Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ سید حسین راسخی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان یزد در محل دانشگاه یزد با تأکید بر اینکه جشنواره ادبی هنری رویش به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ادبی هنری در سطح دانشگاه‌های استان به دنبال شناسایی دانشجویان مستعد و توانمند در عرصه‌های هنری و فرهنگی و تربیت آن‌ها به‌عنوان کادر تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها در کنار پرداختن به مسائل علمی باید بیشتر به مقوله مهم هنر و فرهنگ توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول بسیج دانشجویی با اشاره به نقش قشر دانشجو در پیشبرد اهداف نظام و تعالی و رشد جامعه یادآور شد: توانمند کردن این قشر در عرصه‌های مختلف ازجمله مباحث فرهنگی و هنری از وظایف مسئولین ذی‌ربط است که باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

راسخی در ادامه با تأکید به جایگاه مهم هنر و رسانه در دنیای امروز و نقش این ابزار‌ها در عرصه‌های مختلف، سیاسی و اجتماعی، یادآور شد: در تلقی اسلامی هنر در خدمت معرفت افزایی جامعه و سوق دادن آن به سمت تعالی و معنویت است، اما در غرب هنر صرفاً جنبه مادی پیداکرده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره ادبی هنری رویش که محور آن هنر اسلامی و ارزشی است، ترویج و تعالی فضای هنر انقلابی را به دنبال دارد، اظهار داشت: علاوه بر این دانشجویان متعهد و هنرمند در چنین فضایی فرصت پیدا می‌کنند تا هم استعداد‌های خود را به نمایش بگذارند و هم رشد پیدا کنند.

گفتنی است جشنواره ادبی هنری رویش به همت بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های استان یزد برگزار شده و علاقه‌مندان جهت مشاهده آثار هنری متنوع ارسال شده توسط دانشجویان یزدی به این جشنواره تا ۷ اسفند ماه می‌توانند به محل برگزاری این جشنواره در دانشگاه یزد مراجعه کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه اصولگرا نوشت: آنچه امروز در قالب معضل بدحجابی و رواج سبک زندگی غربی در جامعه مشاهده می‌کنیم محصول ضعف در عملکرد دستگاه‌های فرهنگی - تربیتی است که سهم مهمی را هم باید برای مجموعه آموزش و پرورش کنار گذاشت. بدون شک ما در مرحله تربیت با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که آفتی اینچنینی گریبانگیر دختران و پسران این سرزمین شده است.

در نظام تربیتی شایسته تراز انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین باید به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی نوجوانان ما به سن انتخاب می‌رسند، بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غیراسلامی، سبک زندگی اسلامی را با اختیار و انتخاب خود برگزینند. اگر چنین نشد، فرزند ما یا به اجبار و از ترس خانواده مجبور به انتخاب پوشش اسلامی خواهد شد یا به اجبار قانون و پلیس و دستگاه قهریه مجبور به رعایت خواهد گردید که این دو اعتبار چندانی ندارد، چراکه در اولین فرصت که از جبر خانوادگی رهایی یابد، از حجاب اسلامی فاصله خواهد گرفت یا آنجا که پلیس و اجبار نباشد، قانون را زیرپا خواهد گذاشت و کشف حجاب خواهدکرد.

طبیعی است وقتی آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌ها و مراجع فرهنگی از انجام وظیفه تربیتی خود آن گونه که باید سربلند بیرون نیایند، به اجبار این دستگاه انتظامی و طرح نور است که برای ایجاد نظم اجتماعی باید در جامعه محوریت یابند.

در پایان باید یادآوری کرد در حالی که دهه پنجم انقلاب اسلامی به نیمه رسیده است، همچنان مسئله تربیت فرزندانمان مبتنی بر سبک زندگی زندگی اسلامی - ایرانی اولویت اول کشور است و انتظار آن است پس از حوادث تلخ پیش آمده در سال‌های اخیر و تهاجم همه‌جانبه دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر ذائقه جوانان این سرزمین، نهاد‌ها و دستگاه‌های تربیتی و فرهنگ‌ساز با همه توان برای تربیت آینده‌سازان این کشور به پا خیزند و با جبران غفلت‌ها و کنار گذاشتن تغافل‌ها، جوانانی از نسل دهه نودی‌های این سرزمین تربیت کنند که فرزندان ظهور گردند.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد