Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما- به سرپرستي عباس کاظمي دومين کنسرت مرواي نيک در روز نهم اسفندماه در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود. اين برنامه اولين رسيتال گروهي پيانوي کلاسيک براي گروه سني کودکان و نوجوانان (زير 18 سال) است که در آن قطعاتي از بتهوون، شوپن، موتسارت، موشکوفسکي و باخ اجرا مي‌شود.
اين گروه در سال هاي 95 و 96 در فستيوال موسيقي يونان شرکت کرده و بين شرکت کنندگان از کشور هاي روسيه، چين، يونان، ايتاليا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. 3 نفر از شرکت کنندگان مقام هاي دوم، سوم و چهارم رادريافت کردند. در سال 97 نفرات برتر فستيوال بين‌المللي يونان به ايران دعوت شده اند و اجراي مشترکي بين آنها و اعضاي گروه مرواي نيک خواهند داشت. سال گذشته اولين کنسرت اين گروه همراه با يک کوارتت زهي برگزار شده بود که به صورت کامل به اجراي موسيقي کلاسيک اختصاص داشت و با استقبال خوب مواجه شد.
گروه موسيقي «مرواي نيک» به‌منظور ارتقاي سطح کيفي موسيقايي در زمينه نوازندگي پيانو و همچنين حمايت از نوازندگان نوجوان بااستعداد ساز پيانو تشکيل شده است. اين گروه موسيقي که سابقه حضور در فستيوال بين‌المللي "لوتراکي" يونان را در کارنامه هنري خود دارد، تا کنون اجراهاي بسياري را براي هنرمندان به‌منظور آشنايي هرچه بيشتر با استانداردهاي جهاني در زمينه نواختن پيانو داشته است.
در برنامه اين گروه شرکت در مستر کلاس هلند و گذراندن دوره نزد اساتيد بين المللي است.
نوازندگان کنسرت مرواي نيک عبارتند از: امير حسين مهدويه، اميرعلي محمودي، آرينا يارقلي، خرم بانو عسکري، زهرا يگانه راد، غزل امام، يلدا موسوي، تارا مقدم، نيلوفر مرتضوي، مهرآذين ملک قاسمي، سارا قريشي، سوگند فرهادي، عليرضا احساني فر، ساميار نصيري، روناک موسوي، سام هنري، مليکا نراقي و درين حاج سيد جوادي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نسخه صوتی کتاب «داستان‌های پارسی» به‌تازگی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و انتشارات تاکسیدفتیس و سامانه صدای کتاب (bookvoice) در یونان منتشر شده است.

«داستان‌های پارسی» شامل ۹ داستان اصیل و فولکلور ایرانی برای رده سنی ۵ تا ۱۱ سال است در جولای ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹) توسط انتشارات تاکسیدفتیس به زبان یونانی منتشر شد.

این کتاب که مقدمه‌ای از میخالیس مراکلیس، شخصیت نام آشنای حوزه داستانشناسی یونان را نیز در خود دارد، ضمن سادگی مفاهیم غنی فرهنگ و هنر ایرانی را به کودکان این کشور بیان می‌کند.

نسخه صوتی کتاب مذکور با صدا و روایت هنرپیشه نام آشنای یونانی پانایوتیس بویوریس، بازیگر سینما و تلویزیون یونان و از بازیگران خارجی سریال سلمان فارسی در سامانه شناخته شده کتاب‌های گویا در یونان منتشر و از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳ در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

نسخه صوتی این کتاب در یک ساعت و دو دقیقه تهیه و در استودیوی حرفه‌ای ضبط و تدوین شده است. علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات ایران و کودکان و نوجوانان یونانی می‌توانند نسخه صوتی داستان‌های پارسی را بارگیری کرده و به این گنجینه ارزشمند ادبی دسترسی پیدا کنند و کودکانشان با ادبیات غنی ایرانی اسلامی آشنا شوند.

سامانه صدای کتاب (bookvoice) به عنوان معتبرترین مرجع کتاب‌های صوتی در یونان، با همکاری هنرمندان برجسته این کشور، همواره در تلاش است تا تجربه‌ای شنیدنی و لذت‌بخش را برای مخاطبان خود رقم زند. این سامانه دارای یک سایت رسمی و برنامه‌های کاربردی برای سیستم عامل اندروید و iOS است.

کد خبر 6094349 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس