت با چتر نجات روي زمين فرود مي آيد.
به طور معمول کلاهک هاي محافظ يک بار مصرف هستند، اما اسپيس ايکس قصد دارد به اين روند پايان دهد. ايلان ماسک در مصاحبه اي گفته بود: «اگر 6 ميليون دلار از پول شما داخل جعبه اي در حال سقوط به درون اقيانوس باشد، آيا شما براي گرفتنش تلاش نمي کرديد؟» بدين منظور اسپيس اکس توري بسيار بزرگ را در بالاي يک کشتي با نام «آقاي استيون» نصب کرده تا بتواند يک نيمه از کلاهک مورد بحث را در هوا بگيرد.

البته ماسک در پستي در صفحه اينستاگرام خود با انتشار عکسي اعلام کرد که اين تلاش در بار اول ناموفق بوده و همان طور که در تصوير مشاهده مي کنيد قطعه مذکور در دريا سقوط کرده است. گرچه به نظر مي رسد آسيب خاصي به آن وارد نشده باشد.
طبق توضيحات مديرعامل اسپيس اکس محاسبات فرود آن طور که بايد دقيق نبوده اند و قطعه مورد بحث چند صد متر آن طرف تر از محل مورد انتظار به درون دريا افتاده است. او مي گويد که احتمالاً با تغيير در ساختار چترهاي فرود بتوان به نتيجه اي بهتر دست يافت.

لازم به ذکر است که سقوط در دريا گرچه آسيب فيزيکي خاصي به بدنه کلاهک محافظ راکت ها وارد نمي کند، اما نمک و ساير مواد شيميايي موجود در آب اقيانوس سبب غير قابل استفاده بودن آن خواهد شد. حدود دو ماه قبل بود که يکي از موشک هاي فالکون 9 اسپيس اکس به جاي سکوي فرود، بدون آسيب در اقيانوس افتاد. اما پس از بيرون کشيدنش از آب دريا مشخص شد که ديگر قابل استفاده نيست.
ماسک معتقد است که حداکثر تا شش ماه آيند شرکتش موفق خواهد شد نخستين قطعه از کلاهک محافظ موشک هايش را پيش از افتادن در آب بگيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟/ +عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، گردان‌های قسام پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی با حضور گروهان‌های قدس، نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

راکت های ۱۱۴ میلی متری رجوم دو تا سه کیلوگرم وزن دارند و بر همین اساس حمل و جابجایی آنها در میدان نبرد با سهولت همراه است. در واقع یکی از مزیت های راهبردی این سامانه امکان جابجایی سریع آن بر اساس اهداف دشمن متخاصم است.

سامانه راکتی رجوم از سامانه های نسبتا جدید در اختیار گردان های عزالدین قسام است که در آن برای هدف قرار دادن استحکامات و تجمع نظامیان صهیونیست استفاده می کند.

این سامانه بیشتر در نبردهای نزدیک زمینی و چریکی کاربرد دارد و برد مفید آن به ۸ الی ۹ کیلومتر می رسد.

سامانه راکتی رجوم متشکل از ۵ لوله پرتابی است که در سه ردیف در کنار هم قرار می گیرند و هر سامانه توان پرتاب ۱۵ راکت را دارد.

این سامانه می تواند در هر دقیقه ۱۵ الی ۲۰ راکت را به سوی اهداف متخاصم پرتاب کند و از این حیث دارای قدرت عملکری مناسبی است.

منابع عبری اذعان کردند که در حمله دو مرحله ای امروز قسام با استفاده از سامانه راکتی رجوم دستکم پنج نظامی صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

کد خبر 6097525 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • آونروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟ +عکس
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟/ +عکس
  • تصاویری از محل اصابت راکت‌های حزب‌الله به کریمات شمونه | ویدئو
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • (ویدئو) تلاش ناموفق دختر آمریکایی برای عبور از آب‌گرفتگی با خودرو
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • تلاش سعید جلیلی برای گرفتن عکس یادگاری با فیدل کاسترو | تصویر