Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا ۸ اسفند ادامه دارد. ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

دکتر سید مهدی طباطبایی در گفتگو خبرگزاری تسنیم در زاهدان اظهار داشت: اولین مرحله عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال برای 450 هزار کودک زیر 5 سال از امروز در سراسر استان آغاز ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: عملیات واکسیناسیون فلج اطفال به صورت خانه به خانه به‌وسیله گروه‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه گروه‌های 2 نفره سلامت دانشگاه را یک کارشناس بهداشتی و یک داوطلبان سلامت تشکیل می‌دهند، افزود: این گروه‌ها برای اجرای عملیات واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال به درب منازل مردم در همه مناطق شهری و روستایی سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کنند.

طباطبایی بابیان اینکه 3 هزار نفر از کارشناسان بهداشتی و داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرای این طرح مهم را بر عهده‌دارند، تأکید کرد: تمامی کودکان زیر 5 سالی که در این استان حضور دارند چه ایرانی و یا غیر ایرانی باید قطره واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: مردم استان باید واکسیناسیون فلج اطفال را جدی بگیرند و درصورتی‌که کودک زیر 5 سال دارند و احیاناً در زمان مراجعه گروه‌های سلامت در منزل حضور نداشتند، سریعاً برای دریافت قطره فلج اطفال به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه از 15 سال پیش تاکنون موردی از فلج اطفال در استان گزارش نشده است، تصریح کرد: ریشه‌کن کردن بیماری فلج اطفال یکی از مهم‌ترین اهداف این دانشگاه در سیستان و بلوچستان است که با انجام دو مرحله واکسیناسیون در هرسال تا حدود زیادی این هدف محقق شده است اما ازآنجایی‌که این استان با دو کشور مستعد بیماری فلج اطفال یعنی افغانستان و پاکستان همجوار است همچنان باید این واکسیناسیون با حساسیت در تمامی نقاط استان انجام شود تا به ریشه‌کنی کامل این بیماری برسیم.

انتهای پیام/م

R7843/P1486/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۵۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این بنا در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۲۰ مترمربع، به همت خیران ساخته می‌شود.
اعرابی افزود: برای احداث این بنا بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: با ساخت این پایگاه، اهالی روستا‌های شلیل، دورک قنبری، گوزلک، شهرک محمدی و لندی شهرستان اردل از خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان