Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی از وجود نرده‌های جداکننده مسئولان و مردم در نماز جعه تهران انتقاد کرد.به گزارش بلاغ، پس از آنکه امام جمعه تبریز و ائمه جمعه چند شهر دیگر دستور به برداشتن نرده میان مردم و مسئولان در این مراسم عبادی سیاسی شدند، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران از وجود نرده‌های جداکننده مسئولان و مردم در نماز جمعه تهران انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد حسین صبوری» نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران طی سخنانی اظهار داشت: نماز جمعه در سراسر کشور تبدیل به مراسم تقویم‌خوانی و بیان سخنان خنثی و بی‌اثر شده است.

    بیشتر بخوانید: چرا اقدام امام جمعه تبریز مورد توجه قرار گرفت؟ بعد از نرده‌ها؛ نوبت حذف چه چیزهایی است؟ دلیل محبوبیت امام جمعه جدید تبریز چیست؟ +فیلم

وی افزود: وقتی خطبای نماز جمعه این مراسم را به جای مراسمی عبادی سیاسی به برنامه‌ای بی‌روح تبدیل کنند ماهیت نماز جمعه زیر سوال می‌رود. البته در هفته‌های اخیر اتفاقات خوبی افتاده است که در رسانه‌ها می‌توان به برداشته شدن نرده‌های میان مردم و مسئولین در برخی از شهرها اشاره کرد اما هنوز در تهران شاهد وجود نرده‌هایی میان مسئولین و مردم هستیم.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به مسئولین گفت: اگر از ترور و سوءقصد می‌ترسید که جایگاه اختصاصی برای خود ایجاد کرده‌اید در این صورت دلیلی ندارد که مسئولیت قبول کنید. افرادی که در آن سوی نرده‌ها هستند، چه اقدام متفاوتی انجام داده‌اند که باید میان آنها با مردم فاصله ایجاد شده باشد.

صبوری با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه درباره انتشار لیست قضات متخلف گفت: رئیس قوه قضائیه 5 بهمن‌ماه سال جاری در برنامه‌ای گفتند که اسامی قضات متخلف را اعلام خواهند کرد که از موعد آن وعده 30 روز می‌گذرد ولی هیچ لیستی از سوی قوه قضائیه تاکنون منتشر نشده است.

وی افزود: در کشور لازم است که شفافیت از سوی مسئولین از یک نقطه آغاز شود که موضوع اشاره شده توسط رئیس قوه قضائیه می‌توانست شروع خوبی برای شفافیت در میان مسئولین باشد.

نماینده جنبش  عدالتخواه دانشجویی گفت: حرف خوب در جامعه ما زیاد زده می‌شود اما فقط حرف خوب است، به طور مثال قانونی توسط نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه گنجانده شده بود که براساس آن باید سامانه‌ای توسط دولت طراحی می‌شد که تمامی مردم بتوانند حقوق و مزایای مسئولین و خانواده آنها را در این سامانه مشاهده کنند. در حال حاضر تنها 26 روز تا پایان سال 96 باقی مانده اما هنوز هیچ اقدامی از سوی دولت در این رابطه انجام نگرفته است.

صبوری تاکید کرد: با این وضعیت اگر باز هم در آینده شاهد دریافت حقوق‌های نجومی از سوی مسئولین بودیم جای تعجب نیست چرا که دولت هیچ همتی برای حل این موضوع نداشته و ندارد.

وی با اشاره به عدم انتقادپذیری مسئولین گفت: مساله دیگری که به پاشنه آشیل نظام تبدیل شده بحث نقدپذیری  مسئولین در جامعه است. نباید به اسم ولایت و به اسم مصلحت جلوی هر نوع حرکت انقلابی و اصلاح‌گرایانه در جامعه را گرفت. چه ایرادی دارد اگر بنده سوال کنم فلان کاندیدا چه میزان برای حضور در انتخابات هزینه کرده است.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: چطور می‌شود رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام می‌کنند که مردم ایشان را نقد کنند ولی نقد منصوبان به رهبری جرم تلقی شود. چرا وقتی حضرت آقا خودشان به صراحت می‌فرمایند شما بروید و از روند کار دستگاه‌های مختلف بازدید کنید این اقدام از سوی دستگاه‌ها جرم محسوب می‌شود.

به گفته صبوری این انتظار از مسئولین می‌رود که خودشان در مراسم نماز جمعه حضور پیدا کرده و با صراحت و بدون واسطه گزارش کاری از عملکرد خود به مردم بدهند.

وی خطاب به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: درخواست ما از آقای حاج علی اکبری این است که نظارت دقیق‌تری بر عملکرد ائمه جمعه در سراسر کشور داشته باشد و اینگونه نشود که به جای آنکه یک امام جمعه حامی جوانان انقلابی در شهرهای مختلف باشد تبدیل به جدی‌ترین رقیب آنها و مانع بروز حرف‌های آنها شود.

نماینده جنبش  عدالتخواه دانشجویی با انتقاد از عملکرد صداوسیما تصریح کرد: تریبون‌های عمومی مانند نماز جمعه و بویژه صداوسیما نباید متعلق به طبقه خاص باشد و مردم احساس کنند که تنها  سخنان طبقه خاص در صداوسیما گفته می‌شود.

صبوری افزود: متاسفانه صداوسیما وابستگی مالی مستقیم به دولت دارد که این موضوع باعث شده سیاستگذاری صداوسیما اقتصادی شده و محور عملکردش بر پایه سود اقتصادی باشد که این رویکرد منجر شده تا صداوسیما روز به روز محافظه‌کارتر شده و از مردم فاصله بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: عامل اصلی به وجود آمدن شبکه‌های مجازی ضدنظام که بعضا برای نظام مشکل‌ساز می‌شوند همین محافظه‌کاری صداوسیما است، اگر صداوسیما راه را بر هر نوع نقدی از جمله نقد منصفانه نمی‌بست ما شاهد این وضعیت نبودیم که در اغتشاشات اخیر کشور یک عده ضدانقلاب تبدیل به دایه مهربانتر از مادر برای نظام شوند.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: رهبری در سخنان اخیرشان اعلام کردند که ما در بحث عدالت عقب هستیم، چرا ما باید در بحث عدالت پس از گذشت 4 دهه از انقلاب که اصلی‌ترین شعار ما بود عقب باشیم.

صبوری ادامه داد: مانع اصلی برقراری عدالت در کشور حاکم شدن نگاه اشرافی در اداره جامعه است. متاسفانه امروز در نظامات تصمیم‌گیری کشور جریانی نفوذ کرده که هدف آن  انتفاع اقلیت خاصی در کشور است.

وی گفت: وقتی افرادی که ذینفع در یک تصمیم‌گیری باشند خود در صدر تصمیم‌گیران باشند این مساله منافع اکثریت را تامین نخواهد کرد که این مساله در بحث بانکداری و بخش سلامت به وضوح قابل مشاهده است.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: البته باید این نکته را عرض کنم که عدالتخواهی ما سیاسی نیست و میان کسی که برای احقاق حق مظلومان تلاش می‌کند با کسی که هدفش صرفا سیاسی کاری است تفاوت‌های زیادی وجود دارد، ما به دنبال اصلاح ضعف‌ها و نقاط مفسده‌انگیز نظام در چارچوب حفظ نظام هستیم.

کد مطلب: 351218 مرجع : تسنیم 

آیا این اقتصاد، مقاومتی است؟!/ مسئولان به‌جای وعده عمل کنند

کلان‌نگری؛ حقله مفقوده توسعه در مازندران

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تیغه دولبه برای کودکان/ نظارت دقیق به‌جای ممانعت مطلق

مشکلات کشور با راه‌حل‌های یک خطی درست نمی‌شود/ قدرت‌های غربی جرات حمله نظامی به ایران را ندارند

به لیلا بگو هوووو بکشه

اقتدار ایران رویاهای دشمنان را به کابوس تبدیل کرد/ گردان مسلم خط‌شکن سخت‌ترین محورهای عملیاتی بود

    وضعیت عادی هواپیمای آسمان 4 دقیقه قبل از سقوط درخواست چاووش اوغلو از ایران و روسیه انتقاد از وجود نرده‌های جداکننده مسئولان و مردم حزب‌الله سکوهای گازی اسرائیل را کوه آتش می‌کند کمپین خداپسندانه وزیر ارتباطات برای زلزله‌زدگان اعتراف ائتلاف عربستان به بمباران خودرو «برنامه غذای جهانی» جامعه مدرسین: قاطعانه با آشوب‌طلبان برخورد شود زلزله‌زدگان کرمانشاه نیازمند توجه بیشتری هستند/ قوه قضاییه با عاملان جنایت پاسداران برخورد قاطع کند نامه‌ محرمانه حریری به آیت‌الله سیستانی نگرانی ترامپ از شعار «مرگ بر آمریکا» اروپا آمریکا را پایبند اجرای برجام کند تذکر قاضی سراج به شهرداری تهران کشته و زخمی شدن 50 مزدور سعودی در مرز یمن وقوع آتش سوزی شدید در آپارتمانی در ایالت کالیفرنیا آیا رئیس جمهور به دنا سفر می کند؟ کره شمالی: دبیرکل سازمان ملل نوکر آمریکاست انتقاد نماینده روسیه در سازمان ملل به طرح آتش بس چه تعداد آلمانی عضو داعش در سوریه و عراق کشته شدند؟ آمریکا به عراق درخصوص خرید «اس400» هشدار داد اتهام‌های جدید علیه رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ  

پروژه تخریب ایران و زمان تصمیم بزرگ

بمباران «صرواح» در مارب یمن از سوی جنگنده‌های سعودی

خط و نشان دوباره عادل الجبیر برای قطری‌ها

ظریف: اقداماتی که صورت می‌دهند حباب روی آب است

عباس: آماده تبادل اراضی مطابق مرزهای ۶۷ هستیم

۲ شرط آمریکا برای طالبان

زمان نشان دادن مشت آهنین همین حالاست

دومین شب مراسم ایام فاطمیه با حضور رهبر انقلاب

نتیجه جایزه دادن سلبریتی ها به جنایتکاران چیست؟

تحریم محصولاتی که ترویج فرقه ضاله می‌کنند

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس

امام جمعه بخش مرکزی یزد با انتقاد از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس گفت: این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا اظهار داشت: در بیش از یکصد دانشگاه در آمریکا حمایت‌های علنی از مردم مظلوم غزه در حال صورت گرفتن است که این خود جای شگفتی دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز در این دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاهی برگزار شده است که بزرگی این اتفاقات در حالی که این افراد زیر بمباران تبلیغات اسلام‌هراسی قرار دارند، چیز کمی نیست.

مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

مدرسی با بیان اینکه دولت‌های غربی در حال سرکوب دانشجویان و اساتید هستند، گفت: این اقدام نشانه ترس عمومی دولت آمریکاست و کار این دولت به جایی رسیده که در درون کشور خود نیز دست به اقدامات سرکوبگرانه و ضدبشری می‌زند.

وی ادامه داد: عمده مطالبات این دانشجویان و اساتید حمایت از مردم مظلوم غزه است و اعلام دارند که باید این نسل‌کشی انسانی در غزه متوقف شود و امکانات مورد نیاز به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داده نشود و وتو صورت نگیرد.

مدرسی با اشاره به دلیل دیگر سرکوب دانشجویان آمریکایی بیان کرد: آمریکا فرزند نامشروع خود، رژیم غاصب صهیونیستی را در حال سقوط می‌بینند و تمام ملاحظات را کنار گذاشتند و روی حقیقی خود را نشان دادند و باید از رسانه‌های وابسته به غرب سوال کرد که چرا خبری از دانشجویان آمریکایی در این رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و چرا سکوت اختیار کردید؟.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اختلافات بین بازار و دارایی افزود: قشر بازاری ما همواره حامی انقلاب بودند و هستند و مسئولان باید نسبت به این قشر حمایت‌های لازم را انجام دهند و باتوجه به شعار سال و اهمیت بازاریان در بخش توزیعی در عرصه بهبود تولید باید به این قشر کمک کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از این شرایط سوءاستفاده کند، ادامه داد: باید مراقب بود تا دشمن از شرایط نتواند بهره ببرد و به نفع خود استفاده کند.

وی با اشاره به پرونده مشروب‌خوری در فارس تصریح کرد: متاسفانه جمعی از تحصیل‌کنندگان رشته پزشکی به این مورد مبتلا شدند که این خود نکته غم‌باری است و خود پزشکان مضرات این مورد را می‌دانند و جای سئوال است که چرا اقدام به خوردن مشروب کردند.

مدرسی ادامه داد: دشمن در تمام اقشار ما به‌ویژه قشر تحصیل کرده نفوذ کرده است و این عادی شدن خوردن مشروب باید مورد توجه وزارت بهداشت و مسئولان جامعه پزشکی قرار گیرد و نظارت و پالایش در این زمینه صورت گیرد و با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • انتقاد آیت‌الله مدرسی از مشروب‌خوری برخی پزشکان در فارس
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد