Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقام‌های دولت و یکی از دیپلمات‌های پاکستانی اعلام کردند، دیده‌بان جهانی پولشویی تصمیم گرفته تا این کشور را به فهرست تامین کنندگان مالی تروریست‌ها بازگرداند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام ضربه‌ای بر پیکره اقتصاد پاکستان و روابط نه چندان مناسب این کشور با آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگرداندن اسلام آباد در این فهرست بخشی از استراتژی گسترده آمریکا در اعمال فشار بر پاکستان برای قطع روابطش با شبه‌نظامیان افراط گرا است که باعث ناآرامی‌های زیادی کشور همسایه، افغانستان شده‌اند.

یکی از مقام‌های مطلع پاکستانی گفت که این کشور قرار است در نشست آتی دیده بان جهانی پولشویی موسوم به "گروه ویژه اقدام مالی" که در ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود، به صورت رسمی در فهرست کشورهای حامی مالی تروریست‌ها قرار بگیرد.

این تصمیم چند روز پس از آن گرفته شد که به پاکستان سه ماه زمان داده شد تا دست از حمایت‌های مالی خود از گروه‌های شبه نظامی بکشد؛ اقدامی که به گفته تحلیلگران بر بانکداری و سرمایه گذاری خارجی این کشور اثر می‌گذارد.

آمریکا اخیرا با کشورهای عضو گروه ویژه اقدام مالی برای قرار دادن پاکستان در این فهرست لابی کرده است.

دولت پاکستان در لحظات آخر تلاش کرد تا مثلا با قطع ید خیریه‌های مرتبط با حافظ سعید، یکی از رهبران گروه شبه‌نظامی لشکر طیبه از قرار گرفتن در این فهرست جلوگیری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش مهر، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوار‌ها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آن‌ها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آن‌ها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوار‌ها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوار‌ها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آن‌ها اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • پولشویی
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟